Nvidia Geforce 344.65 WHQL

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nvidia Geforce 344.65 WHQL

Version 344.65 - WHQL
Release Date Mon Nov 10, 2014
Operating System Windows 7 64-bit
Windows 8.1 64-bit
Windows 8 64-bit
Windows Vista 64-bit
Language English (US)
File Size 293.84 MB

http://www.geforce.com/drivers/results/79527

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd

Någon mer än jag som inte kan aktivera anpassningsbar vsync efter denna driver?
(Går bara tillbaka till, låt 3-D programmet bestämma)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Någon mer än jag som inte kan aktivera anpassningsbar vsync efter denna driver?
(Går bara tillbaka till, låt 3-D programmet bestämma)

Samma problem som dig, fått en massa tearing med denna :/

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mange43:

Någon mer än jag som inte kan aktivera anpassningsbar vsync efter denna driver?
(Går bara tillbaka till, låt 3-D programmet bestämma)

Skrivet av Lurta:

Samma problem som dig, fått en massa tearing med denna :/

Då uppdaterar vi inte riktigt ännu då.
Tack för info

Såg att Mange43 kör 970 SLI, Lurta vad kör du för GPU?
Själv har jag 2x 670 OC, men frågan är om detta problem endast är med senaste generationen GPU'er då.. aka. Maxwell.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Då uppdaterar vi inte riktigt ännu då.
Tack för info

Såg att Mange43 kör 970 SLI, Lurta vad kör du för GPU?
Själv har jag 2x 670 OC, men frågan är om detta problem endast är med senaste generationen GPU'er då.. aka. Maxwell.

Samma fel för mig så uppdatera inte :&

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Då uppdaterar vi inte riktigt ännu då.
Tack för info

Såg att Mange43 kör 970 SLI, Lurta vad kör du för GPU?
Själv har jag 2x 670 OC, men frågan är om detta problem endast är med senaste generationen GPU'er då.. aka. Maxwell.

1st 760 . Får tearing hur än jag ställer in Sync eller om jag kör utan.

Permalänk
Medlem

Jag får upp felmeddelande när jag försöker installera drivern :/ Testat både snabb och anpassad installation.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Ska alltid vara nåt j*vla skit med nya drivrutiner, den näst senaste f-ckade upp min Alien Isolation. Min anpassningsbara vsync funkar iaf, den står på anpassningsbar, har inte vågat pilla på den för att testa om det ni säger stämmer!

Permalänk
Medlem

jag sitter med 344.16 just nu och det går inte att få till adaptive vsync för mig heller...inställningarna vill inte sparas :/...
(jag har .16 pga att alla andra drivrutiner får min fläkt att bete sig konstigt i idle...precis som i denna tråd.

lite kul ändå, det ska alltid vara problem att ändra inställningar i drivrutinerna, varit så på både AMD och Nvidia kort för mig nu

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med 344.11.

Känns som jag kommer fortsätta med det ett tag till.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Vettefan om de e pga drivern, men youtube funkar inte efter installering av drivers >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177532:

Vettefan om de e pga drivern, men youtube funkar inte efter installering av drivers >.>

Fungerar för mig alla fall, så kanske är något korrupt hos dig ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Fungerar för mig alla fall, så kanske är något korrupt hos dig ^^

Jo, brukar va ngt dajmigt med chrome stup i kvarten..

Permalänk
Hedersmedlem

För er med problem hur installerar ni era drivrutiner? Jag väljer alltid avancerat och bockar i ren installation och det har funkat alla ggr utom en när jag fick gå tillbaka till föregående direkt. Även denna funkar som det är tänkt än så länge. Har kört ME3, CoD AW och CoH 2 utan probs. (GTX 970)

Edit: Bör nämna att jag från ett par ggr tillbaka börjat använda nVidia Experience.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

För er med problem hur installerar ni era drivrutiner?

Jag har aldrig haft några problem på grund av felaktig installation av drivrutiner och det är för att jag gör som följande:

1.)
Ladda ner senaste DDU.

2.)
Ladda ner senaste grafikdrivrutin.

3.)
Öppna DDU.

4.)
Starta om i Safe Mode.

5.)
Avinstallera gammal grafikdrivrutin i Safe Mode.

6.)
Stäng av datorn helt.

7.)
Starta datorn vanligt.

8.)
Installera ny grafikdrivrutin. Välj Custom, Clean Install och endast grafikdrivrutinen och PhysX om du inte behöver det andra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag har aldrig haft några problem på grund av felaktig installation av drivrutiner och det är för att jag gör som följande:

1.)
Ladda ner senaste DDU.

