NZXT släpper datorlådan H440 Special Edition med Razer-tema

Permalänk
Melding Plague

NZXT släpper datorlådan H440 Special Edition med Razer-tema

Den som uppskattar tillbehör från gamingföretaget Razer får tillfälle att även införskaffa en matchande datorlåda när NZXT presenterar en ny version av storsäljaren H440.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget större fan av Razer men det ser riktigt snyggt ut. Men 500:- för en Razerlogga är lite överdrivet.

Självklart ska priset matcha Razers överpris på headsets, musar och tangentbord. Annars är det ju ingen Razer edition.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

helt övertygad om att det kommer sälja jättebra. folk har redan idag mus, tangentbord och hörlurar från razer (och några en blade), ett chassi också tilltalar nog många.

Permalänk
Medlem

Borde ju inte vara en femhundring med tanke på att vanliga H440 kostar $119.99 och detta $149.99. (källa https://store.nzxt.com)

Permalänk
Medlem

Första Razer-prylen som inte går sönder direkt man petar på den kanske

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

såå..... +40% i pris mot vanliga versionen och för det får du led belysning, svart färg och en razer logga? allt i sin ordning.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det här var verkligen ingen höjdare.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Öhh... va? Varför?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Snyggt men som många säger, överprisat för en razerlogga och lite fancy gröna LED lampor istället för blå.

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk

Jag har själv ingen höjdare dator just nu så tänkte själv bygga upp en ny dator, lådan ser snyggt ut också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Jag är inget fan av chassin med feta loggor, men får säga att detta chassit var riktigt tjusigt. Dock väldigt överprisat som folk redan sagt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Permalänk
Medlem

Razer kan det där med design så det chassit ihop med deras produkter skulle sett jävligt sweet ut men tror ändå jag avstår för har haft alldelles för många produkter från Razer nu och det enda som jag är otroligt nöjd med är mina Deathadders jag har haft de senaste 10? åren bättre mus för min hand finns nog inte!

Däremot det vanliga H440 chassit i vitt var mitt val för nästa build faktiskt ändå

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Kan säga att jag är extrem Razer fanboy, men detta chassi kommer jag inte skaffa. Gillar inte original lådan och fruktansvärt överpris för en Razer logga och lite görna LED:er... Kommer nog köra på med mitt HAF X i några år till då det inte finns något chassi på marknaden som känns värt att byta till.

Permalänk
Avstängd

Varför satsas det så mycket på dessa hemska Razer produkter? De är ett namn och inget mer då deras produkter inte är mycket att hänga i julgranen, taskiga produkter till hysteriska priser.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Sa han att det skulle komma ut i mars i video?
Borde det inte komma snart?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Sa han att det skulle komma ut i mars i video?
Borde det inte komma snart?

Gammal recension; http://www.sweclockers.com/recension/18358-nzxt-h440

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vinylens:

Sa han att det skulle komma ut i mars i video?
Borde det inte komma snart?

Videon är från recensionen av standardmodellen, och den kom innan chassit va släppt.

Det va jävligt snyggt, det måste jag medge. Enda problemet jag ser (förutom priset då) är att det finns så otroligt lite gröna saker ute på marknaden. Nu vet jag att man inte ska bygga en dator efter färg utan efter hur bra saker presterar, men om man ska köpa ett sånt här chassi så lär man ju vilja bygga ett show-system mer än ett bra system och då vore det ju fruktansvärt tråkigt om färgerna skar sig riktigt mycket.

Permalänk
Medlem

Undrar om denna stämmer: http://support.nzxt.com/hc/en-us/articles/203523590-Where-can...

Edit; "Euoropean Union ( THS Logo )" ... wut?

Edit2; Längst ner på http://www.nzxt.com/product/detail/152-h440-special-edition-m... står de ju faktiskt:

Citat:

The H440 - Special Edition is available from official NZXT retailers in the following regions: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, United Kingdom.

Permalänk

Dehär är väl ingen nyhet? Detta chassi, ja Razer edition, har väl funnits ett tag nu? Iaf sen Augusti

Visa signatur

| CM Storm Scout II | MSI Z77A - G45 Gaming | Intel i5 - 3570K @4.2Ghz | Gigabyte GTX 670 OC Windforce 3X | Corsair Vengance 16GB 1600 Mhz | Adata 128GB SSD | Seagate Barracuda 1TB HDD | Corsair H100i | be quiet Pure Power L7 730W |

Permalänk
Medlem

Jag sa att jag ville ha en H440 version i helsvart, men jag menade inte det här...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Undrar om denna stämmer: http://support.nzxt.com/hc/en-us/articles/203523590-Where-can...

Edit; "Euoropean Union ( THS Logo )" ... wut?

Vad är THS?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coffeesauce:

Snyggt men som många säger, överprisat för en razerlogga och lite fancy gröna LED lampor istället för blå.

Blåa? Tycker mina lyser väldigt vitt, men det kanske är speciellt för den vita varianten?

Permalänk
Medlem

Synd att den vanliga varianten inte finns helt utan fönster - hade varit ett spikat köp.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag vill se h440 i m-atx format! Helst utan razer loggan

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Satt igår och dregglade över det här, riktigt kul sammanträffande.

Dock är väl 1600kr för en logga och lite tint på rutan kanske lite saftigt.

Vit/Svart med vita strömkablar eller grön/svart och gröna strömkablar.. kan inte riktigt bestämma mig.
Lär väl se hur bra ut som helst oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad är THS?

Efter lite gissande och googlande tror jag jag kommit fram till att det står för Tripple Headed Snake - det är det loggan föreställer. Lika förvirrad för det dock - loggan sitter väl på alla versioner, konstigt att det står utskrivet på just den europeiska.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt att razers logga är snygg. Tyvärr associerar jag den med dålig kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Razers grejer köper man för att de är billiga, inte för att de är bra. Hur kan man då gilla märket tillräckligt mycket för att vilja lägga ut med extra pengar för att stoltsera med märket. Det är ju inte ett varumärke som är värt att stoltsera med!
Kanske om man råkar ha köpt flera razer-tillbehör tidigare och vill färgkoordinera för att man är så anal när det gäller design, men det är lite långsökt.

Jag tror bara att om någon dök upp på ett LAN-party med en sån här låda, så skulle han bli retad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Razer´s möss e helt klart fan bäst, sedan skiter jag i vad andra tycker

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)