Ångest över mina grafikkort, vad bör göras?

Permalänk
Avstängd

Ångest över mina grafikkort, vad bör göras?

Hej.

Massiv ångest över mina grafikkort när 900 serien släpptes. Jag vet inte, jag försöker övertala mig själv att det är bra kort jag har men jag mår inte bra och måste få lite "skärp dig nu" hjälp.

Så i nuläget har jag 2st GTX780Ti kort som jag kör i sli och det funkar overkligt bra.

Jag har försökt googla runt och kom fram till att 780Ti är ett fåtal FPS sämre än ett 980 så det finns ingen anledning att uppgradera.

Visst är det fruktansvärt korkat att byta ut dessa 2st 780Ti till 1st 980? Då om 1st 780Ti är nästan lika bra som 1st 980 så borde ju 2st 780Ti vara jättebra.

Sen är det här med det vram också. Bör man ha ångest över att mina kort endast har 3GB? Det kommer väl antagligen dröja ett bra tag innan PC optimerade spel kräver mer än 3GB i vram.

Så min tanke var att börja spara pengar så man kan uppgradera när nästa serie kommer.

Åsikter? Hur resonerar ni?

Permalänk
Medlem

Kör på nästa serie istället om du har behov då. 780Ti SLI räcker lååååååångt

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Hade även jag tänkt vänta till nästa generation.
Att byta till 900 serien från 780ti känns som bortkastade pengar.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Spelar du i 1920x1080 så räcker dina kort ett bra tag till.Jag hade inte bytt till 9xx serien..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SSGS:

Hade även jag tänkt vänta till nästa generation.
Att byta till 900 serien från 780ti känns som bortkastade pengar.

Jag får den känslan också och google verkar ju bevisa det också. Sen läser man trådar där 980 blåser skiten ur 780Ti men det verkar ju inte stämma.

Att vänta till nästa serie är nog det absolut smartaste, tack för din post :).

Skrivet av fermia:

Spelar du i 1920x1080 så räcker dina kort ett bra tag till.Jag hade inte bytt till 9xx serien..

Ja, jag spelar exklusivt i 1080p. Jag har testat 1440p men jag personligen värderar 144Hz över 1440P just nu.

Visst kan jag skaffa en Swift men det känns verkligen inte så aktuellt i dagsläget för mig personligen.

Permalänk

GTX 780 Ti ligger väl ganska precis mittemellan GTX 970 och GTX 980 i genomsnitt och slår tom 980 i vissa grejer så prestandan är det inget fel på. Det enda 9xx serien är bättre på är strömförbrukning och kör du sli så är nog kilowattimmarna inget du ligger sömnlös över ;).

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

780ti SLI till ett enkelt 980 kommer bara att vara en förlust för dig.
Som alla andra sagt, kör vidare på dina 780ti. Det är fortfarande väldigt bra kort.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Ja det är lite dumt att byta två 780ti mot endast ett 980. Du kommer tappa hakan av den prestandaförlust du kommer upptäcka. Haha, jag har två 780 (utan ti), och jag skulle väl "egentligen" ha väntat på Ti-modellen jag!

Kan tilläggas att jag kör i 1440p också. Tycker absolut inte det behövs en uppgradering. Min uppgradering var egentligen att jag köpte ett till 780.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Absolut inte är att byta ut 780 Ti SLI till ett 980. 3 GB minnne räcker bra till än så länge annars får man bara anpassa inställningarna lite. Kom ihåg att väldigt många spelare har grafikkort med 2 GB eller 1 GB minne så det lär ta länge innen speltillverkarna överger dessa. Med 780 Ti SLI så skulle jag vänta med en uppgradering tills grafikkort med Pascal kommer. Men om du spelar på väldigt hög upplösning så skulle jag vänta på grafikkort med GM200.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Tack så hemskt mycket alla som svarat, det får mig att känna mig mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

GTX 780 Ti ligger väl ganska precis mittemellan GTX 970 och GTX 980 i genomsnitt och slår tom 980 i vissa grejer så prestandan är det inget fel på. Det enda 9xx serien är bättre på är strömförbrukning och kör du sli så är nog kilowattimmarna inget du ligger sömnlös över ;).

Har inte luskammat nätet efter prestanda tester men jag kollade precis swecs test på nya Call of Duty och där utpresterar 970 780ti i alla test.
Är det just bara i det spelet ? Ligger 780ti över 970 i andra spel?