2.)
Ladda ner senaste grafikdrivrutin.

3.)
Öppna DDU.

4.)
Starta om i Safe Mode.

5.)
Avinstallera gammal grafikdrivrutin i Safe Mode.

6.)
Stäng av datorn helt.

7.)
Starta datorn vanligt.

8.)
Installera ny grafikdrivrutin. Välj Custom, Clean Install och endast grafikdrivrutinen och PhysX om du inte behöver det andra.

Ja så gör du men detta verkar väldigt omständligt, så mitt borde räcka anser jag iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177532:

Vettefan om de e pga drivern, men youtube funkar inte efter installering av drivers >.>

Buffrar det inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177532:

Vettefan om de e pga drivern, men youtube funkar inte efter installering av drivers >.>

Har samma problem.

Skrivet av LeVvE:

Buffrar det inte?

För mig fungerar sidan, men själva spelaren laddas inte alls. Är bara en helt svart ruta, inga play knappar osv.

https://www.dropbox.com/s/ifsoxh39stakhe3/Sk%C3%A4rmdump%2020...

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pope:

Har samma problem.

För mig fungerar sidan, men själva spelaren laddas inte alls. Är bara en helt svart ruta, inga play knappar osv.

https://www.dropbox.com/s/ifsoxh39stakhe3/Sk%C3%A4rmdump%2020...

Testat med FireFox?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testat med FireFox?

Fungerar i FF, märkligt.
Gjorde en rollback på nvidia drivrutinen och har bootat. Men ändå samma problem, så antar att något i Chrome har ändrats då.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Hade lite problem med Blizzcon Starting Ceremony att bilden frös men spelaren körde på vid några tillfällen men tänkte att det var något vajsing med filmen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Släpptes ju en ny version på nvidia geforce experience igår.Kan ju kanske va den som ställer till det.
Hjälpte ej mig och nergradera till driver 344.60.Så kan någon hitta geforce experience version 2.1.3 får ni gärna länka den.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Displayport problemet är fortfarande inte löst och på Nvidias support forum så skriver de att de fortfarande håller på och undersöker problemet. Förstår inte att det skall vara så knepigt att lösa en regressionsbugg. Displayport fungerade ju utmärkt i 344.11, men sedan dess så verkar många ha rejäla problem. Så även undertecknad.

Börjar bli trött på dåliga drivare ifrån Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelMiner:

Displayport problemet är fortfarande inte löst och på Nvidias support forum så skriver de att de fortfarande håller på och undersöker problemet. Förstår inte att det skall vara så knepigt att lösa en regressionsbugg. Displayport fungerade ju utmärkt i 344.11, men sedan dess så verkar många ha rejäla problem. Så även undertecknad.

Börjar bli trött på dåliga drivare ifrån Nvidia.

Ah, så det är drivrutinen som är knas. Bytte till HDMI och det funkar bra, men vill givetvis använda DP.

Med denna version försvann "kuvertet" i wow som indikerar att jag fått brev. Helt svart i lilla cirkeln.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pope:

Har samma problem.

För mig fungerar sidan, men själva spelaren laddas inte alls. Är bara en helt svart ruta, inga play knappar osv.

https://www.dropbox.com/s/ifsoxh39stakhe3/Sk%C3%A4rmdump%2020...

Bytte helt till FireFox och nu funkar allting perfa ^^

Permalänk

Verkar inte hitta Physx under "Programs and features" i kontrollpanelen efter installationen. Det fanns tydligen inte något alternativ att installera Physx när jag tryckte på custom installation. Är den redan inbakad i Nvidia graphics driver?

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av allwereoutlaws:

Verkar inte hitta Physx under "Programs and features" i kontrollpanelen efter installationen. Det fanns tydligen inte något alternativ att installera Physx när jag tryckte på custom installation. Är den redan inbakad i Nvidia graphics driver?

Min byter inte drivrutin på PhysX då jag har den senaste redan. Men du borde helt klart se den i alternativen?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Min byter inte drivrutin på PhysX då jag har den senaste redan. Men du borde helt klart se den i alternativen?!

Ja jag vet, jävligt skumt. Funderar på att ominstallera skiten..

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av allwereoutlaws:

Ja jag vet, jävligt skumt. Funderar på att ominstallera skiten..

Kör du GeForce Experience?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Kör du GeForce Experience?

Märkte precis att jag heller inte har den.

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0