AMD Freesync i handeln till årsskiftet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den högra ser för övrigt ut att vara en Dell U2411 eller något liknande ur samma generation och de är inte direkt kända för dåliga skärmar.

Ja, det gör den nu när du säger det. Tänk om Freesync magiskt skulle komma med en uppdatering till min Dell U2412M? Då skulle jag bli glad i alla fall! Eller är det helt otänkbart?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Äntligen, har väntat på ny skärm länge nu!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Gött med lite licensfria standarder. Får väl hoppas att nVidia slutar sura och hoppar på tåget. Annars blir det inge fler nVidia köp för min del i ett bra tag framöver.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hade fått för mig att Freesync skulle fungera på befintliga moderna skärmar med DisplayPort. Det var väl så AMD marknadsförde Freesync tidigare i år?

Funkar bara på skärmar anpassade för freesync så gammal skärm så kan du glömma freesynk dom skulle vara lite billigare än Gsync så ska bli intressant & se om det blir bra,

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Läste tidigare idag denna artikel från jobbet, nu hemma tittar jag på videon och ser att bara en (skogiz) har kommenterat videon och den roliga publiken....

Ser fram emot freesync, hoppas bara att jag ska få slippa välja mellan en bra IPS och 120Hz+ i 4K.

Permalänk
Medlem

Och dom första av dessa skärmar lär bli med TN paneler.. suck

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Läste tidigare idag denna artikel från jobbet, nu hemma tittar jag på videon och ser att bara en (skogiz) har kommenterat videon och den roliga publiken....

Ser fram emot freesync, hoppas bara att jag ska få slippa välja mellan en bra IPS och 120Hz+ i 4K.

Jo, nästan så man undrar att ingen har sett själva klippet.

Eller så har forat blivit extremt ontopic

Jag själv tyckte det var lite skrämmande och väldigt dåligt utfört.

Nästan på gränsen att man klickade bort det, för att man skämdes åt deras vägnar s a s.

Är det ingen annan som tycker att "Halleluja-presentationen" var lite sandlådenivå?

Ha det gott & en trevlig helg alla

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MakeCoke:

Ja, det gör den nu när du säger det. Tänk om Freesync magiskt skulle komma med en uppdatering till min Dell U2412M? Då skulle jag bli glad i alla fall! Eller är det helt otänkbart?

I teorin kanske men i praktiken nej. För det första måste hårdvaran i skärmen redan ha stöd för adaptive synk vilket inte är så troligt. Den funktionen är ovanlig men det finns scalers som har det. Dock var det förut bara en del av eDP, alltså displayport för integrerade skärmar, typ laptopar. Så chansen att det sitter en scaler i den skärmen som har rätt hårdvarustöd är liten. Sen är nästa steg att den måste uppdateras med ny mjukvara vilket inte kommer hända. Skärmar byggs inte för att gå att uppdatera firmware på i efterhand. Men om det hade suttit rätt scaler och Dell fick för sig att skriva en mjukvara och om det ens går att uppdatera utan specialutrustning så hade det fungerat. Nu tror jag ingen skärmtillverkare är direkt sugen på att skriva ny firmware till gamla skärmar om de istället kan sälja en ny skärm. Så antingen investera pengar så att folk inte köper en ny skärm eller investera mindre pengar och få folk att köpa en ny skärm. Grundläggande marknadskrafter säger att det inte kommer hända.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gender Bender:

Hade fått för mig att Freesync skulle fungera på befintliga moderna skärmar med DisplayPort. Det var väl så AMD marknadsförde Freesync tidigare i år?

Nej det har de aldrig sagt. Däremot påpekade de att deras demoskärmar som de använt har baserats på befintlig hårdvara med ny mjukvara. Från det var det vissa tekniksidor som tolkade in att vissa skärmtillverkare kanske skulle släppa uppdateringar och från det tolkade vissa läsare att skärmar definitivt skulle få uppdateringar. AMD påpekade att de använde befintlig hårdvara för att visa på att deras lösning är förhållandevis enkel och billig ut ett hårdvaruperspektiv.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo, nästan så man undrar att ingen har sett själva klippet.

Eller så har forat blivit extremt ontopic

Jag själv tyckte det var lite skrämmande och väldigt dåligt utfört.

Nästan på gränsen att man klickade bort det, för att man skämdes åt deras vägnar s a s.

Är det ingen annan som tycker att "Halleluja-presentationen" var lite sandlådenivå?

Ha det gott & en trevlig helg alla

Jag var så nära med att klicka ner fönstret, men sen vill jag vara en accepterande människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo, nästan så man undrar att ingen har sett själva klippet.

Eller så har forat blivit extremt ontopic

Jag själv tyckte det var lite skrämmande och väldigt dåligt utfört.

Nästan på gränsen att man klickade bort det, för att man skämdes åt deras vägnar s a s.

Är det ingen annan som tycker att "Halleluja-presentationen" var lite sandlådenivå?

Ha det gott & en trevlig helg alla

Jo, angående nivån kan jag hålla med om, dessutom var ju publiken totalt efterblivna.
Men bortsett från det, var det en mycket intressant presentation, klart värd att kolla på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Det är den stora frågan. Och jag tror att det inte når ända fram av den enkla orsaken att då hade AMD visat det.
Kolla den här bilden. Det är två olika skärmar. Skärmen till vänster ser bättre och dyrare ut. Kunde de verkligen inte få tag på två skärmar av samma märke? Verkligen?
Det luktar taskspeleri. Något som inte hade behövts om det var lika bra. Om det var lika bra så hade de visat exakta siffror på hur det var bättre.
http://www.sweclockers.com/image/red/2014/06/05/Amd_freesync-...

Men frågan är om det behöver vara lika bra? Det räcker nog att det är hälften så bra för att döda G-sync.
Gratis är gott.

Lite dåligt kan man tycka. Men troligtvis handlar det om att man får mixtra med en av skärmarna för att ha stödet. Demot säger dock inte så mycket, hur svårt är det att få en skärm visa vindkraftverket snurra i 60fps i 60hz, och ge den andra datorn lite variable last så det hamnar under 60 och varierar för att få det se ännu värre ut. Näh ett sådant demo säger absolut ingenting.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Jag var så nära med att klicka ner fönstret, men sen vill jag vara en accepterande människa.

Skrivet av Lessismore:

Jo, angående nivån kan jag hålla med om, dessutom var ju publiken totalt efterblivna.
Men bortsett från det, var det en mycket intressant presentation, klart värd att kolla på

Jo, såklart vart det en mycket intressant presentation rent tekniskt. Och det är ju det man vill ta del av.

Resten var för min del rent skit, och ett störande utan dess like.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Lite dåligt kan man tycka. Men troligtvis handlar det om att man får mixtra med en av skärmarna för att ha stödet. Demot säger dock inte så mycket, hur svårt är det att få en skärm visa vindkraftverket snurra i 60fps i 60hz, och ge den andra datorn lite variable last så det hamnar under 60 och varierar för att få det se ännu värre ut. Näh ett sådant demo säger absolut ingenting.

Ja det känns ganska riggat.

Det är först när det lanseras fult ut som vi vet på riktigt, så allt nu är bara spekulationer.
Med det sagt så kan jag sätta min bil på att Freesync inte kommer vara lika bra som G-Sync.
Och eftersom DisplayPort Adaptive-Sync är specificerat av VESA, så kommer G-Sync inte bli någon stor grej.
Trots att det är bättre.