BTW,
Jag blir också biten av uppgraderingsjävulen allt som oftast, jag har funderat nu i nån vecka på att sälja mina 970 och ist köpa ett par 980 kort.
Men... Tar nog mitt förnuft till fånga och behåller 970 korten, tycker du ska göra detsamma med dina 780ti

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

Fundera en stund på varför du har ångest över det här. Det är knappast de saknade FPS'en som skapar den reaktionen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Fundera en stund på varför du har ångest över det här. Det är knappast de saknade FPS'en som skapar den reaktionen.

Nej det är det ju inte. Det är mer att man ser att 700 serien kommer slutas att tillverkas, man läser på internet och blir lätt påverkad. Vissa påstår att 980 blåser 780Ti men sen läser man att det är jämnlikt.

Sen detta med nyheten på SweClockers om 980 med 8GB, man började känna att 780Ti med 3GB inte kommer att räcka, man inbillar sig att 780Ti helt plötsligt är ett dåligt kort.

Då tänkte jag att jag skapar en tråd för att få lite åsikter så man inte gör något dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meeowsnutten:

Nej det är det ju inte. Det är mer att man ser att 700 serien kommer slutas att tillverkas, man läser på internet och blir lätt påverkad. Vissa påstår att 980 blåser 780Ti men sen läser man att det är jämnlikt.

Sen detta med nyheten på SweClockers om 980 med 8GB, man började känna att sina 780Ti var sämre och man var tvungen att uppgradera.

Då tänkte jag att jag skapar en tråd för att få lite åsikter så man inte gör något dumt.

Jag var nog lite otydlig, jag tänker inte att du kommer kunna hitta logiska faktamässiga förklaringar till det här. Det är snarare en känslomässig respons och en omotiverad oro. Därför kan det vara värt att undersöka oron och katastroftankarna, "vad är det värsta som kan hända om jag inte uppgraderar" etc.

Dina kort har inte blivit ett uns sämre av att nya kort har släppts.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Haha 780ti är sämsta kortet som finns typ. Fattar inte varför man väljer att sitta kvar på en gammal generation.

Herregud, tänk över din situation igen.. Hoppas innerligt att du driver med denna tråd.

Permalänk
Medlem

Om det får dig att känna dig bättre så är nya CoD spelbart på 650Ti, inte ögongodis men fullt spelbart. Dina kort är fortfarande fantastiskt bra och jag skulle kunna sälja en testikel för att få den grafikprestandan.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av meeowsnutten:

Nej det är det ju inte. Det är mer att man ser att 700 serien kommer slutas att tillverkas, man läser på internet och blir lätt påverkad. Vissa påstår att 980 blåser 780Ti men sen läser man att det är jämnlikt.

Sen detta med nyheten på SweClockers om 980 med 8GB, man började känna att 780Ti med 3GB inte kommer att räcka, man inbillar sig att 780Ti helt plötsligt är ett dåligt kort.

Då tänkte jag att jag skapar en tråd för att få lite åsikter så man inte gör något dumt.

Jag är precis likadan. Jag kan lätt få lite småångest över att jag borde uppgradera, men det handlar egentligen inte om prestanda, utan det handlar mer om att man vill ha det senaste, det som är nyast och lite bättre. Det blir lite häftigare och man känner sig bättre när man hela tiden "byter upp sig".

Detta i min åsikt, är bara bevis på hur pass BRA denna hjärntvätt fungerar på oss konsumenter. Egentligen märker vi inte av särskilt mycket skillnader av nya saker (OBS! detta varierar helt klart, men tänker på ditt nuvarande dilemma mest), det är bara grejen att man "måste" ha det senaste som spelar roll. Vi lever i ett samhälle av materialism. Köp köp och köp, så går orden från företag & samhälle. Slösa slösa slösa, annars hänger du inte med och blir utfryst. (Utfryst - Ja det varierar såklart med vilka liv man lever, och vad man köper).

Jag har hamnat i den här situationen oändligt med gånger, ibland lyckas jag faktiskt tänka efter och känner att materialismen tar över. Detta är inget man behöver, detta är egentligen ganska dumt och onödigt. Så mycket pengar går bort för något jag mer eller mindre aldrig kommer att se och något jag knappt märker skillnad på.

