Så. Nu när dom gått ut och låst ett X antal tusen modem. (Media rapporterar 100k användare) så kommer man inte åt web-interfacet _alls_.
Jag var just kontakt med support (efter ha sagt 40 minuter ringde dom upp efter ~2h) Och bad han gå in och ändra till bara en brygga istället för routing, så kunde jag sätta en router bakom modemet själv och lösa port-forwarding)
Efter 4 minuters AFK från telefonsnubben så kom han tillbaka med ett "Dåliga nyheter..... jag kommer inte åt ditt modem överhuvudtaget... "
Jag: Så ni har bokstavligen låst dörren och tappat nyckeln?
Han: Ja... det är så.
SÅ inte ens supportkillarna kan gå in och portforwarda åt er dom beskrivs på bredbandsbolaget.se
(http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/senaste-nytt/frago...)
Saxat: Men om jag vill kunna konfigurera modemet själv, vad gör jag?
Den programuppdatering som skett under natten till den 30 oktober innebär att kunder som använt admingränssnittet och har ett behov av att ändra inställningar själva, t ex "port forwarding", som ibland används av kunder som spelar mycket online, måste man vända sig till kundservice.
---------
Alltså. Ren och skär lögn. Dom kan inte göra ett skvatt åt det.
Jag ska nu pallra mig ner till Siba eller Elgiganten och kolla efter ett nytt DSLmodem som dom INTE kommer och lägger sina smutsiga supportfingrar i.