Permalänk
Relik 📜

Nämnvärt om demoskärmarna AMD körde under Computex (de på bild) är att båda var sönderhaxxade som tusan, allt var en enda stor jury rig på mjukvarufronten. Om jag minns rätt klarade de bara specifika frekvensspann under vissa förutsättningar och liknande, med andra ord långt från butiksredo. Det var helt enkelt ett ingenjörsdemo där de mer eller mindre hämtade två paneler ur testlabbet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Nämnvärt om demoskärmarna AMD körde under Computex (de på bild) är att båda var sönderhaxxade som tusan, allt var en enda stor jury rig på mjukvarufronten. Om jag minns rätt klarade de bara specifika frekvensspann under vissa förutsättningar och liknande, med andra ord långt från butiksredo. Det var helt enkelt ett ingenjörsdemo där de mer eller mindre hämtade två paneler ur testlabbet.

För att visa vad tekniken går för så måste man ju jämföra med en omoddad skärm av samma märke.
AMD skulle med sitt nätverk, på Computex, kunna lyfta på luren och få en likadan skärm utkörd på nolltid.
Om de dessutom hackade skärmarna som INTE hade Freesync så förlorar presentationen helt sin mening.
Självklart var demot utformat så att det visade en så stor skillnad som möjligt mellan av och på.
Så är ju alla presentationer. Man får ta det med ett kilo salt.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att Freesync kan vara riktigt bra när FPS droppar till låga värden < 60. Men om vi kör med 144hz skärm och 144hz skärm. Kommer vi märka någon skillnad när fps dippar till ex 130?

Permalänk

Får hoppas Adaptive-Sync blir stort, bör det ju bli för det är ju mer standard än Nvidias. Men även standarder kan ju floppa.

Även om man sitter på 670. så ska detta inte sluta som 3d skärmarna för datorn (körde olika standarder båda sidor och få skärmar).

Tror första skärmarna kommer ligga rätt högt i pris, som Nvidias. men kommer komma billigare allt efter som, inte som g-sync som alltid kommer vara dyrare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Jag förstår att Freesync kan vara riktigt bra när FPS droppar till låga värden < 60. Men om vi kör med 144hz skärm och 144hz skärm. Kommer vi märka någon skillnad när fps dippar till ex 130?

Ja, det lär du göra, dels i form av att slippa tearing och dels att du förmodligen slippa stuttering. Hur mycket skillnad man märker beror givetvis lite på hur känslig man är och kanske även att veta lite vad man letar efter. En del känner tex. inte skillnad på 60hz och 100hz på en CRT-skärm vilket är uppenbart för det allra flesta.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja, det lär du göra, dels i form av att slippa tearing och dels att du förmodligen slippa stuttering. Hur mycket skillnad man märker beror givetvis lite på hur känslig man är och kanske även att veta lite vad man letar efter. En del känner tex. inte skillnad på 60hz och 100hz på en CRT-skärm vilket är uppenbart för det allra flesta.

Trevligt.Nästa burk och skärm skall garanterat ha 144hz och freesync stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nämnvärt om demoskärmarna AMD körde under Computex (de på bild) är att båda var sönderhaxxade som tusan, allt var en enda stor jury rig på mjukvarufronten. Om jag minns rätt klarade de bara specifika frekvensspann under vissa förutsättningar och liknande, med andra ord långt från butiksredo. Det var helt enkelt ett ingenjörsdemo där de mer eller mindre hämtade två paneler ur testlabbet.

Mao. var skärmarna både hårdvaru & mjukvarumässigt modifierade kraftigt då, enligt AMD? Eller någon inofficiell källa?

Märkligt egentligen eftersom Nvidia kan/kunde sätta/satte fart då, bättre att vänta till man hade en full fungerande lösning & tagit sin konkurrent på sängen.. kan man tycka iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

För att visa vad tekniken går för så måste man ju jämföra med en omoddad skärm av samma märke.
AMD skulle med sitt nätverk, på Computex, kunna lyfta på luren och få en likadan skärm utkörd på nolltid.
Om de dessutom hackade skärmarna som INTE hade Freesync så förlorar presentationen helt sin mening.
Självklart var demot utformat så att det visade en så stor skillnad som möjligt mellan av och på.
Så är ju alla presentationer. Man får ta det med ett kilo salt.

