ECS lanserar Liva med Windows 8.1 Bing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Hade det inte gått åt helvete med kylningen om den inte har några hål och är vattentät?

Nej, inte om man gör det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Mycket gnäll på Bing, men visste ni att Bing har drygt 20% av sökmarknaden i USA och växer år för år?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Mycket gnäll på Bing, men visste ni att Bing har drygt 20% av sökmarknaden i USA och växer år för år?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara bevis att det finns drygt 20% folk i USA som inte klarar av att byta ut bing till något som faktiskt fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Borde vara dags att avliva VGA?

Inte riktigt än. Då måste jag uppdatera mor och fars datorskärm.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Bara bevis att det finns drygt 20% folk i USA som inte klarar av att byta ut bing till något som faktiskt fungerar.

Tsss... Bing är bäst om man vill se naket, det vet alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Hade det inte gått åt helvete med kylningen om den inte har några hål och är vattentät?

Inte om chassit hade värmerör som gör hela chassit till en kylare som leder ut värmen. Men tror detta är mer riktat åt hemanvändare snarare än folk som ska stapla massa på varandra, så det är nog inget de ville investera i. Den vita versionen på hemsidan är bra mycket snyggare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Som det står i artikeln: Den enda användaren behöver komplettera med är ett operativsystem

Aha, man ska leta efter versionen som inte är "with Bing" om man vill komplettera med ett operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thmz:

Hur tror ni denna presterar i jämförelse med en Raspberry Pi?

Att jämföra den med en Pi är prismässigt som att jämföra den med en speldator för ca 22 000.

Vad tror du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vaun:

Hade det inte gått åt helvete med kylningen om den inte har några hål och är vattentät?

Beror på vad man har för kylfläns på processorn.
Och vilket SoC med vilken processor man använder.
Nya generationen Atom ska vara ganska svala och strömsnåla tror jag.
Intel har ju Atom som dom riktar för integrering i surfplattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Att jämföra den med en Pi är prismässigt som att jämföra den med en speldator för ca 22 000.

Vad tror du?

Jag vet inte, det var därför jag frågade. Jag vet varken vad denna, eller vad en Raspberry Pi kostar. Det är så bra när man kan fråga saker

Visa signatur

Nätverkstekniker

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Mycket gnäll på Bing, men visste ni att Bing har drygt 20% av sökmarknaden i USA och växer år för år?

Skickades från m.sweclockers.com

Därför det är default på Windows-baserade enheter och dom flesta bryr sig nog inte överhuvudtaget vad för sökmotor dom har bara den fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Bara bevis att det finns drygt 20% folk i USA som inte klarar av att byta ut bing till något som faktiskt fungerar.

Det är roligt för att det förmodligen är sant.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Window 8.1 Bing... De kunde lika gärna ha döpt den till Windows 8.1 Hitler. Något mer hatat än bing får man leta efter.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av thmz:

Jag vet inte, det var därför jag frågade. Jag vet varken vad denna, eller vad en Raspberry Pi kostar. Det är så bra när man kan fråga saker

Förlåt

Permalänk
Medlem

Med bing! Nästan lika hatat som Ubisoft. Jag har dock prövat bing lite bara för att ibland. Kanske en gång om året. Det är inte helt katastrofalt dåligt längre men Google och Duckduckgo är bättre... dock är det bra med konkurrens!

Har ni lagt märke till att träffar med torrents kan komma med i sökningar ibland, om man söker om något quest i ett spel till exempel. Jag har inte stött på torrents med Google. Censurerar Microsoft mindre än Google med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad är målgruppen för denna?
Vad klarar den av egentligen?

Streamar själv 720p film och spel med Steam in-home-streaming från min stationära till vardagsrummet med en Intel NUC BOXDN2820FYKH- N2820.
Funkar utan problem, nåt advanced League än så länge i speedrunners(borde vara ett ok mått på att input laggen inte är något problem).

Inte säker på hur prestandan skiljer sig på den rackaren dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Tänkte mest på att skrika ordet bing till höger oh vänster kan vara lite avskräckande även fast det är något man bara kan välja bort, och lite skum grej att marknadsföra. =P

Microsoft har gjort en app till Android Wear som gör att man istället för att säga "OK, Google" knycker på handleden för att starta Bing och sen säger man vad man söker efter. Jag tänkte att det var för att förhindra att folk skulle gå omkring och säga "OK, Google" hela tiden, men det kanske var för att folk inte skulle behöva säga Bing och avskräcka omgivningen.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte verkar finnas plats för en 2,5"-hårddisk/ssd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt inte nyttan med denna enhet, inga självklara iaf. Om vi tittar på gruppen som vill ha den till tv'n så måste jag säga att den är grymt överprisad jämfört med Rasberry pi om man bara ska kolla på film - samtidigt vem fan vill sitta vid tv'n och skriva dokument? :S
Tittar vi på den andra gruppen som vill ha en billig pc för de basala datorbehoven som surfande och skriva dokument så måste de ju köpa till en skärm och tang/mus, det går på runt 1000 kr +, vilket om man använder sig av addition så förstår man att man får en laptop för samma pris som man dessutom kan ta med sig.
Jag säger inte att produkten är onödig men den är definitivt inte självklar och jag kan inte se vem den riktar sig till med tanke på ovanstående argument. Det enda jag kan tänka mig är receptionsdiskar eller extremt lätta kontrorssysslor men samma argument där - en laptop kan ju göra jobbet där.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en sådan lite dator. Men vet någon om den klarar youtube/twitch video i 1080p?

Permalänk
Skrivet av hersses:

Ser faktiskt inte nyttan med denna enhet, inga självklara iaf. Om vi tittar på gruppen som vill ha den till tv'n så måste jag säga att den är grymt överprisad jämfört med Rasberry pi om man bara ska kolla på film - samtidigt vem fan vill sitta vid tv'n och skriva dokument? :S
Tittar vi på den andra gruppen som vill ha en billig pc för de basala datorbehoven som surfande och skriva dokument så måste de ju köpa till en skärm och tang/mus, det går på runt 1000 kr +, vilket om man använder sig av addition så förstår man att man får en laptop för samma pris som man dessutom kan ta med sig.
Jag säger inte att produkten är onödig men den är definitivt inte självklar och jag kan inte se vem den riktar sig till med tanke på ovanstående argument. Det enda jag kan tänka mig är receptionsdiskar eller extremt lätta kontrorssysslor men samma argument där - en laptop kan ju göra jobbet där.

Om man ser det såhär, min pappas kontors dator har lagt av ganska nyligen, han har skärm, tangentbord, mus och allt vad som krävs förutom datorn denna var ganska okej för det priset då han inte behöver köpa till massa saker.
Denna skulle vara helt perfekt för han egentligen, nu har han krav på pro och större lagring, men det hör egentligen inte hit den ersätter väldigt bra rasade kontorsdatorer.

Permalänk
Medlem

Tycker bing är helt ok. Trevligare startsida också 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Om man ser det såhär, min pappas kontors dator har lagt av ganska nyligen, han har skärm, tangentbord, mus och allt vad som krävs förutom datorn denna var ganska okej för det priset då han inte behöver köpa till massa saker.
Denna skulle vara helt perfekt för han egentligen, nu har han krav på pro och större lagring, men det hör egentligen inte hit den ersätter väldigt bra rasade kontorsdatorer.

Jo förvisso men gruppen "våra datorer har lagt av och vi behöver en billig ersättare utan tillbehören som vi redan har" är väl inte en jättestor målgrupp? Och man får bättre komponenter om man köper en OEM-dator för samma summa på elgiganten. exempelvis denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-... som är något större men det är fortfarande en liten dator. Hur knökat är skrivbordet för att man ska tycka att ECS är det klockrena alternativet? :S

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jo förvisso men gruppen "våra datorer har lagt av och vi behöver en billig ersättare utan tillbehören som vi redan har" är väl inte en jättestor målgrupp? Och man får bättre komponenter om man köper en OEM-dator för samma summa på elgiganten. exempelvis denna http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-... som är något större men det är fortfarande en liten dator. Hur knökat är skrivbordet för att man ska tycka att ECS är det klockrena alternativet? :S

nej precis, men de flesta i den kundgruppen köper redan idag en ny +/- 5000kr laptop mellan vartannat till var fjärde år. externa tillbehör vilka de än är, är en ickefråga för ungefär 100% av dem skulle jag höfta. och inget sparar mer utrymme på skrivbordet än en laptop, vilket oftast också är motiveringen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ett annat lite snyggare och som ser ut att vara lite gedignare alternativ: https://www.komplett.se/gigabyte-brix-gb-bxbt-1900/825378

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/