GTX 980 nu eller väntar på prisras?

Permalänk
Medlem

GTX 980 nu eller väntar på prisras?

Hej!
Sitter lite kluven nu på ifall jag ska införskaffa ett GTX 980 nu, eller vänta tills Nvidia har släppt deras nästa kort som är påväg (980ti?)
För då antar jag att 980 blir lite billigare..

Någon som har annat förslag? (Mitt kort jag har nu är EVGA GTX 760 4GB FTW, som troligtvis blir såld 2014-11-15 )

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rewoX:

Hej!
Sitter lite kluven nu på ifall jag ska införskaffa ett GTX 980 nu, eller vänta tills Nvidia har släppt deras nästa kort som är påväg (980ti?)
För då antar jag att 980 blir lite billigare..

Någon som har annat förslag? (Mitt kort jag har nu är EVGA GTX 760 4GB FTW, som troligtvis blir såld 2014-11-15 )

Du kan alltid vänta på ett bättre kort men prisras är väldigt ovanliga om det inte släpps kort från konkurrerande företag som ligger i samma klass. Känner du att du behöver bättre kräm är ett GTX980 alternativt GTX970 SLI väldigt bra alternativ idag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du kan alltid vänta på ett bättre kort men prisras är väldigt ovanliga om det inte släpps kort från konkurrerande företag som ligger i samma klass. Känner du att du behöver bättre kräm är ett GTX980 alternativt GTX970 SLI väldigt bra alternativ idag.

Har ju inte bestämt mig för något kort direkt, men kommer behöva ett nytt...
Vad skulle du rekommendera? Märker jag stor skillnad på ett GTX 970 mot mitt GTX 760?

Har hört att 970 har bättre kräm än 780 och nästan 780ti med.. ( mer prestanda för pengarna har 970in blivit belönad för med )
Men sitter i tankarna att fläska på med ett GTX 980 på engång, men priset känns liksom lite sådär..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det är mycket stor skillnad på GTX 970 och GTX 760.

Jag tror inte heller att du kan vänta dig något särskilt prisras. GTX 970 och GTX 980 ger riktigt mycket kräm för pengarna redan som det är. Ska du göra klipp kanske du istället ska kolla efter bra priser på GTX 780 eller GTX 780 Ti.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Har ju inte bestämt mig för något kort direkt, men kommer behöva ett nytt...
Vad skulle du rekommendera? Märker jag stor skillnad på ett GTX 970 mot mitt GTX 760?

Har hört att 970 har bättre kräm än 780 och nästan 780ti med.. ( mer prestanda för pengarna har 970in blivit belönad för med )
Men sitter i tankarna att fläska på med ett GTX 980 på engång, men priset känns liksom lite sådär..

Vänta du. Det skulle jag gjort. 980 med 8GB är ju runt hörnet. Så håll i hatten och vänta

Annars skulle jag dragit igång med två 970's

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

gick från 660sli samt 7970 crossfire till 970.
Ja du kommer uppleva en väldigt stor prestanda vinst?

Med all ny hårdvara som kommer ut titt som tätt är det bara att köpa och inte titta bakåt.
Vad spelar du för spel?
Och vad hade du tänkt dig för budget för gfxkort?

Permalänk
Medlem

Lutar nästan åt ett GTX 970 då... haha och sedan köra SLI framöver!
Innan mitt GTX 760 så hade jag GTX 460 i SLI och märkte ingen direkt skillnad vid uppgraderingen till ett single GTX 760

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

gick från 660sli samt 7970 crossfire till 970.
Ja du kommer uppleva en väldigt stor prestanda vinst?

Med all ny hårdvara som kommer ut titt som tätt är det bara att köpa och inte titta bakåt.
Vad spelar du för spel?
Och vad hade du tänkt dig för budget för gfxkort?

Spelar i dagsläget, CS:GO, Battlefield 4 och fler spel... Framöver blir det GTA V, AC:U och fler krävande spel... vill kunna köra dom med så gott som ALLT maxat och ha bra flyt i 1080p...
Budget mellan 3500-4500 cirka..

