Permalänk
Medlem

gaming laptop ?

jag söker en gaming laptop under 15 k och vet inte riktigt vad jag ska köpa :/

Permalänk

Asus har en del fina Sen finns det väl MSIs också... Jag har en asus g75, den är rätt bra Se till o få med SSD bara!

EDIT: Kan dock säga att jag ångrar mig, jag borde köpt en stationär. Jag trodde jag skulle åka runt med den o sitta på tåget/spårvagnen/bussen med den. Men den är alldeles för klumpig för detta... Så tänk efter en eller två gånger innan du verkligen bestämmer dig för en gaming laptop

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

MSI GS60 Ghost Pro sitter jag på nu, den levererar samt ligger bra till i pris.
Låg vikt, tunn profil, väldigt portabel med jävligt bra prestanda.
Bra pris på webhallen nu dessutom.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199287-m...

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Asus har en del fina Sen finns det väl MSIs också... Jag har en asus g75, den är rätt bra Se till o få med SSD bara!

EDIT: Kan dock säga att jag ångrar mig, jag borde köpt en stationär. Jag trodde jag skulle åka runt med den o sitta på tåget/spårvagnen/bussen med den. Men den är alldeles för klumpig för detta... Så tänk efter en eller två gånger innan du verkligen bestämmer dig för en gaming laptop

Jag sitter med min g75 på tåget och håller inte med om att den skulle vara för klumpig. Har kommit en asus 751 med 970m för 15k

Permalänk
Föredetting

Lite kortfattat finns det inga laptops för gaming. Alla speldatorer är gjorda för att stå på ett bord, och är således notebooks. Sedan får man förstås väga in hur mycket man ska släpa runt på sin bärbara, GS60 har nämnts här, den ligger under 2kg, vilket för mig är på gränsen till vad jag vill släpa med mig regelbundet. Drygt 3kg funkar vid mer sällsynta flyttar, men över det börjar det bli jobbigt på riktigt för min del.

Vad man föredrar själv är förstås individuellt, men låg vikt och hög prestanda är rätt sällsynt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Helt ot, men hur klena är ni som inte orkar bära runt på 3kg laptop?

Permalänk

Orkar gör man ju, men jag lovar att det är otympligt så in i h-vete i längden.

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Sitter på en GT70 från Msi. Kunde inte vara nöjdare måste jag säga!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"