Microsoft Teredo Tunneling Adapter (CODE #10)

Permalänk

Microsoft Teredo Tunneling Adapter (CODE #10)

Hej! Nu har jag fått problem med mitt nätverkskort och den får fel kod #10, (det går inte att starta enheten).
Jag har försökt googla runt och testa alla möjliga lösningar nu när detta inte funkar frågar jag er.
Några idéer??

EDIT__

Ipconfig -all
_________________________________________
Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Med ensamrätt.

C:\Users\Marcus>ipconfig -all

IP-konfiguration för Windows

Värddatornamn . . . . . . . . . . : Marcus-Dator
Primärt DNS-suffix. . . . . . . . :
Nodtyp. . . . . . . . . . . . . . : Blandad
IP-routning aktiverat . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiverat. . . . . . . : Nej

Tunnelanslutning: Anslutning till lokalt nätverk* 11:

Tillstånd . . . . . . . . . . . . : Frånkopplad
Anslutningsspecifika DNS-suffix . :
Beskrivning . . . . . . . . . . . : Microsoft Teredo Tunneling Adapter #2
Fysisk adress . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP aktiverat. . . . . . . . . . : Nej
Autokonfiguration aktiverat . . . : Ja

C:\Users\Marcus>
_______________________________________

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inget nätverkskort enligt det där, trasigt, avstängt i bios, installerat nån driver eller uppdatering som slagit ut det ?
Vad hände när det la av, syns det i enhetshanteraren?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrgaffe Detta är enhetshanteraren...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av maacan123:

Det är inte installerat, prova att installera drivrutinen, om inte det funkar så har det troligen gått sönder och då får du skaffa ett nytt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte installerat, prova att installera drivrutinen, om inte det funkar så har det troligen gått sönder och då får du skaffa ett nytt.

Den hittar inga drivrutiner och styr enheten hay inga och är omärkt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av maacan123:

Den hittar inga drivrutiner och styr enheten hay inga och är omärkt.

Du får köra in dem från moderkortets hemsida manuellt, funkar inte det så är det nog trasigt och då stänger du av det i bios och skaffar ett nytt nätverkskort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Skiten va sönder... :l köpte nytt går utmärkt ty bro