Vad skulle då vinsten vara med miss representera tekniken om den senare skulle avslöjas i de skarpa produkterna som släpps, foliehatt av nu det finns ingen på Nvidia som kommer tacka er för att ni försvarar dem in absurdum.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Nej det har de aldrig sagt. Däremot påpekade de att deras demoskärmar som de använt har baserats på befintlig hårdvara med ny mjukvara. Från det var det vissa tekniksidor som tolkade in att vissa skärmtillverkare kanske skulle släppa uppdateringar och från det tolkade vissa läsare att skärmar definitivt skulle få uppdateringar. AMD påpekade att de använde befintlig hårdvara för att visa på att deras lösning är förhållandevis enkel och billig ut ett hårdvaruperspektiv.

Håller med dig. Tror inte att Freesync kommer att leva upp till förväntningarna, något som talar ännu mer för detta är deras resterande produkter.

AMD = Eldorados Rödbetssallad

Nvidia = Rydbergs Rödbetssallad

Så har det varit och jag tror att det fortsätter i samma spår, tyvärr. Dessutom så skulle det innebära att jag måste köpa ett amd kort, vilket aldrig kommer hända som det ser ut idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Tror inte nvidia sagt det utan att AMD sagt att freesync funkar oberende av vilket läger ens kort är tillverkat i.

Kollade om jag mindes rätt och lo and behold:
Först: http://www.sweclockers.com/nyhet/19346-nvidia-utlovar-stod-fo...
Följt av: http://www.sweclockers.com/nyhet/19393-nvidia-vagrar-ge-klart...

Tror swec tog upp det kort på en fredagspanel också.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Öppna standarder > Proprietär lösning.

Öppna standarder kanske inte alltid funkar lika bra som en proprietär lösning i v1.0 men brukar kunna komma ikapp och förbi efter några revisioner.

För mig är det bara en principsak. Nej till proprietära lösningar!

Går nVidia och Intel ihop och stödjer detta och hjälper AMD och Vesa att utveckla så kan det bara bli bättre!

Men vi lever ju tyvärr inte i en sådan värld. Allt ska vara proprietärt och sedan ska alla stämma alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skruvis:

Mao. var skärmarna både hårdvaru & mjukvarumässigt modifierade kraftigt då, enligt AMD? Eller någon inofficiell källa?

Märkligt egentligen eftersom Nvidia kan/kunde sätta/satte fart då, bättre att vänta till man hade en full fungerande lösning & tagit sin konkurrent på sängen.. kan man tycka iaf.

Fast AMD ligger nu i ett helt annat läge än Nvidia gjorde. Finns det ingen konkurrens kan de lugnt fixa klart och släppa en färdig produkt. Men nu jobbar AMD mot klockan. De behöver visa upp något för att visa att deras lösning faktiskt fungerar. Många i forumet skrek skitsnack när det först visades och om du läser tråden är det ett antal som vägrar tro att det kommer fungera. Hade AMD inte visat något hade det varit ännu värre. Vidare måste de hålla igång lite och visa att de är på gång för att försöka få folk att inte köpa G-sync nu utan vänta. Noterat hur det gärna börjar läcka nyheter från företag när konkurrenten släpper nytt? Det är för att man ska börja tveka på att slänga sig på konkurrentens nyhet och fundera på om man inte ska vänta och se vad de andra kommer med. Så det är smartare att snacka om freesync ur ett PR-perspektiv. Sen hade det inte varit lika lätt att hålla det under lock heller. Folk hade väl börjat undra varför Displayport 1.2a helt plötsligt fick stöd för adaptive sync som innan bara fanns i eDP. Sen hade det ju varit roligare om de som tillverkar scalers hade hunnit få ut en ny generation till Cebit så de hade kunnat visa en färdig produkt istället för ett teknikdemo.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Mao. var skärmarna både hårdvaru & mjukvarumässigt modifierade kraftigt då, enligt AMD? Eller någon inofficiell källa?

