Permalänk

Dålig hastighet med BBBs router.

Hej!

Jag har BBBs 250 mbit och har fått deras Zyxel P-2602. Saken är att jag kommer bara upp i 100 mbit med denna router.
Jag har en Netgear WNDR4500 men den klarar inte av IPTV som jag har. Så jag måste ha deras router.

Har jag fått fel router av BBB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladd:

Hej!

Jag har BBBs 250 mbit och har fått deras Zyxel P-2602. Saken är att jag kommer bara upp i 100 mbit med denna router.
Jag har en Netgear WNDR4500 men den klarar inte av IPTV som jag har. Så jag måste ha deras router.

Har jag fått fel router av BBB?

Enl Zyxel:s hemsida --> 4-port Auto MDI/MDI-X 10/100M Ethernet Ports
Alltså klarar den inte högre hastigheter

källa --> http://www.zyxel.com/se/sv/products_services/p_2602hw_dxa_ser...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Härligt av BBB att använda sig utav deras router i så fall?

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag beställde 250/100 Mbit och fick en Zyxel 2812 router med gigabit switch, dock kom jag aldrig upp i mer än 117 Mbit/s i Bredbandskollen så jag nedgraderade till 100/100 igen.
Vad kommer du upp i för hastighet om du kör utan router, dvs koppla datorn direkt i bredbandsuttaget?
Nu med alla säkerhetsproblem som verkar finnas på Zyxels routrar skulle jag isåfall kräva få en router av något annat märke.

Annars kan du ju göra som jag och köpa en vanlig switch t.ex. Netgear GS105 för 239 kr och koppla in din WNDR4500 och IPTV där istället. Så länge du inte har telefonin behöver du inte använda BBB:s router.

Permalänk

När jag kopplar ur routern får jag ut 250+ mbit. Ska ringa till BBB, men det är nog lika bra och köpa en switch och använda min 4500.

Permalänk
Medlem

Använd bara BBB "router för IPTV och möjligen telefoni, skaffa en GB switsh + en bra router, problem löst.
Kanske funkar det bra med bara switsh + router, så kan man lägga BBBroutern på hyllan bara..

Skulle aldrig komma på tanken att använda ISP usla routar dom skickar på en för nått annat än IPTV och telefoni som kanske en vanlig router inte funkar för.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Tack grabbar, jag undrar vilken switch jag skall köpa. Jag tänkte mig en netgear switch, denna switch tänkte jag ha före routern som jag kopplar in min router och IPTV till. Jag undrar om Netgear GS105 klarar av IPTV eller om jag måste köpa GS105Ev2.

Permalänk
Medlem

Det spelar inte så stor roll vilken switch du köper sä länga som portarna är 1Gbit. Har du kollat så din IPTV fungerar direkt kopplat i uttaget? I sånt fall är det bara kasta zyxel routern, eller ställ snyggt i ett förråd om de vill ha tillbaka den.