Permalänk
Medlem

Hittat slitage på min vattenkylning...

Hejsan var o dammade av datorn nyss och hittade då ett slitage omkring packningen till slangen o pumpen. Hur orolig ska ja va? kan de börja läcka nu eller?

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zodiaz:

Hejsan var o dammade av datorn nyss och hittade då ett slitage omkring packningen till slangen o pumpen. Hur orolig ska ja va? kan de börja läcka nu eller?

http://s3.postimg.org/q7jwcwkwz/IMAG0419.jpg

Du behöver inte vara orolig.
Jag var i kontakt med Corsairs support om just samma problem med min h80i. De svarade att dessa ringar var för "cosmetics only", men att jag kunde få ny kylare om jag ville.

Du får alltså en ny kylare om du vill, men jag orkade inte montera om + att den ändå inte syns i mitt chassi.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

kolla om du har garanti på kylaren , isåfall lämna in den, annars köp ny för säkerhets skull.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mogwaii:

kolla om du har garanti på kylaren , isåfall lämna in den, annars köp ny för säkerhets skull.

Var god se mitt svar ovan.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Du behöver inte vara orolig.
Jag var i kontakt med Corsairs support om just samma problem med min h80i. De svarade att dessa ringar var för "cosmetics only", men att jag kunde få ny kylare om jag ville.

Du får alltså en ny kylare om du vill, men jag orkade inte montera om + att den ändå inte syns i mitt chassi.

hehe man fick lite panik där, men går de på garantin? tror de precis gick ut nämligen... har haft den ganska länge

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem

Bra val av plast de gjorde där då...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zodiaz:

hehe man fick lite panik där, men går de på garantin? tror de precis gick ut nämligen... har haft den ganska länge

Min kylare är inköpt i februari 2013, vilket inte var några problem för dem.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har exakt samma "problem" på min h100i. Men det är som Najk säger bara för "cosmetics only"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kan man få en ny klart man tar det? Eller har jag missat något?

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Hade skickat tillbaka den. Även om det är "cosmetic bla bla"
Ser ju inte riktigt normalt ut.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Min kylare är inköpt i februari 2013, vilket inte var några problem för dem.

Ok kör nog på de då

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem

Om den kosmetiska biten är samma del som den funktionella nippeln skulle jag vara orolig. Om plasten på utsidan börjat degraderas kan insidan också vara på väg, så om tillverkaren/butiken erbjuder att byta ut kylaren skulle jag definitivt ta chansen och få nya grejer.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Skrivet av Ekner:

Om den kosmetiska biten är samma del som den funktionella nippeln skulle jag vara orolig. Om plasten på utsidan börjat degraderas kan insidan också vara på väg, så om tillverkaren/butiken erbjuder att byta ut kylaren skulle jag definitivt ta chansen och få nya grejer.

Är 2 olika delar med helt olika plaster. Nippeln är hård medans den "estetiska" kåpan är av en mjuk seg plast som ser ut att torka ut väldigt snabbt, jag gissar på att den har lite funktion i still med slangklämma men med tanke på att det är i princip omöjligt att dra av slangarna utan att skada slangen så lär den inte spela någon viktig funktion som Najk sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Är 2 olika delar med helt olika plaster. Nippeln är hård medans den "estetiska" kåpan är av en mjuk seg plast som ser ut att torka ut väldigt snabbt, jag gissar på att den har lite funktion i still med slangklämma men med tanke på att det är i princip omöjligt att dra av slangarna utan att skada slangen så lär den inte spela någon viktig funktion som Najk sa.

Isåfall är det ju ingen fara för läckage åtminstone

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lanbonden:

Är 2 olika delar med helt olika plaster. Nippeln är hård medans den "estetiska" kåpan är av en mjuk seg plast som ser ut att torka ut väldigt snabbt, jag gissar på att den har lite funktion i still med slangklämma men med tanke på att det är i princip omöjligt att dra av slangarna utan att skada slangen så lär den inte spela någon viktig funktion som Najk sa.

Bra förklarat.

Kan dock tillägga att jag var lika nervös som TS när jag såg det själv första gången, och inte alls så lugn då, som jag varit i denna tråd. Monterade inte på kylaren igen förrän svaret inkommit från Corsairs support :D.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Var god se mitt svar ovan.

Jag såg ditt svar, men jag skrev vad Jag tycker, och jag tycker fortfarande att lämna in på garanti eller köp ny.
Dålig kvalitet om det inte håller längre, trots om det nu endast är kosmetiskt.

Håller inte deras plast på ett ställe, vem säger att där inte är fel på andra ställe.

Om inget annat så ta kontakt med support till corsair o få det bekräftat att dom säger att det är ingen fara så mail bevis/bekräftelse från support finns vid evenetuel läcka.

Jag hade iaf inte litat på att andra skriver att dom har kontaktat support o dom sa såhär. Sen om det skiter sig och supporten säger annat till TS så står han där med ev trasig dator.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb