Gigabyte först med Geforce GTX 970 för Mini ITX

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt tokigt bra ut. Nu börjar gigabytes prylar komma upp i klass, utan massa tjafs och trams. Köpsuget är på 100%

Permalänk
Medlem

o här sitter jag och väntar på ett helt passivt kort får väl hoppas det också kommer strax!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

YES! ÄNTLIGEN! TA MINA PENGAR, BARA TA DEM!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

o här sitter jag och väntar på ett helt passivt kort får väl hoppas det också kommer strax!

Vad ska du ha ett hel passivt kort när du ändå behöver andra fläktar i chassiet om det ska gå?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som sitter och väntar på ett kort som inte har strömkontakten "uppåt"? Jag har ett fint gammalt liggande HTPC-chassi (antec fusion) som passar perfekt i TV-bänken bredvid skrivbordet, men inga moderna grafikkort ryms iom. strömkontakten som alltid sticker rakt uppåt.

Antar att jag helt enkelt måste räta in mig i ledet och köpa ett kubchassi som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Casper:

Vilka populära ITX-chassin gynnar detta? Node 304, Prodigy, Phenom, Obsidian 250D, Graphite 380T, alla dessa stödjer redan fullstora grafikkort?

Möjligtvis för de som mig som vill bygga egna chassin, bland annat för Steam Machine

Permalänk
Medlem

Jag vill bygga ett så litet som möligt Cube Chassi när jag ser detta. Yummie.....

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Saknas bara blå PCB så ser kortet riktigt gräsligt ut... Ne men allvarligt, byt ut färgen på heatpipsen till silver! Annars, säkert ett trevligt kort för den med ITX-chassi.

Vad har det för någon som helst betydelse? Kortet sitter ju gömt i datorn. Det är ju designen på lådan som är viktig tycker jag.

Skrivet av spda242:

Jag vill bygga ett så litet som möligt Cube Chassi när jag ser detta. Yummie.....

Håller med. Ser verkligen fram emot detta!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad har det för någon som helst betydelse? Kortet sitter ju gömt i datorn. Det är ju designen på lådan som är viktig tycker jag.

Håller med. Ser verkligen fram emot detta!

Då kan vi strunta i all form av estetik i datorer då? För det är ju bara utsidan på chassit som räknas...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Några som kör med detta kortet och kan säga hur det presterar i förhållande till ett fullstort?

Permalänk
Skrivet av Fulis:

Några som kör med detta kortet och kan säga hur det presterar i förhållande till ett fullstort?

Presterar bra men tempsen stämmer inte kommer upp i hissnande 80 grader efter 2 timmar intensivt bf4 spelande tycker det är på tok för mycket står 62 grader enligt tester, kan ha fått ett måndags exemplar ..... Men är något högljutt tycker jag för att endast vara på 145 watt . Hörs när man spelar lite men med hedset hör man inget alls ...

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)