Permalänk
Medlem

GTX 980 i detta system?

Tjena!

Har tänkt att uppgradera hela mitt nuvarande system men min ekonomi tillåter inte detta för tillfället.

Så min fråga till er är om jag bara köper ett gtx 980 kort till att börja med, hur kommer det funka i mitt nuvarande system? Kommer det flaskhalsa på nåt sett eller är det bara att tuta och köra? Räcker det med det nätagget jag har?

(Dator i sign)

Mvh Daniel..

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

NEJ. möjligtvis att du får 2 FPS mindre för att ditt MB inte har PCI express 3.0 utom 2.0

Permalänk
Medlem

En 2600K på stockklock gjorde en minimi-FPS på 118 i SweClockers BF4-test. Så länge du inte har en 120/144 Hz-skärm är det inga problem. Nätagg räcker och blir över. PCIe 2.0 kommer inte påverka det minsta så länge grafikkortet får fler än 8 lanes.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Tjena!

Har tänkt att uppgradera hela mitt nuvarande system men min ekonomi tillåter inte detta för tillfället.

Så min fråga till er är om jag bara köper ett gtx 980 kort till att börja med, hur kommer det funka i mitt nuvarande system? Kommer det flaskhalsa på nåt sett eller är det bara att tuta och köra? Räcker det med det nätagget jag har?

(Dator i sign)

Mvh Daniel..

Kommer fungera bra.

Skrivet av Technorat:

NEJ. möjligtvis att du får 2 FPS mindre för att ditt MB inte har PCI express 3.0 utom 2.0

Källa? sluta påstå saker utan källa, det förstör forumet.

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express...

Skrivet av LemonIllusion:

En 2600K på stockklock gjorde en minimi-FPS på 118 i SweClockers BF4-test. Så länge du inte har en 120/144 Hz-skärm är det inga problem. Nätagg räcker och blir över. PCIe 2.0 kommer inte påverka det minsta så länge grafikkortet får fler än 8 lanes.

Precis 1-5% max.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Kommer fungera bra.

Källa? sluta påstå saker utan källa, det förstör forumet.

Fast nu hade du själv ingen källa heller när du skrev att det kommer fungera bra.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Fast nu hade du själv ingen källa heller när du skrev att det kommer fungera bra.

Citat:

Källa? sluta påstå saker utan källa, det förstör forumet.

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GTX_980_PCI-Express...

Nu läser vi en gång till. Annars blir det högläsning.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Technorat:

NEJ. möjligtvis att du får 2 FPS mindre för att ditt MB inte har PCI express 3.0 utom 2.0

Skriv inte saker som du inte vet något om..

PCi Express 2.0 16x motsvarar PCi Express 3.0 8x och det är inget problem alls.

https://www.youtube.com/watch?v=rctaLgK5stA

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nu läser vi en gång till. Annars blir det högläsning.

Vad jag syftade på var att kriller007 skrev att det kommer fungera bra, utan att ange någon källa på det. T.ex. om nätagget skulle räcka, om CPUn skulle flaska m.m. Det enda kriller gav källa till var att PCI-e 2.0 16x inte skulle flaska nämnvärt. Alltså, enligt sin egen logik, så förstör kriller forumet.

Technorat skrev "NEJ" till att det skulle flaska och att PCI-e 2.0 16x kunde flaska lite, men så lite att det inte gjorde någonting. Jag ser inte problematiken, kanske ni har missuppfattat Technorats inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag "ger mig" helt otroliga är ni ibland.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Vad jag syftade på var att kriller007 skrev att det kommer fungera bra, utan att ange någon källa på det. T.ex. om nätagget skulle räcka, om CPUn skulle flaska m.m. Det enda kriller gav källa till var att PCI-e 2.0 16x inte skulle flaska nämnvärt. Alltså, enligt sin egen logik, så förstör kriller forumet.

Technorat skrev "NEJ" till att det skulle flaska och att PCI-e 2.0 16x kunde flaska lite, men så lite att det inte gjorde någonting. Jag ser inte problematiken, kanske ni har missuppfattat Technorats inlägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju helt på hur man ser det.

På frågan "GTX 980 i detta system?" Vilket är rubriken...
Skriver man NEJ...då blir det jävligt diffust på den frågan.

Svarar man på de andra frågorna, blir det mer rimligt.

Skriver du även "NEJ" och massa negativt så pekar det åt att det inte låter som att det kommer fungera.

PCI-e 2.0 och 3.0 gör knappt skillnad.

Så, nu kan vi fortsätta.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Beror ju helt på hur man ser det.

På frågan "GTX 980 i detta system?" Vilket är rubriken...
Skriver man NEJ...då blir det jävligt diffust på den frågan.

Svarar man på de andra frågorna, blir det mer rimligt.

Skriver du även "NEJ" och massa negativt så pekar det åt att det inte låter som att det kommer fungera.

PCI-e 2.0 och 3.0 gör knappt skillnad.

Så, nu kan vi fortsätta.

Fast i källan som han länkade ser man ju tydligt att ett grafikkort i en pcie 16x gen 3 slot presterar ca 2fps bättre än en i en gen 2 slot.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Fast i källan som han länkade ser man ju tydligt att ett grafikkort i en pcie 16x gen 3 slot presterar ca 2fps bättre än en i en gen 2 slot.

http://puu.sh/cQTnQ/439ce2e842.png

Ser du skillnad på 2 fps, så köp en trisslott. Seriöst.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |