Problem vid spelandet, GTX 570

Permalänk

Problem vid spelandet, GTX 570

Har haft ett problem rätt länge där jag har t.ex. spelat BF4 eller Call of Duty Black Ops, när jag spelar så slutar det med att skärmen blir helt svart, men jag är inne i spelet och man hör allt, kan styra och skjuta, men man kan inte se.

Gjorde ett test via 3D-Mark och testet avbröt och jag fick ett meddelande som jag skulle kopiera och föra in till 3dmark hemsida support och detta är vad jag fick.

https://support.futuremark.com/futuremark/topics/unexpected_e...

Via denna hemsidan står det att det troligaste är att problemet kommer från hårdvaran.

Jag har kollat temperaturen på datorn mha MSI Kombuster och jag når max 79 grader.

Tror ni att problemet kan vara att grafikkorten är för gammalt och har problem? Har haft den ca 4 år.
Eller vad tror ni att problemet kan vara? Dags att byta grafikkort?

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk
Medlem

Testa att installera gamla/nya drivrutiner. Om du inte har tagit bort de gamla drivrutinerna kan detta skapa problem.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Vilka tänker du på då? Grafikkortets? Eller vilka andra

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Styckaren:

Vilka tänker du på då? Grafikkortets? Eller vilka andra

han syftar på grafikkortets drivare.
Kanske är så att kortet håller på att gå sönder?
mina gtx 580 började krasha, sen ville dem inte installera drivarna = korten var döda, rätt surt.

Permalänk

Jag kommer ihåg att jag har ominstallerat kortet och dess drivrutiner förut, men det hjälpte inte, så det är nog grafikkortet alltså? 4 år är rätt bra längd?

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Styckaren:

Jag kommer ihåg att jag har ominstallerat kortet och dess drivrutiner förut, men det hjälpte inte, så det är nog grafikkortet alltså? 4 år är rätt bra längd?

Antagligen, men inte helt 100 på det ://
Har du möjlighet att testa med ett annat grafikkort ??

Permalänk

Nope, måste köpa då =D

Visa signatur

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1333Mhz XMS3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Styckaren:

Nope, måste köpa då =D

Du kan ju alltid testa att baka kortet i ugn. Det finns ett par trådar om detta i övrigt delen har jag för mig.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Du kan ju alltid testa att baka kortet i ugn. Det finns ett par trådar om detta i övrigt delen har jag för mig.

Inte lönt att baka med tanke på att det är temporärt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jojjeofc:

Inte lönt att baka med tanke på att det är temporärt.

Vad menar du med temporärt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har du haft det problemet sen start eller är det något som dök upp i efterhand?
Hade ett liknande problem med mitt tidigare GTX ASUS 570 och anledningen var att kortet hade för låg volt (undervoltad). Problemet löste med MSI Afterburner och fixed voltage till 1.000.

Vet dock inte om du har samma problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Vad menar du med temporärt?

Asså när man bakar ett grafikkort, så kommer det inte hålla för alltid
Kan vara en lösning om man inte kan köpa nytt grafikkort för stunden dock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jojjeofc:

Asså när man bakar ett grafikkort, så kommer det inte hålla för alltid
Kan vara en lösning om man inte kan köpa nytt grafikkort för stunden dock

Jaha du menar såååå! Jovisst är det ibland temporärt men jag har även hört att en del bara går och går och...... Men som du säger har man råd och vill så är ett nytt kort inte så jättefel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jalle64:

Jaha du menar såååå! Jovisst är det ibland temporärt men jag har även hört att en del bara går och går och...... Men som du säger har man råd och vill så är ett nytt kort inte så jättefel.

Precis precis !