Permalänk
Medlem

Vilken cpu till gtx 750ti?

Har precis byggt klart min spelrigg men tänkte passa på å sno ihop en htpc som har tillräckligt me pulver för lättare spel. Då den kommer stå på 24/7 i sovrummet primärt så vill ja ha den så tyst som möjligt. Sett att just gtx 750ti går å få passivt alt semipassivt å därför fick ja för mej att de kunde va lämpligt. Finns de nån strömsnål cpu som kan tänkas lira bara ihop me detta kort utan å vare sej flaska eller va overkill? Som alltid annars vill man ju komma undan så billigt som möjligt =P... Kommer bli ett system baserat på m-itx å troligen hamna i ett cm elite 110 pga den väldigt ringa storleken...

Kortet e verkligen inte spikat så har ni andra tips så välkomnas dom såklart... Huvudsaken e att cpu å kort blir balanserade mot varann, kommer troligen INTE uppgradera detta system i efterhand... Kan nämna att ja har ett 4870 som samlar damm men de känns lite utdaterat å strömtörstigt?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

En Intel G3258 borde fungera alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

Hmm, de e ju själva fasen va lätt de ska va å bränna pengar :P... Sitter å e vansinnigt sugen på å trycka köp nu... Har nätagg, cpu-kylare samt ssd liggande redan... Min största oro e att de valda kortet låter massor vid surf å filmtittande (fanns inget passivt 750ti på komplett å på inet å webhallen va de dåligt me moderkort istället) =/... Ser kundvagnen ok ut annars?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klyrre:

Hmm, de e ju själva fasen va lätt de ska va å bränna pengar :P... Sitter å e vansinnigt sugen på å trycka köp nu... Har nätagg, cpu-kylare samt ssd liggande redan... Min största oro e att de valda kortet låter massor vid surf å filmtittande (fanns inget passivt 750ti på komplett å på inet å webhallen va de dåligt me moderkort istället) =/... Ser kundvagnen ok ut annars?

http://forumbilder.se/DEJMH/htpc.jpg?width=150

Tro mig, även om kortet i fråga inte är passivt så kommer GTX 750 Ti inte väsnas
GTX 750 Ti drar löjligt lite ström med tanke på prestandan och blir därför inte alls varm.

Men här har du annars GTX 750 Ti helt passivt från Webhallen, skadar ju inte att beställa från 2 ställen: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202164-palit_...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Hmm, de e ju själva fasen va lätt de ska va å bränna pengar :P... Sitter å e vansinnigt sugen på å trycka köp nu... Har nätagg, cpu-kylare samt ssd liggande redan... Min största oro e att de valda kortet låter massor vid surf å filmtittande (fanns inget passivt 750ti på komplett å på inet å webhallen va de dåligt me moderkort istället) =/... Ser kundvagnen ok ut annars?

http://forumbilder.se/DEJMH/htpc.jpg?width=150

Pentium G3258 eller högre. Dock rekommenderar jag dig en I3 4130/50!

Permalänk
Medlem

Får hoppas att kortet från evga inte väsnas så mycket för de blev de. Högst standardklock sam bäst utseende fick avgöra... Blev även en G3258 då burken främst kommer användas för å glo på film... Får hoppas att ja blir nöjd när prylarna kommer bara, kontot e definitivt inte på bra humör efter senaste månaden iaf xD...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop