Permalänk
Medlem

Powerline

Tjena! Fick onda blicken av tjejen när jag drog nätverkskabel igenom hela lägenheten så jag funderar på att skaffa powerline.
Ni som kör med det vad rekommenderar ni för modell?

Mvh

Permalänk
Medlem

Försök att dra kabeln lite snyggare istället? Jag personligen har aldrig testat via powerline, men av det jag läst så verkar man tappa prestanda och inte allt funka skitbra..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk

Har aldrig kört powerline men vad jag har hört så är ju är det aningen långsammare än kabel oavsett vilken modell du väljer. Men kika runt efter recensioner så hittar du något, eller så gömmer du kabeln riktigt bra och står på dig

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Har en hemma , kommer inte ihåg vilken modell det är , får ut ~30 Mbit.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Jag kör det hemma till htpcn. Funkar bra, men fick prova två olika modeller.
Jag har någon zyxcel 1000 Mb och får ut 50 Mb ungefär. Fungerar för att strömma 1080p utan problem iaf.

Nu bor jag i ett ganska modernt hyreshus men mellan två olika faser. Så ligger det på samma fas borde du få mycket bättre hastighet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Kör med nån Netgear 200Mbit(100Mbit LAN), och får 62Mbit på samma fas med 2 skarvdosor (hastigheten sänks med ganska precis 10Mbit per skarvdosa). Ut i garaget på en annan fas får jag ut 20Mbit+, har inte testat riktigt. Huset är från ~75

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Man får skriva flera inlägg i rad, men då krävs det att inlägget tillför ny information, se §4:

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av Slevas:

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slevas:

Tjena! Fick onda blicken av tjejen när jag drog nätverkskabel igenom hela lägenheten så jag funderar på att skaffa powerline.
Ni som kör med det vad rekommenderar ni för modell?

Mvh

Köpte denna för ett par veckor sen http://www.inet.se/produkt/5405489/d-link-dhp-309av-powerline... .
Den ena sitter i en skarvdosa men det verkade inte göra någon direkt skillnad. Datorn som är kopplad med Powerline visar fullt flås på min lilla 50Mb lina från Comhem. Enligt bredbandskollen får jag ut 54Mb ner och 12 upp vilket är samma på min huvuddator som är kopplad rakt in i routern. Överföringshastigheter i själva nätverket har jag dock inte testat ännu. Det laggar inte ett smack och min eldragning i lägenheten är ifrån 50-60 talet. Hade förväntat mig att det skulle fungera sämre faktiskt, så jag är skitnöjd. Ska köpa en plugg till för en PS4.