Men sen har vi även den biten att detta är ens hobby, den tanken slår mig också väldigt ofta. Jag älskar att byta komponenter, och bygga. Det tycker jag är fantastiskt roligt. Så man måste, eller åtminstonde jag, tänka efter och överväga saker. Det är min hobby och jag gillar detta, men hur mycket är tillräckligt? Vart ska jag dra gränserna?

Blev ett rätt seriöst inlägg här. Men det är min tankegång i alla fall. Alla behöver inte känna igen sig i detta.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Jag är precis likadan. Jag kan lätt få lite småångest över att jag borde uppgradera, men det handlar egentligen inte om prestanda, utan det handlar mer om att man vill ha det senaste, det som är nyast och lite bättre. Det blir lite häftigare och man känner sig bättre när man hela tiden "byter upp sig".

Detta i min åsikt, är bara bevis på hur pass BRA denna hjärntvätt fungerar på oss konsumenter. Egentligen märker vi inte av särskilt mycket skillnader av nya saker (OBS! detta varierar helt klart, men tänker på ditt nuvarande dilemma mest), det är bara grejen att man "måste" ha det senaste som spelar roll. Vi lever i ett samhälle av materialism. Köp köp och köp, så går orden från företag & samhälle. Slösa slösa slösa, annars hänger du inte med och blir utfryst. (Utfryst - Ja det varierar såklart med vilka liv man lever, och vad man köper).

Jag har hamnat i den här situationen oändligt med gånger, ibland lyckas jag faktiskt tänka efter och känner att materialismen tar över. Detta är inget man behöver, detta är egentligen ganska dumt och onödigt. Så mycket pengar går bort för något jag mer eller mindre aldrig kommer att se och något jag knappt märker skillnad på.

Men sen har vi även den biten att detta är ens hobby, den tanken slår mig också väldigt ofta. Jag älskar att byta komponenter, och bygga. Det tycker jag är fantastiskt roligt. Så man måste, eller åtminstonde jag, tänka efter och överväga saker. Det är min hobby och jag gillar detta, men hur mycket är tillräckligt? Vart ska jag dra gränserna?

Blev ett rätt seriöst inlägg här. Men det är min tankegång i alla fall. Alla behöver inte känna igen sig i detta.

Dold text

Tack för ett bra inlägg, känns bra att man inte är ensam. Sjukt att man kan känna såhär men det är samtidigt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meeowsnutten:

Hej.

Massiv ångest över mina grafikkort när 900 serien släpptes. Jag vet inte, jag försöker övertala mig själv att det är bra kort jag har men jag mår inte bra och måste få lite "skärp dig nu" hjälp.

Så i nuläget har jag 2st GTX780Ti kort som jag kör i sli och det funkar overkligt bra.

Jag har försökt googla runt och kom fram till att 780Ti är ett fåtal FPS sämre än ett 980 så det finns ingen anledning att uppgradera.

Visst är det fruktansvärt korkat att byta ut dessa 2st 780Ti till 1st 980? Då om 1st 780Ti är nästan lika bra som 1st 980 så borde ju 2st 780Ti vara jättebra.

Sen är det här med det vram också. Bör man ha ångest över att mina kort endast har 3GB? Det kommer väl antagligen dröja ett bra tag innan PC optimerade spel kräver mer än 3GB i vram.

Så min tanke var att börja spara pengar så man kan uppgradera när nästa serie kommer.

Åsikter? Hur resonerar ni?

Byt INTE !
Jag föll själv i upgraderingsfällan och bytte mitt ASUS DC 780TI (max bling, fabriksöverklockat etc) mot ett motsvarande 980 (strix blabla OC blabla).
Det skiljer -noll- i prestanda i de benches jag kört, och inte heller spel visar på någon som hellst skillnad.
Visserligen kan jag överklocka mitt 980 rätt så bra (det gick inte med mitt 780) så det kan bli snabbare.

Ok, 980 -är- bättre kort, helt klart.
Dom verkar vara sjukt överklockningsvänliga och drar väldigt mycket mindre ström.
Däremot så är dom inte snabbare än 780TI, och varför alla recensioner världen över visar på en skillnad vette 17.
Det kan ju iofs vara så att mitt ex ASUS 780 var ett jäkligt snabbt 780, men å andra sidan köpte jag ju motsvarande 980 som även det är överklockat direkt ur lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meeowsnutten:
Dold text

Tack för ett bra inlägg, känns bra att man inte är ensam. Sjukt att man kan känna såhär men det är samtidigt intressant.

