Problem med T3, ofta hög ping på kvällarna.

Permalänk
Medlem

Problem med T3, ofta hög ping på kvällarna.

Hej!

Är det någon som har problem med ostabil uppkoppling från T3?
Uppkopplingen fungerar fin fint när det väl gör det men ofta på kvällarna så blir det förhöjd ping.
Pingar normalt 5-20ms men när internet börjar krångla så hamnar jag runt 90ms.
Testat bredbandskollen samt pinga olika adresser i cmd, och får samma resultat.

Detta är väldigt störande då netflix ej fungerar som det ska och får kraftig rubberbanding/lagg i spel.

Vart kan problemet tänkas ligga? Hos mig, stadsnätet eller T3?

Försökt maila T3, men de har nog ingen prioritering på att svara på mail. Ska ringa T3 imorgon, men vill höra lite vad ni tror.

Permalänk
Medlem

Om det sker vid vissa tidpunkter så lär det garanterat vara någon form utav överbelastning. Kontakta T3 så kontaktar dom nog stadsnätet.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag var med om det för några veckor sedan. Fick as dålig speed 5 kvällar i rad. Men när teknikerna skulle börja felsöka så släppte det och då hade jag den farten jag har normalt.

Har haft T3 sedan 2006 och då i 2 olika stadsnät och det har nästan aldrig strulat

Har 15 ms just nu

Kan vara i ditt stadsnätet felet ligger. Ring och prata med dom.

Dom kommer vilja ha historik på dina tester från bredbandskollen så teknikerna får det när dom skickar felanmälan till ditt stadsnät

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Om det sker vid vissa tidpunkter så lär det garanterat vara någon form utav överbelastning. Kontakta T3 så kontaktar dom nog stadsnätet.

Ja det kanske är en överbelastning, får se vad de säger.

Skrivet av Bazisten:

Jag var med om det för några veckor sedan. Fick as dålig speed 5 kvällar i rad. Men när teknikerna skulle börja felsöka så släppte det och då hade jag den farten jag har normalt.

Har haft T3 sedan 2006 och då i 2 olika stadsnät och det har nästan aldrig strulat

Har 15 ms just nu

Kan vara i ditt stadsnätet felet ligger. Ring och prata med dom.

Dom kommer vilja ha historik på dina tester från bredbandskollen så teknikerna får det när dom skickar felanmälan till ditt stadsnät

All historik har jag från bredbandskollen.

Skulle det kunna vara nätverkskortet som strular för mig?
Ska se om jag kan testa med en annan dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Hej!
Vart kan problemet tänkas ligga? Hos mig, stadsnätet eller T3?

Tanka hem pingplotter så ser du enkelt var fördröjningen uppstår.