Permalänk
Medlem

Vattenkylning. SLI. Behöver tips.

Hej !

Jag funderar på att vattenkyla min dator och skulle vilja ha lite hjälp hur jag ska lägga upp det hela.
Dels hur jag ska dra det i datorn och tips på produkter mottages gärna.

Jag ska kyla processor, moderkortet(finns anslutningar för det) 2x 780ti.

Jag ska göra mig av med den kylningen jag har till processorn idag och köra en hel custom loop.
Jag antar att jag behöver köra 2 radiatorer, en i topp och en i framkant på chassit. Som ni ser så måste jag
demontera lite för att få dit en radiotor i fronten med det borde gå bra.

Jag skulle uppskatta om någon kunde rita upp hur ni skulle ha dragit det på bilden jag har bifogat så jag inte missförstår det hela.

MVH

Permalänk

Jag kör 2st 780 & en 4770K med 2st 240rads en tjock och en smal(30mm) men du borde nog få in lite större i ditt chassi. Du kan se mina delar i mitt galleri. Dock skulle jag nog ta en reservoar som sitter inne i chassit, typ: http://www.ekwb.com/shop/ek-xres-140-d5-acetal-original-csq.h...

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med att behålla din H100i, jag kör så plus custum på 2 Gtx 580 via 2st 240 radiatorer.
Eftersom jag redan hade H100i så blev bygget ganska enkelt o jag behövde inte tänka på tempen på processorn när jag rattade in fläktar och pump.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??