Permalänk
Medlem

OC påverkar internet?

Överklockade min i7 2600k till 4,7 med 1,33 (eller däromkring) vcore och körde Prime95 i fem minuter (hade precis kört med vcore 1,35 i en halvtimme utan problem), inga konstigheter. Men när jag sedan avslutade Prime95, har jag otroligt dålig anslutning till internet. Under tiden som jag testade CPUn, kopplade den till och från ett par gånger, dessutom. Innan jag överklockade har jag fått stadig 2-5 m/s ping till www.google.se och 0 % packet loss (om det ens betyder något), nu får jag 30-40 med spikar över 1000 m/s och uppemot 20 % packet loss. Mycket segt när jag försöker använda internet, också. Varav detta? Har det ens med överklockningen att göra, eller är det kanske bara ett sammanträffande?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Det är inte omöjligt, något i din dator som inte gillar klocken tydligen. Brukar inte vara det enklaste att luska ut med alla spänningar då det kan vara relaterat till nord, sydbygga, minnen, cpu eller annat skit...

12-24 timmar stresstest är väll mer vad man brukar köra om man vill ha någotsånär stabil burk, så börja med det.

Permalänk
Medlem

Förmodligen strul med din uppkoppling. Har förmodligen inget med överklockningen att göra.
Prova om det även är segt på lokala nätverket.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem

Kan definitivt bero på överklockning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är minst en OC-inställning i BIOS på mitt asus x99 deluxe där infotexten specifikt säger att nätverket kan bli instabilt om jag ändrar den, kommer bara inte ihåg vilken.

Skickades från m.sweclockers.com