klarar detta grafikkort assassins creed unity?

Permalänk

klarar detta grafikkort assassins creed unity?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

tänkte typ om det tar det på minimum requirements

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackakesson:

tänkte typ om det tar det på minimum requirements

Minst 680 enl länk

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Enligt dem system kraven som ligger ute - nej; vad jag tror - ja. Skulle däremot vara väldigt bra att veta vad du har för processor dessutom. Anledningen till att jag inte tror på system kraven som ligger ute är med tanke på att spel så som Shadows of mordor har vid release sagts kräva 6GB vram medan det har blivit bevisat att det använder mycket mindre.

Så helt enkelt, jag tror du kommer klara av det men det är bäst att avvakta och kolla lite på huruvida folk med liknande komponenter som dina klarar av att driva spelet och sedan köpa det.

Permalänk
Medlem

Spelade nyligen Assassins Creed Black flag med mitt GTX650 och då fick jag ca 20fps. Köpte sen ett GTX670 och nu liger jag runt 60fps.

Hur krävande Unity är vet jag inte men GTX650 sög iaf...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju samma spel motor som AC 3 och AC 4 hade (AnvilNext) så med tanke på att det ända dem (antagligen) gjort är att laddat in finare modeller i samma spelmotor (självklart gjort om vissa delar som hur freerunning fungerar osv, men det spelar ingen roll nu) och dessutom ökad mängden AI som kan visas på skärmen samtidigt så säger jag så här: du kommer kunna starta spelet och spela det på lägsta grafiken med en ca. 10-20 FPS och möjligtvis komma upp i en 30-40 FPS om du drar ner upplösningen till 900p/720p och, självklart kan du gå lägre men nu börjar spelet iaf. vara spelbart (jag antar att du spelar på en 16:9 skärm). Som tur är har du en bra processor så det här med AI:n borde inte vara ett alltför stort problem, utan det som kommer vara det som drar ner prestandan är de 1,5GB vram som GTX 580 har.

Så, står fast vid att du antagligen kan spela spelet men det kommer inte vara en trevlig upplevelse rent grafiskt sätt. Jag skulle säga att 670+ eller kanske runt 750ti nivå är där man bör ligga (kom ihåg att ett 580 är i de flesta spelen likvärdigt med ett 660/660ti. Men så länge ett kort har 2GB GDDR5 (2GB DDR3 går inte för sig) och en inte allt för slö grafisk processor så bör det vara ganska spelbart.

Permalänk

det står att mitt grafik kort har 4gig memory elr har jag fel http://gyazo.com/908fdb1edac26b2b127733be5e4ce921

Asus Geforce GTX 580 DirectCU II detta ortet sitter i öppnade o kolla vrför står det att det är nvidia? /;

jag kan tex spela assassins creed 3 på max settings utan några problem ett par små lags ibland men inget man tänker på

Permalänk
Medlem

Dem fyra gigen är ditt primärminne, även känt som RAM. Detta kan dessutom skapa problem då spelet rekommenderar 8 GB RAM, men du borde klara dig på 4. Anledningen till varför det står att det är nvidia är just p.g.a. att det är ett nvidia grafikkort. Det är nvidia som har skapat grafikkortet till grunden, sedan har Asus bygget en egen kylare och överklockat grafikprocessorn i och med det då kylaren håller kortet kallare och man kan krama ut mer kraft ur kortet utan att det överhettar, dock är det fortfarande nvidias skapelse och det är dem som har gjort själva kortet.

Skulle du möjligtvis kunna testa AC 4 (någon kompis som du kan låna spelet av?), AC 3 hade ändå rätt "utdaterad" grafik om man jämför med 4:an och 4:an och 5:an ser ut att se någorlunda lika ut. Kolla gärna vad du får för FPS genom att t.ex. ladda ner Fraps (http://www.fraps.com/download.php) och sedan har du programmet igång i bakgrunden så när du spelar så kommer en liten siffra upp i vänstra hörnet som visar din FPS, kolla runt vilken nivå denna siffra ligger vid de olika grafikinställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackakesson:

det står att mitt grafik kort har 4gig memory elr har jag fel http://gyazo.com/908fdb1edac26b2b127733be5e4ce921

