Fredagspanelen 84: Spelkavalkad och grafikkortsläckor

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar verkligen Fredagspanelerna, men Podcast-formatet börjar kännas som ett fördelaktigt alternativ. Ljudet skulle bli bättre och det går lättare att få in någon mer deltagare på ett hörn. Det finns tydligen även möjligheter att flika in relevanta stillbilder i en podcast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Jag uppskattar verkligen Fredagspanelerna, men Podcast-formatet börjar kännas som ett fördelaktigt alternativ. Ljudet skulle bli bättre och det går lättare att få in någon mer deltagare på ett hörn. Det finns tydligen även möjligheter att flika in relevanta stillbilder i en podcast.

Fy skäms på dig!
Fredagspanelen är heligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Jag sällar mig i kören av de som inte gillar den nya bakgrunden. Fungerar troligen bra om ni skulle varit några finniga tonåringar, som vill dra blickarna bort från ansiktet. För den grälla färgen drar bort uppmärksamheten från er och blir jobbig i längden.

Annars tackar jag för ytterligare en trevlig fredagspanel.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Jag sällar mig i kören av de som inte gillar den nya bakgrunden. Fungerar troligen bra om ni skulle varit några finniga tonåringar, som vill dra blickarna bort från ansiktet. För den grälla färgen drar bort uppmärksamheten från er och blir jobbig i längden.

Annars tackar jag för ytterligare en trevlig fredagspanel.

Det är suddigheten av väggen inte väggen i sig den är jättefin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Antalet pixlar på en 1" 4k och 100" 4k är samma, de har dock helt olika PPI som är det du blandat ihop det med.

Grafikkortet gör betydligt mer än att bara rita pixlar. Det gör en helvetes massa beräkningar på hur 3d objekten och dess texturer sedan kantutjämning. Det finns även andra funktioner som grafikkortet kan göra så som fysikberäkningar i olika former (AMD tressFX och Nvidia PhysX)

ok hade blandat ihop ppi & upplösning vilket mest tjafsas om på fjollmobiler sen att grafikkort gör beräkningar kommer dock inte som någon nyhet direkt

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Det är suddigheten av väggen inte väggen i sig den är jättefin!

För mig och flera andra är det väggen i sig, med den grälla färgen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon fredagspanel på några veckor nu, tänkte att jag skulle ta en titt på veckans då jag har lite tid över.
Måste säga att jag blev förvånad då jag såg fredagspanelen, både intro och outro till videon är snyggt och professionell, väggen/bakgrunden är färggrann och rätt snygg. Vafan händer? Skit samma det gillas starkt i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Jag sällar mig i kören av de som inte gillar den nya bakgrunden. Fungerar troligen bra om ni skulle varit några finniga tonåringar, som vill dra blickarna bort från ansiktet. För den grälla färgen drar bort uppmärksamheten från er och blir jobbig i längden.

Annars tackar jag för ytterligare en trevlig fredagspanel.

Tycker inte det är jobbigt med nya bakgrunden. Tycker den ser riktigt bra ut, utan att dra blicken till sig! Men men alla tycker ju olika!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr funkar det inte att kolla på er Fredagspanel direkt på er hemsida utan Adobe "malware" Flash tillägget, men som tur är kan man enkelt ladda ner avsnittet i .mp4 (Firefox) och kolla i valfri mediaspelare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

För mig och flera andra är det väggen i sig, med den grälla färgen.

för mig och många andra är det just suddigheten o inte väggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Nu tror inte jag att 4k kommer komma i första riften heller, men skulle man inte kunna rendera i tex 1080p och skala upp till 4k?

Då slipper man screendoor men även prestandatappet. Eller kommer uppskalningen göra att det ser dumt ut?

Detta var jag också inne på. Varför inte bara interpolera (med smoothening filter) så ser man ju inte pixlarna lika lätt och bilden blir lättdriven. Carmack är ju expert på att skapa bra bild ur ingenting så jag tror det säkert är något de har tänkt på redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

bra fredagspanel!:D.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk

Hybrid-flyg-mojäng som kan flyga åt lite olika håll? Tror ni menar STOVL eller VTOL (Short eller Vertical Take-Off and Landing). (De enda plan jag själv känner till som byggts runt de principerna är V22 Osprey, AV-8 Harrier, och någon variant av F-35 [må-otyget-aldrig-färdigställas].)

NÖRD FÖR FAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silent Warrior:

Hybrid-flyg-mojäng som kan flyga åt lite olika håll? Tror ni menar STOVL eller VTOL (Short eller Vertical Take-Off and Landing). (De enda plan jag själv känner till som byggts runt de principerna är V22 Osprey, AV-8 Harrier, och någon variant av F-35 [må-otyget-aldrig-färdigställas].)

NÖRD FÖR FAN

GOOGLE FÖR FAN

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

... Visst fan, så kan man också göra, ja.