Intel fortsätter satsa på portabla AIO-datorer

Permalänk
Melding Plague

Intel fortsätter satsa på portabla AIO-datorer

Det är inte enbart den bärbara datorn och surfplattan som ska bli en. Intel vill även att plattorna ska konvergera med AIO-datorer, detta med hjälp av inbyggda batterier och geststyrning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I min mening är detta helt värdelöst.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ser väldigt klumpigt ut att gå runt och bära en 27" skärm under armen, även om den är relativt tunn. Vad är syftet med denna som inte en liten surfplatta kan åstadkomma? Mer prestanda? Ja fast mja....nä tack.

Permalänk

Lycka till med det då Intel...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Helt seriöst. Ser bara grymt knepigt ut att gå och bära på en 27 tums dator. Nej det här ser jag ingen användning för alls. Skulle vilja se familjens småbarn gå runt och bära på en 27 tums dator.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Någon lunchpresentation på jobbet, vid byte av arbetsmiljö, kanske byter platser ofta vid olika typer av projekt, marknaden finns ju frågan är om den är tillräckligt stor...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Även om jag aldrig skulle köpa en så tror jag detta är ett bra steg mot scifi datorer som flyger runt och man styr med händerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Ja bär hellre på en 27" skärm & änvänder den som surfplatta än smala plattor med för klen hårdvara & dålig kylning kanske kan bli nåt för seriös användning istället för plattor som duger som film & musikspelare bara

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Det känns som om intel greppar efter halmstrån. Jag tror den här grejen som med all korrekthet kan kallas "gimmick" skulle få ett svalt mottagande hos kleti och pleti också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Nån på Intel måste ha en konstig kalender, för detta är ju inte April...

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Känns som en anledning till att AMD behöver komma på fötterna igen och tjäna pengar så de kan visa intel var skåpet ska stå.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Ser mest bara klumpigt ut, kanske skulle platsa på vissa arbetsplatser för presentationer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Någon vid klippbordet hade dålig taktkänsla den dagen man gjorde filmen. Vid 01:11 - 01:12 klipps musiken mitt i takten och i 01:16 spelar basen fel ton, jämfört med föregående rundor.

Så, det var dagens "rant". Nu ska jag lägga mig

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Avstängd

Coolt, så det här är en enorm platta!

Dom skulle dock kunna behöva göra den lite tunnare och lättare kanske...

Men intressant koncept!

Permalänk
Medlem

Kanske kan bli ngt. Men ser faktiskt inte hur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Entusiast

All in one you say...

Jag har fyra datorer som löser varsitt problem, ingen av dem behöver lösa något av de andras problem. Det de löser är:

  • Spelprestanda

  • Bärbarhet

  • Expanderbart lagringsutrymme

  • Soff/säng-komfort

Allt detta saknar den så kallade "All in One" datorn. Visst, jag kanske har fler datorer än gemene man, men tittar man på familjen så märks det fort att de inte skulle klara sig utan åtminstone vars en. Och även fast de använder sina datorer till allt så ser jag inte hur denna tillför något. Enda fördelen är väl att den med 27" skulle vara bättre för att läsa recept än 17" laptopen de använder nu.

Så vem han användning av en sån här AIO dator?

Permalänk
Medlem

Så, en iMac med touch och batteri. Med rätt marknadsföring kan det absolut bli något.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Så länge man även kan använda skärmen som en vanlig bildskärm som man ansluter till en annan dator så ser jag ingen nackdel i att skärmen även innehåller en integrerad dator. Däremot om man måste köpa ny skärm när datorn känns omodern för att det inte går att ansluta en extern dator så är det inte lika skoj.

Permalänk
Medlem

Om man nu vill ha nått som påminner om denna så kanske en vanlig kompetent surfplatta men som är ca 15" till max 17"
det är en produktgrupp som nog inte finns men som nog kunde slå, tillräckligt liten för att inte bli klumpig, tillräckligt stor för att bli trevlig att titta på film, köksdator, ha i sängen osv

En 27 tums stor surfplatta, undrar hur länge den kan gå på batteri, inte länge alls skulle jag tro, alternativt för tung om man ska få ut mer än kanske nån enstaka timme.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Problemet med alla dessa AIO:s är att det endast är iMac som faktiskt har riktig prestanda också för att kunna arbeta med fotoredigeringen och den typen av saker. Inte som speldator nej, men det är knappast alla som köper en dator för att spela på. Skulle gärna ha en AIO från Intel förutsatt att det satt en riktig propp i och att det finns plats för två diskar. Samt att skärmen måste vara en IPS med minst 4k-upplösning och gärna täcka aRGB till 100% etc.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme