Permalänk

Vissa hemsidor fungerar ej

Hej, jag har försökt att gå in på ett flertal hemsidor (twitter.com till exempel) som inte fungerar. Har haft detta problem i ett par timmar och innan det fungerade allt perfekt.

Jag har försökt att använda olika browsers, flushat dns, googles dns, rensa det mesta som har med internet att göra. Fungerar fortfarande inte.

Använder ingen router.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad har du för typ av internet och leverantör? Du kan kolla deras hemsida om dom har info om driftstörningar.
Edit: Tänkte med tanken på tiden så kanske dom kör uppgradering av nån utrustning.

Permalänk

Det finns inga rapporterade driftstörningar står det bara..

Permalänk
Medlem

hade samma problem, hade en asus router, var tvungen att firmware uppdatera routern!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk

Som jag skrev - "Använder ingen router."

Permalänk
Medlem

Vi Diskuterade detta i en annan tråd igår. Jag skrev där med.
Har precis samma problem hemma igår (vet inte om det är samma idag).
Pratade med min ISP och dom sa att det var något större problem på någon DNS server.
Har du VPN så testa det. Jag kan använda min VPN utan problem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Ifall du inte slipper in på https:// sidor skall du kolla ifall klockan och datumet är rätt inställt detta hjälpte på mina föräldrar bärbar dator.

Visa signatur

Gpu: Gigabyte GTX 770 Psu: Corsair 750rm Mb: Asus z97-A Cpu: Intel 4690k Chassi: Fractal design R4 Ram: Kingston HyperX 1600 MHz 2x4 gb SSD: Kingston 120GB HyperX 3K: HD: Seagate barracuda 1 TB Mus: Steelseries Rival

Permalänk

Jag behöver också gå via en VPN (som iofs också ligger i sverige) för att komma åt vissa sidor, typ youtube. Det verkar vara någon typ av driftstörning någonstans i Sverige.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.