Cooler Master Novatouch TKL

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Har du några tips? Börjar tröttna på att behöva kika ner på tangentbordet med jämna mellanrum. Men den där tröskeln känns ganska hög just nu. Kan ju alltid vara värt och prova något program iaf.

Istället för ett program eller spel så gjorde jag helt enkelt en beställning på helt blanka keycaps. Det var sjukt frustrerande de första veckorna att prova sig fram hela tiden när man inte kunde fuska genom att kolla ner, men det var klart en fungerande metod.

Permalänk

Vad menas med PBT? Hittar inte den förklaringen.

Enligt Wikipedia kan det stå för en hel del förklaringar, bland annat"Persistent bioaccumulative toxic chemical"
Men hittar inget angående tangentbord

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av FL3JM:

"[...] en kraft på 45 gram för att aktiveras."

*vrider mig lite i stolen*

Vad sägs om:
"en vikt på 45 gram för att aktiveras."
eller
"en kraft på 0.44 N för att aktiveras."

Korrigerat!

Använd gärna, om möjligt, rättningsformuläret direkt i artikeln i framtiden så hamnar det direkt på vår radar.

Skrivet av Quastion2:

Vad menas med PBT? Hittar inte den förklaringen. Enligt Wikipedia kan det stå för en hel del förklaringar, bland annat"Persistent bioaccumulative toxic chemical" Men hittar inget angående tangentbord

PBT är en hårdplast med bland annat bättre resistens mot kemikalier och värme än exempelvis ABS. Tangenter tillverkade i PBT känns ofta snäppet mer kvalitativa samtidigt som de inte blir blanka med tiden.

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyrt för ett tenkeyless, även om det är med Topre-brytare. Topre borde nog fatta det själva, och CM i synnerhet eftersom dom har konkurrerande bord i sitt eget sortiment. Dom kanske inte vill sälja så många.
Jag skulle misstänka att Topre såg detta sammarbete som en möjlighet för dom att bredda sin marknad.. dom borde subventionera brytarna till CM.. men med det slutpriset så motverkar det tyvärr!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Har du några tips? Börjar tröttna på att behöva kika ner på tangentbordet med jämna mellanrum. Men den där tröskeln känns ganska hög just nu. Kan ju alltid vara värt och prova något program iaf.

Nöta detta lite sen lämnar du din gamla skrivstil och hur du har händerna placerade och ta med den nya när du skriver vardagligt så sitter det efter någon vecka

Permalänk
Inaktiv

Cherry MX keycap-kompatibilteten detta tangentbord ger är ett stort plus mot konkurrerande Topre-tangentbord. Möjligheten att själv relativt enkelt kunna få keycaps som passar ens behov är ju en av de största fördelarna med de mekaniska Cherry MX-tangentborden. Priset på denna modell tycker jag ändå känns helt okej i och med detta.

Jag hade gärna haft ett Topre-baserat tangentbord själv men troligen inte just denna modell. Förhoppningsvis kanske det kommer fler liknande tangentbord framöver och finns nog rätt stor risk för att jag slår till då. Keycap kompatibilitet eller ett vettigt utbud för Topre caps ställer jag som krav personligen.

Permalänk
Medlem

Har svårt att motivera en uppgradering från min arbetshäst, Logitech k260. Skulle vilja ha ett fancy tangentbord men 1700 kr för ett med mindre funktioner? Då ska känslan fan vara som att trycka på ett par styva bröstvårtor!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hedersmedlem

De e just cherry-compatibliteten tillsammans med Torre som gör de här tangentbordet fantastiskt. Tror nog det blir ett. Har nog fem pbt-set liggandes. COOLT.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Har du några tips? Börjar tröttna på att behöva kika ner på tangentbordet med jämna mellanrum. Men den där tröskeln känns ganska hög just nu. Kan ju alltid vara värt och prova något program iaf.

bytte alla tangenter på mitt gamla tbort. så de satt i bokstavsordning qwert var abcde.
f och j vill man ha på ursprunglig plats då de har små duttar på sig man kan navigera sig fram med. bytte även ut numpadsiffrorna mot dom ovanför alla bokstäver för att lära mig alla tecken också rekommenderar. folk som lånar ens tangentbord tycker inget vidare om påhittet.

en klurig sak är att i hamnar på o. alltså precis bredvid där i ska vara så man får inte alls titta när man skriver i. då blir det bara mer fel

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.