Permalänk
Medlem

Att uppgradera eller inte?

Jag har lite beslutsångest. Jag vet inte om jag ska uppgradera min dator eller inte och i så fall vad jag ska uppgradera.
Mina komponenter just nu som jag funderar på att uppgradera är.
GPU: Gefore GTX 760
CPU: i7-2700k
Till
GPU: 980
CPU: i7-4790k. ( Nytt moderkort kvävs)

Frågorna är då, vad borde jag uppgradera eller ska jag bara skita i det? Använder datorn till spel och har just nu lätt över 60 fps på alla spelen jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yunoend:

Jag har lite beslutsångest. Jag vet inte om jag ska uppgradera min dator eller inte och i så fall vad jag ska uppgradera.
Mina komponenter just nu som jag funderar på att uppgradera är.
GPU: Gefore GTX 760
CPU: i7-2700k
Till
GPU: 980
CPU: i7-4790k. ( Nytt moderkort kvävs)

Frågorna är då, vad borde jag uppgradera eller ska jag bara skita i det? Använder datorn till spel och har just nu lätt över 60 fps på alla spelen jag kör.

Om du har över 60fps i alla spel du spelar, vad är poängen med att uppgradera?

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem

köp något roligare, som typ en (eller 3) trevliga skärmar
och ett 970 samt klocka din 2700k "lite"

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yunoend:

Jag har lite beslutsångest. Jag vet inte om jag ska uppgradera min dator eller inte och i så fall vad jag ska uppgradera.
Mina komponenter just nu som jag funderar på att uppgradera är.
GPU: Gefore GTX 760
CPU: i7-2700k
Till
GPU: 980
CPU: i7-4790k. ( Nytt moderkort kvävs)

Frågorna är då, vad borde jag uppgradera eller ska jag bara skita i det? Använder datorn till spel och har just nu lätt över 60 fps på alla spelen jag kör.

Behåll grejerna tills prestandan inte når upp till förväntningarna. Då köper du ett nytt grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bruka dator delar bli billigare innan jul eller dyrare?

Permalänk
Avstängd

Efter jul kan det bli kap.
En 2700k är ju riktigt snabb, den duger.
Köp ett gtx 970 om du kör 60hz skärm sen kan du ju köpa nytt mobo/CPU när det börjar skita sig

Skickades från m.sweclockers.com