Nimble Sense tar fingrar och händer till den virtuella verkligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hur fungerar den med snabba handrörelser?
Hänger den med?

Ett boxningsspel vore ett bra test för detta

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem

Varför har ingen kommit på handskar som trackar fingrar och dessutom även ger resistansfeedback? Tycker att något sånt skulle vara bättre, även om det skulle vara dyrare! Det finns ju Control VR men det ger inte någon feedback.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L4zz3:

Ett boxningsspel vore ett bra test för detta

Precis vad jag tänkte på när jag skrev inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Verkar ju lite dumt att köpa detta nu eftersom oculus redan har en inbyggd IR kamera idag i sin setup ( som dessutom har högre refresh rate ) och de troligtvis enkelt kan lägga till exakt samma funkionalitet i sin mjukvara fram tills launch.

Risken är stor att du som satsar pengar på detta betalar för något som Oculus redan kommer leverera i sin konsumentversion på köpet.

Borde ju iofs funka bättre då kameran är på huvudet då allt som är i skugga för kameran ändå inte kan ses i den viretuella världen...

Permalänk
Skrivet av Jojej:

folks "digitala liv" kommer bli många gånger mer sociala, då man faktiskt kommer kunna umgås i olika miljöer och sammanhang.

Ja, och det suger hästkuk! Om jag verkligen ville träffa folk skulle jag inte sitta framför datorn. Låt mig nörda i fred!

Permalänk
Medlem

Schysst. Men... Nu vill jag kunna KÄNNA på digitala föremål också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Schysst. Men... Nu vill jag kunna KÄNNA på digitala föremål också

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill kunna äta dem xD

Permalänk
Medlem

Va sjukt nära och lägga en beställning men måste lugna mig lite med inköp

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Vi pysslar med TOF-kameror på jobbet och jag kan säga som så att dom är SVINDYRA och det är ändå inte alls imponerande prestanda på dom. Om dom lyckas ta fram en kamera som inte kostar skjortan och har bra prestanda så kommer dom nog få fler kunder än folk som vill klämma på virtuella bröst likt han på bilden i artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Verkar ju lite dumt att köpa detta nu eftersom oculus redan har en inbyggd IR kamera idag i sin setup ( som dessutom har högre refresh rate ) och de troligtvis enkelt kan lägga till exakt samma funkionalitet i sin mjukvara fram tills launch.

Risken är stor att du som satsar pengar på detta betalar för något som Oculus redan kommer leverera i sin konsumentversion på köpet.

visst har oculus rift dk2 ir kamera. du har bara ett problem. kameran skall vara framför dig för att det skall funka med både händer och oculus isåfall.

det blir ett problem då många som mig även har backat
cyberith virtulizer på kickstarter.

jag backade även totem vilken jag också såg som en möjlig lösning på hand i vr problemet. dock så nådde totem inte riktigt frsm i mål.

men denna nimblevr har potensial.

inte att för glömma är att vr fortfarande ligger i sun vagga och det kommer hända mycket. så att man ska inte sitta och dömma ut inoativa företag som bidrar med sitt till denna vr värld.

och konkurens är bra för det bidrar till snabbare teknikutveckling och bättre priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av ma00aem:

Borde ju iofs funka bättre då kameran är på huvudet då allt som är i skugga för kameran ändå inte kan ses i den viretuella världen...

Skrivet av melzk:

visst har oculus rift dk2 ir kamera. du har bara ett problem. kameran skall vara framför dig för att det skall funka med både händer och oculus isåfall.

Det borde någon ha berättat för utvecklarna av Nimble Sense isåfall!

Enligt dem själva så går det utmärkt att ha kameran var man vill med deras lösning, antingen på HMDn, på sin skärm eller på sitt skrivbord....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det borde någon ha berättat för utvecklarna av Nimble Sense isåfall!

Enligt dem själva så går det utmärkt att ha kameran var man vill med deras lösning, antingen på HMDn, på sin skärm eller på sitt skrivbord....

citerade du mig me det medelandet? känns som det blivit ett missförstånd. jag menade att det blir problem med dk2ans kamera då den inte följer med en i cyberithen då man vänder sig tex 180 grader.

därför är ju nimblevr ett bättre alternativ då det sitter med på oculusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av melzk:

citerade du mig me det medelandet? känns som det blivit ett missförstånd. jag menade att det blir problem med dk2ans kamera då den inte följer med en i cyberithen då man vänder sig tex 180 grader.

därför är ju nimblevr ett bättre alternativ då det sitter med på oculusen

Tittade du på pitch videon? Nimblevr själva berättar ju där att det går lika bra ha deras kamera på sin skärm, exakt samma ställe som DK2 kameran sitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Tittade du på pitch videon? Nimblevr själva berättar ju där att det går lika bra ha deras kamera på sin skärm, exakt samma ställe som DK2 kameran sitter.

uppenbarligen pratar vi om två helt olika saker.
jag pratade om att det blir svårt att använda oculusens ir kamera med denna teknik.

ja det vet jag med att man kan ha denna framgör skärmen.

jag pratade om att denna produkten funkar bra med platformar som cyberiths virtulizer. där msn går på en platform. då får man mwd tracking av händerna hela tiden eftersom den sitter på hjälmen. vilket jag menade på är svårt med oculus kamera dom måste va still om man skulle snvända deras nuvarande teknik..