Tack själv! Det är många fler som oss där ute, oroa dig inte. Man får göra vad man vill - men att tänka efter en gång till kan ibland vara mer gynnsamt.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av AxF:

Har inte luskammat nätet efter prestanda tester men jag kollade precis swecs test på nya Call of Duty och där utpresterar 970 780ti i alla test.
Är det just bara i det spelet ? Ligger 780ti över 970 i andra spel?

Jag kollade prestandaindex från Swec's 970/980 recension och där låg 780ti mittemellan 970 och 980. Men drivrutinerna till 970/980 är ganska nya ännu så det är väl inte helt otänkbart att 9xx serien drar ifrån 7xx serien ganska snart.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då jag har ungefär samma problem.

Köpte förra året i oktober ett GTX 780 till datorn i min signatur för ett ganska saftigt precis om man jämför med hur mycket de säljs för just nu. Plötsligt kommer GTX 970 ut som man klockas sååå långt mycket mer än 780 kan (och jag har ett referens vilket drar ner överklockningsmöjligheterna jämfört med grafikkorten med eftermarknadskylare) och igår visade Sweclockers resultat där ett singelt 970 får ca 20 fps mer än ett GTX 780. Oklockat.

Är det bättre för mig att sälja mitt referenskort och köpa ett nytt GTX 970 med eftermarknadskylare eller ska jag ta och köpa ett GTX 780 referens begagnat till och köra SLI? Hur länge kommer GTX 780 SLI att räcka då, om jag kör i 1080p 144Hz just nu och planerar att köpa en ASUS RoG Swift 1440p nästa år? Kan ett överklockat par av GTX 780 i SLI prestera tillräckligt bra i lika många som ett överklockat par av GTX 970, eller kommer 970 SLI att kunna prestera bra för 1440p i mer än ett år mer än 780 SLI?

//Oroad

EDIT: För övrigt så har jag ett TJ08-e chassi. Är det för trångt för eftermarknadskylare, om man tänker på att de blåser ut luften in i chassit istället för ut som en referenskylare gör?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Lånar tråden lite då jag har ungefär samma problem.

Köpte förra året i oktober ett GTX 780 till datorn i min signatur för ett ganska saftigt precis om man jämför med hur mycket de säljs för just nu. Plötsligt kommer GTX 970 ut som man klockas sååå långt mycket mer än 780 kan (och jag har ett referens vilket drar ner överklockningsmöjligheterna jämfört med grafikkorten med eftermarknadskylare) och igår visade Sweclockers resultat där ett singelt 970 får ca 20 fps mer än ett GTX 780. Oklockat.

Är det bättre för mig att sälja mitt referenskort och köpa ett nytt GTX 970 med eftermarknadskylare eller ska jag ta och köpa ett GTX 780 referens begagnat till och köra SLI? Hur länge kommer GTX 780 SLI att räcka då, om jag kör i 1080p 144Hz just nu och planerar att köpa en ASUS RoG Swift 1440p nästa år? Kan ett överklockat par av GTX 780 i SLI prestera tillräckligt bra i lika många som ett överklockat par av GTX 970, eller kommer 970 SLI att kunna prestera bra för 1440p i mer än ett år mer än 780 SLI?

//Oroad

EDIT: För övrigt så har jag ett TJ08-e chassi. Är det för trångt för eftermarknadskylare, om man tänker på att de blåser ut luften in i chassit istället för ut som en referenskylare gör?

Är det inte bättre om du faktiskt funderar på om ditt 780 presterar för dåligt? Om inte, vad är problemet?

Så länge du inte lider ser jag ingen anledning alls att byta. Man lär ju också kunna få tag på ett till 780 för en riktigt billig peng snart om du vill köra SLI.

Vill du vara helgarderad så se till att spara de pengar du skulle ha lagt på ett 970 idag så kan du alltid välja att byta senare.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Många skriver kloka råd till dig TS. Jag håller med dom som säger byt inte - finns ingen anledning ( förutom ditt hjärnspöke ). Jag har själv skaffat MSI 980 Gaming, kanonkort - och högst i de benchmarks jag sett hittills ( så mitt hjärnspöke chillar ). Om jag kan bidra med någon tanke så blir det denna: datorkomponenter generellt tenderar ju att falla hårt i pris så fort nya versioner kommer ut, hur kan det då komma sig att ett 780 TI fortfarande kostar nästan lika mycket som ett GTX 980 ?

Vet inte om det hjälper, men men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Lånar tråden lite då jag har ungefär samma problem.

