Problem med nytt grafikkort

Permalänk

Problem med nytt grafikkort

Tjenare.
Jag köpte Geforce GTX970 och har Geforce gtx 560 sen tidigare.
När jag kopplade in mitt nya kort så stötte jag på problem.
Vanligtvis där jag ska se min MSI logga för att komma in i bios var det bara en svart skärm, med ett _ (understräck) i vänstra hörnet i toppen.
Och längst ned i vänstra hörnet står det bara "B2"
Väntar jag kanske 1-3minuter så får jag se lite regnbågsfärger kanske 1 sekund sen kommer välkommen till Windows loggan upp och jag kommer in i datorn som vanligt. datorn hittar ju även grafikkortet enhetshandteraren och jag provade även att uppgradera drivrutinerna. Men problem kvarstod.
Kan ju notera att jag inte lyckas komma in på Bios heller.

Men nu när jag använder mitt gamla kort funkar allt som vanligt igen.
Jag har ett moderkort som heter Z68A-GD55 (G3). Kan ju noteras att jag aldrig updaterat BIOS så jag har typ näst äldsta.

vad kan felet vara, gammal bios version?

Annan spec som jag nu har.
600W nät
intel i7 2600K 3.40Ghz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shaftsway:

Tjenare.
Jag köpte Geforce GTX970 och har Geforce gtx 560 sen tidigare.
När jag kopplade in mitt nya kort så stötte jag på problem.
Vanligtvis där jag ska se min MSI logga för att komma in i bios var det bara en svart skärm, med ett _ (understräck) i vänstra hörnet i toppen.
Och längst ned i vänstra hörnet står det bara "B2"
Väntar jag kanske 1-3minuter så får jag se lite regnbågsfärger kanske 1 sekund sen kommer välkommen till Windows loggan upp och jag kommer in i datorn som vanligt. datorn hittar ju även grafikkortet enhetshandteraren och jag provade även att uppgradera drivrutinerna. Men problem kvarstod.
Kan ju notera att jag inte lyckas komma in på Bios heller.

Men nu när jag använder mitt gamla kort funkar allt som vanligt igen.
Jag har ett moderkort som heter Z68A-GD55 (G3). Kan ju noteras att jag aldrig updaterat BIOS så jag har typ näst äldsta.

vad kan felet vara, gammal bios version?

Annan spec som jag nu har.
600W nät
intel i7 2600K 3.40Ghz

Det låter mycket som ett nytt bios kan göra susen ja. Ta det senaste. Hur du gör står i din manual/och på nätet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Uppdatera BIOS. Utan jag kollat upp ditt moderkort så är jag säker på att ditt problem beror på att du har ett för gammalt BIOS.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

99% säker på att du behöver en BIOS uppdatering. Hjälpte en annan kille här på forumet med liknande problem och har själv haft liknande problem (Vi båda hade MSI moderkort). BIOS uppdatering löste allting.

http://www.msi.com/support/mb/Z68AGD55_G3.html#down-bios

Ladda ner och lägg in på USB-sticka och kör!

Permalänk

Har nu kört en update på BIOS och det är som ni säger. det löste mitt problem.

Jag fick dock en bluescreen efter uppdateringen vid windows loggan.
Men det fixades efter jag ändrat min hdd inställning från IDE till AHCI i bios.