Permalänk
Medlem

Fläkten fungerar ej på min Asus

Hej! Jag har en Asus N56VZ, där fläkten nyligen har slutat gå. Laptopen blir jättevarm och när jag testade Core Temp så visade det sig att Core #0 till Core #3 låg på 92-95 C.
Finns det något program kan testa och se om fläkten är helt sönder och måste bytas?

Med Hanna

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns. Men byt fläkt direkt så att datorn inte går sönder helt!!!

Permalänk
Medlem

Okej. Tror inte jag har någon garanti kvar.. Ska kolla upp det. Men kan jag köpa en fläkt och sätta in den själv?
Såg att det fanns delar på eBay, funkar dessa bra?

Mvh

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dotevall:

Okej. Tror inte jag har någon garanti kvar.. Ska kolla upp det. Men kan jag köpa en fläkt och sätta in den själv?
Såg att det fanns delar på eBay, funkar dessa bra?

Mvh

Om du har kunskaperna, gör det själv. Om inte, be någon bekant eller en sweclockare om hjälp!
Lämna till datorbutiker brukar vara rätt dyrt. Såg dessutom att fläktarna kostar ca 200kr på ebay

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske räcker att göra ren datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej. Tror inte jag har någon garanti kvar.. Ska kolla upp det. Men kan jag köpa en fläkt och sätta in den själv?
Såg att det fanns delar på eBay, funkar dessa bra?

Mvh