Asus Geforce GTX 580 DirectCU II detta ortet sitter i öppnade o kolla vrför står det att det är nvidia? /;

jag kan tex spela assassins creed 3 på max settings utan några problem ett par små lags ibland men inget man tänker på

Skrivet av Willzter:

Dem fyra gigen är ditt primärminne, även känt som RAM. Detta kan dessutom skapa problem då spelet rekommenderar 8 GB RAM, men du borde klara dig på 4. Anledningen till varför det står att det är nvidia är just p.g.a. att det är ett nvidia grafikkort. Det är nvidia som har skapat grafikkortet till grunden, sedan har Asus bygget en egen kylare och överklockat grafikprocessorn i och med det då kylaren håller kortet kallare och man kan krama ut mer kraft ur kortet utan att det överhettar, dock är det fortfarande nvidias skapelse och det är dem som har gjort själva kortet.

Skulle du möjligtvis kunna testa AC 4 (någon kompis som du kan låna spelet av?), AC 3 hade ändå rätt "utdaterad" grafik om man jämför med 4:an och 4:an och 5:an ser ut att se någorlunda lika ut. Kolla gärna vad du får för FPS genom att t.ex. ladda ner Fraps (http://www.fraps.com/download.php) och sedan har du programmet igång i bakgrunden så när du spelar så kommer en liten siffra upp i vänstra hörnet som visar din FPS, kolla runt vilken nivå denna siffra ligger vid de olika grafikinställningarna.

Billedet fra Diagnose verktøyet (dxdiag.exe) viser kun den mengde minne der er blitt reservert av systemet. På min maskin er det 16 GB RAM og jeg bruker ennå så lenge den integrerte grafikk delen (Intel HD Graphics 4600) inntil jeg vil få råd til å kjøpe noe bedre. På samme billede som TS (under Display fliken) viser min maskin at 1792 MB er blitt tatt i bruk for grafikk delen.

Jack: Se hva du vil kunne få frem under System fliken i stedet om fordelingen mellom system RAM og Video kortets RAM (VRAM)!

Wiki over GTX 580 serien viser at det offisielt kun vært tilgjengelig to versjoner: en med 1536 MB og en med 3072 MB. Altså er det svært lite sannsynlig at ditt GTX 580 kan ha 4 GB VRAM.

http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_500_series#GeForce_500_....

Wiltzer: Det er mulig at TS vil ha mer system minne enn det som den info Diagnose verktøyet fra DirectX vil vise. Det er under System dvs den første fliken en vil kunne se korrekt informasjon om mengden system RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxz:

Spelade nyligen Assassins Creed Black flag med mitt GTX650 och då fick jag ca 20fps. Köpte sen ett GTX670 och nu liger jag runt 60fps.

Hur krävande Unity är vet jag inte men GTX650 sög iaf...

Säger inte så mycket egentligen, då GTX 650 inte kan klassas som ett spelkort.
Att det heter GTX och inte bara GT är lite underligt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av SSGS:

Minst 680 enl länk

Jadu, ett spel som ser ut att ha lika sketet medioker grafik som dess föregångare, men som säger sig kräva nästan dubbel prestanda I MINIMUM än vad föregångaren hade som recommended...

Antingen har de helt skitit i optimeringen, eller så är det något lurt på gång, där det sistnämnda nu verkar ha blivit Ubisofts policy...

Antingen har de visat fel gameplay, eller så har de skrivit fel systemkrav.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av jackakesson:

Asus Geforce GTX 580 DirectCU II detta ortet sitter i öppnade o kolla vrför står det att det är Nvidia?

Därför att det är Nvidia som utvecklat grafikprocessorn som sitter i kortet och gör allt arbete, Asus har byggt dess kylare osv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=6805&game=Ass... så här är det på black flag o så ligger jag 57-60 fps på max settings på ac3

Permalänk
Skrivet av jackakesson:

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=6805&game=Ass... så här är det på black flag o så ligger jag 57-60 fps på max settings på ac3

Det där säger egentligen inte speciellt mycket, mer värt att kolla hur ett GTX 580 presterar i benchmarks i de olika spelen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |