Samsung S27D590C är välvd 27-tummare med VA-panel

Permalänk
Inaktiv

Hz? 60?
Vill även ha eliminering av blur likt lightboost.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aarox:

Stilren! Frågan är om den är praktisk.

Det är inte många skärmar som inte är stilrena...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Är skärmen riktad mot gamers finns det en poäng i att "bara" ha 1080. Många har inte datorer som klarar av att driva spelen i högre upplösningar. Och man vill ju kunna köra native-upplösningen i spelen. Annars blir ju bildkvaliteten så dålig att alla pengar man lagt för att få en ny skärm i princip är slängda i sjön.

Sänk inställningarna och behåll native?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av BlackBird:

Är skärmen riktad mot gamers finns det en poäng i att "bara" ha 1080. Många har inte datorer som klarar av att driva spelen i högre upplösningar. Och man vill ju kunna köra native-upplösningen i spelen. Annars blir ju bildkvaliteten så dålig att alla pengar man lagt för att få en ny skärm i princip är slängda i sjön.

Håller inte alls med, är skärmen riktad mot gamers som oftast har kraftfulla datorer så tycker jag 1080p på en 27" är under all kritik

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

"We hope that you, the consumer, do not get dazzled by the fancy marketing campaigns and hot air sales pitches, but can see this effort for what it is: Just another attempt to promote the next “3D”. Give us back the flat screens and leave the curved ones at the CES show floors."

Lånat från denna tråd där böjda TV-apparater diskuteras:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=319542&st=
Bara 9% vill ha böjt i skrivande stund.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Något nytt måste till för att locka köpare, och något ljushuvud kom på välvda skärmar. Vi får se hur länge den hypen varar.

Vänta bara till dom börjar kurva dom åt andra hållet. Top/bottom alltså...

Permalänk
Medlem

Kul med VA, men för stor och för dålig upplösning.

Permalänk
Medlem

Välvd 40-tummare med 4k upplösning det vore dock något.
Inte några telefon upplösningar på 27 tum.

// edit
Oh ja kom just att tänka på en grej, när jag började använda datorer så var skärmarna välvda (fast åt andra hållet xD) sen var de coolt när det kom platta crt´s.
Undrar om nästa grej blir större skärmar som är böjda mer sfäriskt.

Permalänk
Medlem

Lite humoristiskt att pixelkampen på mobiler gör att bildskärmskraven förändras helt. Visst har det hänt extremt lite senaste 10 åren med bildskärmar men för 2 år sen satt sjukt många med små äckliga 21"are med max 1920x1080 och sen klagar folk på att det är mobilupplösning. Själv köpte jag en 2560x1600 30"are för 7 år sen som tuffar på bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Sänk inställningarna och behåll native?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av flashen:

Håller inte alls med, är skärmen riktad mot gamers som oftast har kraftfulla datorer så tycker jag 1080p på en 27" är under all kritik

Snigeln Bert : Jag skulle mycket hellre köra den ändå relativt högta upplösningen 1920x1080 än en högre upplösning med sänkta detaljer. Sänker man detaljerna ser det skit ut. En högre upplösning ser man knappt skillnad på.

Flashen: Rätt få som spelar har det allra värsta grafikkortet som finns. Ska man spela tex BF4 i högre upplösningar krävs det rejäla grejer. Gamers är ofta yngre och dessa människor har sällan resurser att lägga 5000 på ett grafikkort en gång om året...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Snigeln Bert : Jag skulle mycket hellre köra den ändå relativt högta upplösningen 1920x1080 än en högre upplösning med sänkta detaljer. Sänker man detaljerna ser det skit ut. En högre upplösning ser man knappt skillnad på.

Jag kan bara skratta åt att man inte ser skillnad på olika upplösningar, men det kanske är personligt. Jag kör mycket hellre native och lägre inställningar än tvärt om, bara man behåller texturerna på max. Som konkret exempel såg jag knappt någon skillnad på BF3 lowest och highest (med texturerna på ultra eller vad det var..). Sänkte jag dock upplösnigen var det bara suddigt.