Permalänk

Tips på kraftfull extender

Som titlen lyder behöver vi två nya extenders hemma i huset. Vi fick in 100/100 fiber idag och vill kunna utnyttja varje Mbit/s så därför söker jag 2 st nya som klarar av hastigheten samt har väldigt bra räckvidd. Nere i källaren har vi en NETGEAR R6300 11AC och hade tänkt placera ut en på huvudplan och en på 2:a våningen. Ett plus är om extendern är Netgear då det blir lättare att synka ihop dem

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt Ubiquiti Networks UniFi AP. Eventuellt Ubiquiti Networks UniFi AP LR, vet inte exakt hur "Long Range" påverkar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Undvik extenders om du kan, montera accesspunkter i stället.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skulle köpt Ubiquiti Networks UniFi AP. Eventuellt Ubiquiti Networks UniFi AP LR, vet inte exakt hur "Long Range" påverkar.

Konfas dom där separat och skapar nya SSID:n eller går det att koppla ihop dem med ett befintlig från en router?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

Konfas dom där separat och skapar nya SSID:n eller går det att koppla ihop dem med ett befintlig från en router?

Det går att köra dem på samma SSID, men jag vet inte hur bra roamingen skulle bli mellan Netgear acesspunkten och Ubiquiti accesspunkterna. Jag tippar på att två olika SSIDs blir smidigast.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.