Köpte förra året i oktober ett GTX 780 till datorn i min signatur för ett ganska saftigt precis om man jämför med hur mycket de säljs för just nu. Plötsligt kommer GTX 970 ut som man klockas sååå långt mycket mer än 780 kan (och jag har ett referens vilket drar ner överklockningsmöjligheterna jämfört med grafikkorten med eftermarknadskylare) och igår visade Sweclockers resultat där ett singelt 970 får ca 20 fps mer än ett GTX 780. Oklockat.

Är det bättre för mig att sälja mitt referenskort och köpa ett nytt GTX 970 med eftermarknadskylare eller ska jag ta och köpa ett GTX 780 referens begagnat till och köra SLI? Hur länge kommer GTX 780 SLI att räcka då, om jag kör i 1080p 144Hz just nu och planerar att köpa en ASUS RoG Swift 1440p nästa år? Kan ett överklockat par av GTX 780 i SLI prestera tillräckligt bra i lika många som ett överklockat par av GTX 970, eller kommer 970 SLI att kunna prestera bra för 1440p i mer än ett år mer än 780 SLI?

//Oroad

EDIT: För övrigt så har jag ett TJ08-e chassi. Är det för trångt för eftermarknadskylare, om man tänker på att de blåser ut luften in i chassit istället för ut som en referenskylare gör?

Alltså. 700 serien är bara "1 serie gammal". 780 var/är ett riktigt bra kort. 780 i SLI "räcker" otroligt länge. Så fort du skaffar ett till 780 får du NÄSTAN dubbel prestanda rakt av. Jag spelar med ROG swift med mina två 780, och har mycket god fps i många spel. Som exempel i BF4, där jag kör allt maxat i 1440p 144hz och har ruskigt bra flyt...

780 i SLI är mycket bättre än ETT 970.

Hjärnspökena finns nog hos dig också

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Alltså. 700 serien är bara "1 serie gammal". 780 var/är ett riktigt bra kort. 780 i SLI "räcker" otroligt länge. Så fort du skaffar ett till 780 får du NÄSTAN dubbel prestanda rakt av. Jag spelar med ROG swift med mina två 780, och har mycket god fps i många spel. Som exempel i BF4, där jag kör allt maxat i 1440p 144hz och har ruskigt bra flyt...

780 i SLI är mycket bättre än ETT 970.

Hjärnspökena finns nog hos dig också

Skrivet av Yorg:

Är det inte bättre om du faktiskt funderar på om ditt 780 presterar för dåligt? Om inte, vad är problemet?

Så länge du inte lider ser jag ingen anledning alls att byta. Man lär ju också kunna få tag på ett till 780 för en riktigt billig peng snart om du vill köra SLI.

Vill du vara helgarderad så se till att spara de pengar du skulle ha lagt på ett 970 idag så kan du alltid välja att byta senare.

Kloka ord, blir faktiskt lugn! Ja jag kanske övertänker det hela, var bara extremt rädd så jag såg hur bra 970 klockar jämfört med 780 Men visst det kommer ju en ny serie varje år i princip.. snart blir väl 970:an också gammal. Får stå för mitt köp och vara nöjd (jag är dock redan nöjd men skraj ). Tack för hjälpen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Du har 780ti sli och har ångest för du vill uppgradera? Själv sitter man på Radeon 7850 lel.

Men som sagt tidigare, det beror ju helt på om du behöver mer kraft eller inte Lär ju knappast behöva mer kraft sålänge du inte kör i sjuka upplösningar

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Kan du spela det du vill, med de höga inställningar du vill? Om svaret är ja, behåll dina 780Ti tills du inte kan det längre. Låt behovet styra, inte begäret.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Om du är ärlig om att du får riktig ångest över det här så är det nog dags att träffa en läkare och en psykolog, det kan vara djupare problem. Om du istället inte vet vad ångest är och bara säger det som ett substitut för att du mår lite dåligt över det så är det inget att oroa sig för.

780ti är nästan lika bra som som 980 och du har två, det hade varit ett ordentligt nerköp att byta ut dom mot ett 980.
Ifall du inte har några prestandaproblem så finns det ingen anledning att uppgradera. När dina 780ti inte orkar med mer så kommer det finnas nyare grafikkort än 900-serien.

Lägg hellre lite tid på att reflektera över varför du mår dåligt av det här.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Stackare som har 2st 780Ti

*sitter själv med 1st 770*