Mina komponenter är följande just nu:

CPU: Intel i7 2600k @ 4.0Ghz
RAM: 16Gb DDR3 1600mhz
MB: Asus P8P67 Pro
PSU: Corsair 650w
GPU: EVGA GTX 760 FTW 4Gb
osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Spelar i dagsläget, CS:GO, Battlefield 4 och fler spel... Framöver blir det GTA V, AC:U och fler krävande spel... vill kunna köra dom med så gott som ALLT maxat och ha bra flyt i 1080p...
Budget mellan 3500-4500 cirka..

Mina komponenter är följande just nu:

CPU: Intel i7 2600k @ 4.0Ghz
RAM: 16Gb DDR3 1600mhz
MB: Asus P8P67 Pro
PSU: Corsair 650w
GPU: EVGA GTX 760 FTW 4Gb
osv.

Du funderar inte på att köra SLI med ditt nuvarande kort då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du funderar inte på att köra SLI med ditt nuvarande kort då?

Jo det också... därför jag känner mig lite kluven xD.. men då måste jag väl byta Nätaggregat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jo det också... därför jag känner mig lite kluven xD.. men då måste jag väl byta Nätaggregat?

För 970 SLI borde 650W räcka men vet inte hur det är med 760 SLI.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av rewoX:

Hej!
Sitter lite kluven nu på ifall jag ska införskaffa ett GTX 980 nu, eller vänta tills Nvidia har släppt deras nästa kort som är påväg (980ti?)
För då antar jag att 980 blir lite billigare..

Någon som har annat förslag? (Mitt kort jag har nu är EVGA GTX 760 4GB FTW, som troligtvis blir såld 2014-11-15 )

Tänk lite ekonomisk nu!! Vad är för fel på ditt 760?..... Lyd ett gott råd. Du har ett 760 4gb och det klarar du dig med i mååånga år, Jag har ett 670 och det funkar huur bra som helst och alla spel jag spelat flyter på, och då är det självklart krävande spel jag spelar, Och jag har i dagens läge inga alls planer att skaffa mig ett nytt när det jag har funkar bra på alla spel. Tips.. Behåll ditt 760 du klarar dig med det

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rewoX:

Jo det också... därför jag känner mig lite kluven xD.. men då måste jag väl byta Nätaggregat?

Nej, ditt nätagg borde klara detta förutom att du inte har så många PCI-e strömkablar vilket ju iofs kan fixas med molex till PCI-e.
Men som nämnts så är ett GTX970 rätt mycket snabbare än det du har idag samt lika strömhungrigt = inte speciellt svårt att köra SLI även med dessa.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Tänk lite ekonomisk nu!! Vad är för fel på ditt 760?..... Lyd ett gott råd. Du har ett 760 4gb och det klarar du dig med i mååånga år, Jag har ett 670 och det funkar huur bra som helst och alla spel jag spelat flyter på, och då är det självklart krävande spel jag spelar, Och jag har i dagens läge inga alls planer att skaffa mig ett nytt när det jag har funkar bra på alla spel. Tips.. Behåll ditt 760 du klarar dig med det

760 är bra, ja. Men jag är en liten "grafik-bög" vilket innebär att jag vill gärna ha max grafik med minst 60fps i dom spel jag spelar Har pontentiellt en köpare på mitt 760 till helgen, får lite ångest av att sälja den.. men skulle varit kul med nytt med xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

760 är bra, ja. Men jag är en liten "grafik-bög" vilket innebär att jag vill gärna ha max grafik med minst 60fps i dom spel jag spelar Har pontentiellt en köpare på mitt 760 till helgen, får lite ångest av att sälja den.. men skulle varit kul med nytt med xD

Vad har du för budget då?

Vad får du för ditt kort, tro?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Vad har du för budget då?

Vad får du för ditt kort, tro?

Budget på mellan 3500~4500

Får 1000 för mitt..

Visa signatur