Ingen bildsignal vid inloggningsskärmen efter installation av Nvidia drivers. (bytt skärm och GPU)

Permalänk
Medlem

Ingen bildsignal vid inloggningsskärmen efter installation av Nvidia drivers. (bytt skärm och GPU)

Hej svejs!

Har köpt asus swift skärm + gtx 980 dc2 och har ett stort problem. Var så glad när jag fick grejerna o nu sitter man i skiten på riktigt.

Mitt system innan köpet.

2600k klockad.

asus p8p67 deluxe

16gb minne.

7970 crossfire.

äldre 24" benq skärm.

windows 7 64bit.

w1200ax

Nu till problemet.

avinstallera amd drivisar+ allt annat amd tjafs. stänger av datorn o byter kort + skärm :DDDDDDD. startar upp datorn. laddar ner senaste nvidia drivisar o installerar. drivisar installeras utan problem enligt programmet, fast det blir inget flashande osv som det brukar bli när man installerar. Så startar om datorn, laddar w7, så precis då inloggnings skärmen ska komma, så slår skärmen om till ingen signal. O på det viset är det..... Så kommer inte in på datorn med nvidia drivisar installerat. Har avinstallerat drivisar med felsäkert läge, o efter omstart så kommer jag in på skrivbordet. Så vad är det som kan vara problemet?? någon vänlig själ som vet?? har googlat fast hitta inga bra svar... suck.. Är grafik kortet kaputt??? Mvh trött o besviken gamer.

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem
Skrivet av Obduro:

Hej svejs!

Har köpt asus swift skärm + gtx 980 dc2 och har ett stort problem. Var så glad när jag fick grejerna o nu sitter man i skiten på riktigt.

Mitt system innan köpet.

2600k klockad.

asus p8p67 deluxe

16gb minne.

7970 crossfire.

äldre 24" benq skärm.

windows 7 64bit.

w1200ax

Nu till problemet.

avinstallera amd drivisar+ allt annat amd tjafs. stänger av datorn o byter kort + skärm :DDDDDDD. startar upp datorn. laddar ner senaste nvidia drivisar o installerar. drivisar installeras utan problem enligt programmet, fast det blir inget flashande osv som det brukar bli när man installerar. Så startar om datorn, laddar w7, så precis då inloggnings skärmen ska komma, så slår skärmen om till ingen signal. O på det viset är det..... Så kommer inte in på datorn med nvidia drivisar installerat. Har avinstallerat drivisar med felsäkert läge, o efter omstart så kommer jag in på skrivbordet. Så vad är det som kan vara problemet?? någon vänlig själ som vet?? har googlat fast hitta inga bra svar... suck.. Är grafik kortet kaputt??? Mvh trött o besviken gamer.

Om du bara installerar de absolut nödvändiga drivrutinerna och skiter i geforce experience, 3d vision osv. Det orsakade problem med min dator tidigare iaf.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Hej! Jag gjorde en tråd lite nedanför om samma problem, men jag får inte ens bild längre. Kopierar det jag skrivit, stämmer detta med ditt problem?.

ASUS ASUS 24" VG248QE G-Sync 144 hz

Tjenare! jag gör en copy på det jag skrivit på ett annat forum för att se ifall jag kan få några svar här.

Hello, this is my 2nd time buying a G-sync monitor, the last one i sent back cause it wouldnt work with my GTX 690, it was the same issue as i have now.
But i now bought a Zotac GTX 980 Extreme AMP!.

So everything was running smooth and fine, and i told myself WOW its totally awesome and then wanted to apply the G-Sync sticker to the back of monitor.

I slide the monitor a bit to the side and the screen goes all black, no input detected... Hmm what now?!
I've now tried to unplug graphic card, monitor, tried to see if any cables not inserted correctly.
But its the same sh1t still, it now shows BIOS, Windows in safe mode etc in a small screen in my upper left corner with borders that are deranged.
I've Uninstalled drivers now and try and see if that will fix it, but to no avail.
Please help me! I have no clue what is wrong!

I have now tried to install drivers etc, just wont work when booting windows normally, it goes black in the windows loading screen, i can hear the windows sound.
I had to deactivate the GTX 980 in the controlpanel on unithandler etc to boot windows "normally" it isn't normal cause its a tiny screen top left corner with corrupt display limit etc. It just dont want to display my windows/screen when graphic card detected, didnt have this issue like 1 hour ago....

Right now my G-sync display wont even boot up any screen capturing at all, its just all black all the time... and that is after deactivate and activate my GTX 980 in the controlpanel in windows "Safe mode", i activated it after installing drivers. Then rebooted to see if it will show any display at all, it didnt.
So what the hell is going on, the display wont even show the "Features" while clicking up the display menu asfor it usually says " ASUS-G-sync display 144hz Language english etc.
Its as if the screen no longer has any drivers/origin or does not know how to function anylonger, im right now testing if i can start the screen while using this screen, but when i can "Check" the G-sync display it just doesnt "Check" itself, nothing...

Så nu försöker jag köra min gamla skärm först och köra G-sync och denna i surround/utvidga/speglad bild... men gör jag det så får jag svart skärm på bägge.
Helt hopplöst känns det som.... den skärmen jag har kopplad nu fungerar felfritt. Asus 120 hz 23"

Allt i datorn är kompatibelt.

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Medlem

grafikkortet är helt. för min gamla skärm fungerar utan problem.

Undrar om det kan vara displayport kabeln som är defekt, swift skärmen verkar ju fungera osv. Bara att windows inte hittar skärmen... Så måste ju vara displayport kabeln eller kontakten som är defekt?? ska testa o köpa en ny, så får man se... Annars Kontaktar man återförsäljaren på måndag.. SUCK

Permalänk
Medlem

Det kan nog vara så, eftersom skärmen helt slutar fungera och visar ingen bild eller känner av grafikkortet.

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Det går bra att ändra i efterhand (om du är missnöjd med min).

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

On-topic:

Testa ladda hem Display driver uninstaller (nya versionen av Driver sweeper) och rensa bort alla AMD-drivers som kan ligga och skräpa.
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Kan ju vara sladden, men skadar ju inte att testa ovanstående....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag provade det du föreslår, att använda program för att ta bort gamla drivers, använde NVIDIA's Driver remover, blev ingen skillnad.

Visa signatur

[ Processor i9 9900K 4,9ghz, 1,34V-- Grafikkort Asus strix 1080 TI OC -- Minnen Corsair 16 Gig minnen 3200 mhz DDR4 -- Hårdiskar 1x Samsung 850Evo -- Nätagg 850W Corsair gold -- CPU KylareThermaltake Floe Riing RGB 360 TT Premium -- Chassi Thermaltake View 71 Tempered Glass RGB Plus Svart