Permalänk
Medlem

Referns kort? Till vattenkylning.

Vart kan man få tag på dessa? Går de att få tag på efter custom kylarna börjar säljas?

Kollat på denna.

Och det står att den passar till NVidia GTX 970 (reference PCB).
Kollade på nvidia och står där att korten är 10.5 inch, eller 26.7 cm.
Kan man anta att 970 korten som är 26.7 eller 27 cm är referens storlek?

Har som ni ser i sign ett G1 Gigabyte Gaming nu. Tror ni det går att ghetto modda på dessa eller är det viktiga delar den inte kommer kyla då?
Helst skulle jag ju byta den mot en referens modell.

Edit:
Dessa korten borde väl samtliga fungera?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Msi kortet du länkade är ett referens kort och det borde väl gå få tag på. Jag råder dig att ta reda på ordentligt att blocket du köper värkligen passar innan du köper. Så slipper du en massa krongel.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Msi kortet du länkade är ett referens kort och det borde väl gå få tag på. Jag råder dig att ta reda på ordentligt att blocket du köper värkligen passar innan du köper. Så slipper du en massa krongel.

Länkade 2, men antar att du menar det som heter MSI GTX 970 OC? Misstänkte att den kunde vara det
Ja, jag mailade frozencpu också.
Skiljer ju endast 1.13mm. Men det räcker ju för att hålen inte ska passa så får se vad de säger

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.