BOOTMGR is missing *LÖST*

Permalänk
Medlem

BOOTMGR is missing *LÖST*

Tjenare, skulle starta datorn idag och BOOTMGR Is missing kommer upp. Jag antar att det är så pga av att jag har formaterat min HDD, kollade på en tutorial här på SweClockers. Ville bara ha mer minne och efter det gick jag på GameX och när jag kommer hem så står de det. Riktigt arg blev jag. Undrar om jag måste installera hela OS igen pga det. Jag köpte en klarbyggd dator och senare bytte alla delar men hade kvar HDDn för att den var 1.5tb och det räcker för mig. Ska kolla om jag har disk senare men just nu så är det ett helvete. Några ideer? Varenda grej är viktigt. Tack så mycket.

UPPDATERING: Gick på SevenForums och skrev att jag har en Acer mobo och dom sa att man skulle hålla ALT och F10 och då gick min Win7 i någon boot download och så funkade allt, tack för alla som har tagit deras tid att svara och försöka att hjälpa.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Hallå, sök lite innan du skriver... detta är ett populärt ämne.
Här är en tråd som rekursivt hänvisar till en annan tråd i detta ämne.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1125540-bootmgr-mi...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Har sökt jävligt mycket men inget svar ändå på mitt problem.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Hur många lagringsdiskar har du? Byter du komponenter ska du koppla ur alla andra diskar när du ska installera os.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har bara enn. 1.5tb HDD. Min SSD funkade inte innan detta problem.

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Öhm. Vet du ens vad en formatering gör?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Tjenare, skulle starta datorn idag och BOOTMGR Is missing kommer upp. Jag antar att det är så pga av att jag har formaterat min HDD, kollade på en tutorial här på SweClockers. Ville bara ha mer minne och efter det gick jag på GameX och när jag kommer hem så står de det. Riktigt arg blev jag. Undrar om jag måste installera hela OS igen pga det. Jag köpte en klarbyggd dator och senare bytte alla delar men hade kvar HDDn för att den var 1.5tb och det räcker för mig. Ska kolla om jag har disk senare men just nu så är det ett helvete. Några ideer? Varenda grej är viktigt. Tack så mycket.

du förlorar OS på disken om du formaterar...

BOOTMGR is Missing dyker upp för att din HDD är helt tom.. finns ingenting på den!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

SSD är också lagring har du formaterat är allt borta och du får installera in os igen. på SSD är att föredra, sedan ska den andra hårddisken vara urkopplad när du installerar in det igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Min HDD var uppdelad i två och jag ville få den andra delen till den delen jag använder så att jag får mer minne SweClockers sa att jag behövde formatera den och det var det jag gjorde och jag fick mer minne.

Allt funkade ju tills jag stängde av datorn. Min HDD var uppdelad i två och jag skulle sätta ihop dom så att jag fick mer minne. Många av mina kompisar har gjort så, fattar inte hur allt kan vara borta, men jag har ju en Windows Återställningspunkt så om jag kan återställa datorn till den tiden. Går de?

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Min HDD var uppdelad i två och jag ville få den andra delen till den delen jag använder så att jag får mer minne SweClockers sa att jag behövde formatera den och det var det jag gjorde och jag fick mer minne.

Allt funkade ju tills jag stängde av datorn. Min HDD var uppdelad i två och jag skulle sätta ihop dom så att jag fick mer minne. Många av mina kompisar har gjort så, fattar inte hur allt kan vara borta, men jag har ju en Windows Återställningspunkt så om jag kan återställa datorn till den tiden. Går de?

Säg inte mer minne säg mer lagring. Du menar att din hårddisken var delad två partitioner och du slog dem sedan samman? Hade du os på ena kan det ha blivit någon korrupt fil i Windows, testa återställningspunkt annars får du installera om OS.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

alltså du menar att du har 2 partitioner va ? typ ena är c:/ där man har windows installerat, och den andra har man sina spel filmer program osv.. så formaterar du C:/ bara så ska inte den andra partitionen bli berörd, har gjort så i alla år utan problem så du måste ha gjort nåt fel.

Permalänk
Medlem

Exakt, men hur ska jag göra de när man inte ens kommer in i OS?

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem

Här finns all hjälp du kan tänkas behöva http://lmgtfy.com/?q=missing+bootmgr

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Exakt, men hur ska jag göra de när man inte ens kommer in i OS?

Då är det bara att formatera och installera in OS på nytt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Hallå, sök lite innan du skriver... detta är ett populärt ämne.
Här är en tråd som rekursivt hänvisar till en annan tråd i detta ämne.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1125540-bootmgr-mi...

Skrivet av Woland:

Här finns all hjälp du kan tänkas behöva http://lmgtfy.com/?q=missing+bootmgr

Läs vad problemet är innan ni lägger dryga inlägg som inte leder till rätt svar.

Om han har formaterat hårddisken så måste han köra något disksaver program som läser hela hårddisken och skapar ett nytt register med alla filer.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Jag har ju en Win7 återställningspunkt, vet du hur man kommer åt det?

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xPubHD:

Tack så mycket! Jag har ju en Win7 återställningspunkt, vet du hur man kommer åt det?

Tips, använd citera för att enklare få svar på dina frågor!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Tips, använd citera för att enklare få svar på dina frågor!

Haha tack

Visa signatur

RAM: 16GB 1333MHz GPU: GTX 970 CPU: i7 4790k CPU COOLER: Corsair H80i MOBO: GIGABYTE GA-Z97X GAMING 7 PSU: Corsair CX750M CASE: CoolerMaster CM Storm Trooper SSD: Samsung EVO 850 500GB, 3TB WD RED PRO, 1.5TB Hitachi