G1 gaming 970 går ej och klocka

Permalänk
Medlem

G1 gaming 970 går ej och klocka

Köpt mig ett 970 g1 gaming och ska nu börja klocka men det går ej! Tog bort alla gamla drivrutiner i safemode osv. Jag använder mig utav msi afterburner, volten är på stock höjer jag cpu med 10 eller minnet så crashar drivrutinerna och återställer sig, bänkar med 3D mark 11 fire strike.. Vad är det dom försegår? MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 144sx:

Köpt mig ett 970 g1 gaming och ska nu börja klocka men det går ej! Tog bort alla gamla drivrutiner i safemode osv. Jag använder mig utav msi afterburner, volten är på stock höjer jag cpu med 10 eller minnet så crashar drivrutinerna och återställer sig, bänkar med 3D mark 11 fire strike.. Vad är det dom försegår? MVH

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för delar i övrigt? Det kan ju vara dessa som ställer till det för dig?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att du haft extrem otur i GPU lotteriet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Msi modekort i5 2500k @ 4.5 ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som att du har haft väldigt otur, min klockar +150 utan problem.

Permalänk
Medlem

Blir och åka tillbaka med helvetet då,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 144sx:

Msi modekort i5 2500k @ 4.5 ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Om detta är det enda du har så förstår jag att du har problem, har du inget nätagg och OS?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

låter väldigt konstigt, ingenting!? Före jag hade åkt tillbaka med kortet hade jag testat installera om operativet, installerat allt från scratch och testat igen...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem

Häromdagen körde du i 1500/8000. Vad har du gjort sen dess?