Permalänk
Medlem

Dags för uppdatering?

Hej på er!

Tänkte kolla lite med er om ni tycker att det är dags att uppgradera systemet eller om det duger ett år till. Det handlar alltså om processor och moderkort som jag är orilig över. I dagslägget så har jag:

Intel Core i7, 950 3.06 GHz länk
Asus x58 SABERTOOTH länk
Nvidia GTX 670

ALLT ÄR OCLOCKAT !

tanken är att jag skall kunna köra GTA V när den kommer ut i januari.

Tack på förhand !

Permalänk
Medlem

byt grafikkort och du kommer kunna spela köp dig ett Gtx 970 eller 980 och minst ha 16gb i ram

köp nya delar när intel broadwell kommer

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag skulle klocka cpun sen köpa 970 Gtx. Kanske ett sånt med 8gb ram när de nu kommer =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Jag skulle klocka cpun sen köpa 970 Gtx. Kanske ett sånt med 8gb ram när de nu kommer =D

låter som en plan faktiskt...har en fet noctua kyllare på CPU'n ju som inte används... Vet dock inte om jag skall köpa ett 970 eller vänta på 980TI och slå till där, samt clocka 670 gtx som jag har och försöka lira på medium inställningar under tiden?

Permalänk
Medlem

Kollade lite i ett par spel om min CPU var lite flaskhals på 4ghz, Shadow of mordor så ligger gpu på 100% och CPU på 50-70% Och i Crysis när FPS dippa till 40 fps så ligger GPU på 50-70% och CPU ligger konstant på 100% hähä så i de spelet så flaska CPU en hel del.

Permalänk
Medlem

Såvida du inte vill kunna lira spel på Ultra inställningar eller högre så ska de nog kunna hålla i ett år till.

Permalänk
Medlem

Har överklockat min cpu till 4ghz nu. Kör far cry 4 allt på high. Funkar finfint. Så klarar dator av gta 5 kör jag på den fram till nästa år, då lär 980ti komma.

Skickades från m.sweclockers.com