Inofficiell källa? Han var ju på Computex. Han tittade på demot och pratade med AMD folket som höll i det.
Antagligen är det han eller Jonas som har tagit bilden.

Skrivet av havoc:

Vad skulle då vinsten vara med miss representera tekniken om den senare skulle avslöjas i de skarpa produkterna som släpps, foliehatt av nu det finns ingen på Nvidia som kommer tacka er för att ni försvarar dem in absurdum.

De små filmsnuttarna som är mellan TV programmen är egentligen inte nyttig och informativ samhällsinformation.
De har smugit in fraser som försöker lura oss att köpa saker! Det är bara foliehattar som förstår det.
Det handlade inte om att missrepresentera tekniken, utan att visa upp något så bra att folk väntar med att hoppa på Nvidias tåg.
Sedan la de i överväxeln och utvecklade en så bra teknik de bara kunde.
Släpp det Röd/gröna lägertänkandet, det här handlar inte om det. Nvidia blev just stämda av Samsung för att de stod och sa massa skit som inte var sant på en presentation. Det är inte Fanboyism. Det är the way of doing business.

Skrivet av Zotamedu:

Fast AMD ligger nu i ett helt annat läge än Nvidia gjorde. Finns det ingen konkurrens kan de lugnt fixa klart och släppa en färdig produkt. Men nu jobbar AMD mot klockan. De behöver visa upp något för att visa att deras lösning faktiskt fungerar. Hade AMD inte visat något hade det varit ännu värre. Vidare måste de hålla igång lite och visa att de är på gång för att försöka få folk att inte köpa G-sync nu utan vänta. Noterat hur det gärna börjar läcka nyheter från företag när konkurrenten släpper nytt? Det är för att man ska börja tveka på att slänga sig på konkurrentens nyhet och fundera på om man inte ska vänta och se vad de andra kommer med.

Här är vi överens. AMD har skött det här så snyggt. Från att bli tagna på sängen till att ha en bred standard på gång. Men det kan inte bäras upp av endast prat hur länge som helst. De måste visa en fungerande produkt som är i närheten av G-Sync. Till en början är det nog just bara i närheten. Men det är 1.0 och blir bättre. Och som jag sagt tidigare. Det behöver inte vara lika bra för att bli den nya standarden.

Permalänk
Hjälpsam

Även om det är lite kul att läsa alla dessa konspirationsteorier är det ganska skrämmande.
Hoppas på något bättre än TN även från början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Inofficiell källa? Han var ju på Computex. Han tittade på demot och pratade med AMD folket som höll i det.
Antagligen är det han eller Jonas som har tagit bilden.

Kan du se på bilden huruvida skärmarna är modifierade på något sätt? Att skärmarna var modifierade kraftigt både hård & mjukvarumässigt den informationen kommer från AMD (officiellt) själv eller 3:e person (inofficiellt)? Om du inte vet det så varför svarar du isf. på min fråga? Och till sist jag frågade inte vem som tagit bilden, comprende?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Kan du se på bilden huruvida skärmarna är modifierade på något sätt? Att skärmarna var modifierade kraftigt både hård & mjukvarumässigt den informationen kommer från AMD (officiellt) själv eller 3:e person (inofficiellt)? Om du inte vet det så varför svarar du isf. på min fråga? Och till sist jag frågade inte vem som tagit bilden, comprende?

Du behöver ju inte bli otrevlig. Och jag vet eftersom Emil var där, tittade på demon, pratade med AMD och skrev det i tråden.
Om en respekterad teknikjournalists ord inte räcker så har du ju AMDs.
De säger ju själva att Freesync bara kommer funka med kompatibla (Hårdvaruanpassade) skärmar och speciella drivrutiner.
Tror du demoskärmarna fungerade på något annat sätt?