Grafikkort [Ska spela BF, WoW och CSGO, är MSI GTX970 ett bra val? /moderator]

Permalänk

Grafikkort [Ska spela BF, WoW och CSGO, är MSI GTX970 ett bra val? /moderator]

Hej

Jag ska köpa ny dator men är lite tveksam på vilket grafikkort jag ska ha, jag spelar bland annat BF, wow och CSGO. Jag funderar på att köpa MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX Twin Frozr V är det något att ha?

Tack på förhand!

MVH F

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem
Skrivet av fabianlindmark:

Hej

Jag ska köpa ny dator men är lite tveksam på vilket grafikkort jag ska ha, jag spelar bland annat BF, wow och CSGO. Jag funderar på att köpa MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX Twin Frozr V är det något att ha?

Tack på förhand!

MVH F

Det är ju bland det bästa på marknaden så ja, det är något att ha..

http://www.sweclockers.com/testcenter/grafikkort

Läs lite tester och avgör själv.. Det är ju inga billiga kort men du får ju samtidigt high-end grejer..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ja, MSI gör förmodligen det bästa 970 på marknaden, så det är ett mycket bra val.

EDIT: v 2499:- för 780 är mycket bättre än 2699:- för 290!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av plazmite:

Oj, det var billigt! Löjligt mycket prestanda per krona. Bättre val än det AMD 290 jag länkade innan!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Tack för svar, jag ska fundera lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Oj, det var billigt! Löjligt mycket prestanda per krona. Bättre val än det AMD 290 jag länkade innan!

Jag funderar på att köpa det själv faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av plazmite:

Jag funderar på att köpa det själv faktiskt

Jag har ett 760 just nu och hade siktat in mig på antingen ett MSI 970 eller vänta på nästa generation.
Men 2499:- är verkligen superbilligt för den sortens prestanda, det går ju inte riktigt att motivera priset på 970 där. Nu gjorde du mitt val sjukt svårt!!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Nu när jag ändå har er på tråden så har jag en fråga till rekommenderar ni "Philips 24TUM" LED 242G5DJEB/00" "BENQ 24TUM XL2420Z" eller "AOC 24TUM LED G2460PQU"

/ F

Permalänk
Skrivet av fabianlindmark:

Nu när jag ändå har er på tråden så har jag en fråga till rekommenderar ni "Philips 24TUM" LED 242G5DJEB/00" "BENQ 24TUM XL2420Z" eller "AOC 24TUM LED G2460PQU"

/ F

Det är svårt att säga. Det beror på vad du föredrar och vad folk har för erfarenheter av de olika företagen. Själv har jag en kompis med en annan BenQ skärm och han är väldigt nöjd!

Jag har för mig att jag har läst någonstans att AOC inte är så bra. Detta kanske är falskt men jag kan bara rekommendera att du använder ditt sunda förnuft och omdöme.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
Välkommen till Sweclockers, hoppas du kommer trivas här
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabianlindmark:

Nu när jag ändå har er på tråden så har jag en fråga till rekommenderar ni "Philips 24TUM" LED 242G5DJEB/00" "BENQ 24TUM XL2420Z" eller "AOC 24TUM LED G2460PQU"

/ F

Både Philips och AOC är ganska mediokra, finns betydligt bättre skärmar för 2000:-.
BenQ är ju i en annan prisklass och en bättre skärm än dom andra nämnda och är 144Hz.

Den stora frågan är väl egentligen vad du spelar för spel och om du föredrar korrekta färger eller bra flyt?
IPS 60Hz vs TN 144Hz.

Jag har själv en Dell IPS och färgerna är fantastiska och har aldrig känt ett behov av att ha mer flyt.
Många säger att när man prövat 144Hz så är det omöjligt att gå tillbaka till 60Hz, men många säger ju även att när man testat IPS så är det omöjligt att gå tillbaka till TN. Så du får helt enkelt välja vad som är viktigast för dig. Spelar du mycket snabba FPS så är väl 144Hz en klar fördel, spelar du däremot lite allt möjligt så skulle jag säga att IPS är att föredra.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Jag läste till mig samma sak, och den ligger även lite lägre i pris. Jag har haft en BENQ innan men den sålde jag tyvärr för pga ekonomiska skäl då, tänkte bara om du/ni visste om någon av de andra är bättre.

/ F

Permalänk

Jag spelar mycket CSGO och BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabianlindmark:

Jag läste till mig samma sak, och den ligger även lite lägre i pris. Jag har haft en BENQ innan men den sålde jag tyvärr för pga ekonomiska skäl då, tänkte bara om du/ni visste om någon av de andra är bättre.

/ F

Om du spelar mycket BF och CS så hade jag satsat på Benq XL2420Z.
Dom två andra skärmarna du länkade är inget att ha.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Okej, då blir det en sån

Permalänk
Skrivet av fabianlindmark:

Okej, då blir det en sån

Använda "Citera" knappen när du svarar någon så får man en notifiering när du har svarat!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk

Jag har ett 970 msi gaming. Spelar mest cs go och lite bf4. Funkar hur bra som helst

Permalänk

kan rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1520860 som skärm.
Den är riktigt trevlig att spela på, får dock pilla lite med färginställningarna lite alternativt leta upp en färdig profil.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11