titta hit behöver lite hjälp angående datorintrång.

Permalänk
Medlem

titta hit behöver lite hjälp angående datorintrång.

Hejsan igår när jag satt och kollade på tv så (först trodde jag att jag såg i syne, Men det gjorde jag ej) såg jag att det var någon som var inne i min dator.

Såg hur han letade runt bland mina grejer och sånt.. Om ni vill ha mer infromation fråga..

Fråga: har den personens ip lagrats i min dator? kan jag på något sätt få tag på han?

Permalänk

Vet du hur han har tagit sig in i din dator? Jag skulle kopiera alla viktiga dokument o sen blåsa ur allt (formatera).

offtopic: Om han nu var innuti datorn o rotade runt, varför växlade du inte några ord med hand då?

Visa signatur

Datorn: NZXT Phantom 630 White | Intel core i7 4820k @ 4.1Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS Sabertooth x79| Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce rev 2.0 | 120GB Samsung 840 EVO SSD | 1TB Toshiba 7200 RPM | A-Data CL9 8Gb (2x4) 1600MHz | Corsair RM650 Gold Modular | Windows 8.1.

Permalänk
Medlem

Har du inget virusprogram/Brandvägg installerat? Som privatperson är det väldigt svårt att spåra en människa via IP.. Du kan via Ripe.net få fram vilket internetleverantör han har och vilken stad, men det kan ju vara en Proxy han kör ifrån så då stämmer det iaf inte..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du såg det så var det antagligen genom remote desktop/fjärrskrivbord, men de skall vara avslaget som standard i Win7/Win8 eller så har du nåt program installerat som t.ex teamviewer. Känns lite långsökt att någon skulle ta sig in på det sättet, det är inte typ en kompis som gjort det?

Att få tag på IP är inte så relevant eftersom personer som vet vad de håller på med är väldigt svåra att spåra.