Permalänk
Medlem

gtx 780 sli

Hej!

Jag har ett msi 780 med eftermarknadskylare. Men nu är jag lite sugen på att köpa ett till och köra sli. Funkar det bra att köra sli med eftermarknadskylare? kan man blanda och köra med ett kort med referenskylare och ett kort med eftermarknadskylare?

mvh: Dawiic

Permalänk
Medlem

Det går bra att blanda
Ska du köra ett referens och ett eftermarknads så sätt referenskylaren överst, så slipper du att det övre kortet vispar runt varmluft på det nedre kortet.

Permalänk
Medlem

Okej, blir det för varmt att köra två kort med eftermarknadskylare? (Har ett ganska luftigt chassi)

Tack för svar!:)

Permalänk
Hjälpsam

Jag kör med en 780 Lightning och en 780 referens i samma chassi (800D), väsentlig skillnad i storlek på korten men det går bra. Jag kör med Lightning som huvudkort (överst).

En intressant detalj är att dessa koren även kan köra SLI eller nVidia surround asynkront, dvs de körs på olika klockhastigheter både i grund och i boost och det fungerar utmärkt. Det som förvånade mig var att de inte ställs om till samma hastighet, utan att de faktiskt kör helt olika hastigheter helt utan problem. Det är även olika BIOS versioner på dem. Riktigt spännande.

Så för TS, det är bara en fråga om utrymme och placering i chassit vad korten tillåter rent fysiskt

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Okej, konstigt trodde korten skulle köra i samma hastighet?:P Utrymme är inga problem har så det räcker och blir över:)

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av att köra två kort med eftermarknadskylare? Funkar det bra eller blir det för varmt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawiic:

Någon som har erfarenheter av att köra två kort med eftermarknadskylare? Funkar det bra eller blir det för varmt?

ACX kylare kör jag. Inga problem på något utav korten

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Okej.. Får nog bli två stycken msi kort då:) Vad ligger tempen på när du spelar? (lite nyfiken)

Permalänk
Skrivet av Dawiic:

Någon som har erfarenheter av att köra två kort med eftermarknadskylare? Funkar det bra eller blir det för varmt?

Kör 2 stycken GTX 780 Strix utan några som helst problem. Visst blir det lite trångt (ca. 1,5-2,0 cm) mellan korten, men under load ligger övre kortet på Max 74 grader så det är inga problem.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawiic:

Någon som har erfarenheter av att köra två kort med eftermarknadskylare? Funkar det bra eller blir det för varmt?

Jag har 2st evga 780 med ACX-kylare. Det ena kortet ligger väl ca 10C högre än det andra i benchmarks men inget av korten är i närheten av att överhettas i alla fall.

Så länge du får plats med korten så bör det inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för svaren! Nu blir det till att hitta ett att köpa:)