Kan inte installera drivrutiner!

Permalänk
Medlem

Kan inte installera drivrutiner!

Hej! Skulle uppdatera till 344.60 igår. Någon gång under installationen avbröt den och hade av någon anledning misslyckats. Tydligen så blev drivrutinen korrupt på köpet. Jag har försökt installera igen från Experience, installera samma drivrutin enbart, installera gammal Experience och testat installera gamla drivrutiner. Jag har även försökt rensa allt med Display Driver Uninstaller i felsäkert läge.

Experience-installationen säger att den misslyckades med att installera "Display-drivers" och felet när jag försöker installera enbart drivrutiner är att "Virtual Audio" misslyckades att installera. Testat att välja drivrutin från Enhetshanteraren(redan existerande i listan och från det upppackade från installation) utan framgång. Felmeddelandet där är "Felaktig data".

Testat att google men inte hittat någonting. Har även testat att stänga av brandväggen och avinstallera antivirusskyddet.

Några idéer?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Prisa teknikgudarn. Det hade skapats en återställnings punkt några timmar tidigare när jag installerade NodeJS. Så drivrutinerna är tillbaka. Ska testa senare att uppdatera igen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Och det blir samma sak...
Fuck it, säljer datorn och bor under en sten istället.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Har du endast provat och laddat ner drivrutinerna genom GeForce Experience samt installerat det igenom de? Annars kan du pröva och avinstallera allt först, sen ladda ner de nya drivrutinerna manuellt från NVIDIA's hemsida samt installera dem manuellt.

Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fyllejocke:

Har du endast provat och laddat ner drivrutinerna genom GeForce Experience samt installerat det igenom de? Annars kan du pröva och avinstallera allt först, sen ladda ner de nya drivrutinerna manuellt från NVIDIA's hemsida samt installera dem manuellt.

Hoppas det löser sig.

Har testat :/

Problemet verkar ju ligga i installation av Virtual Audio då det är felmeddelandet vid installation av endast drivrutinerna. Sen hur det ska lösas...

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Har testat :/

Problemet verkar ju ligga i installation av Virtual Audio då det är felmeddelandet vid installation av endast drivrutinerna. Sen hur det ska lösas...

Välj custom install, och välj bort virtual audio då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Välj custom install, och välj bort virtual audio då

Just Virtual Audio verkar inte vara ett alternativ att ta bort. Verkar inte gå att specificera vad som ska installeras inom just grafikdrivrutinen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070