680 SLI till 970 SLI - Är det värt?

Permalänk

680 SLI till 970 SLI - Är det värt?

Hejsan,

Har ett tag nu börjat fundera på om det kanske börjar bli dags att uppgradera grafikkorten, och tänker då på 2st 970s, då ett ensamt 970 bara skulle ge mig lite lägre prestanda än jag har nu, mot lite mer vRAM.

Min fråga är nu; Är det värt att gå från 2st 680s till 2st 970s? Om ja; bör jag satsa på kort med mer än 4GB minne då? Kör i dagsläget bara 1080p, men skulle möjligen kunna uppgradera till iaf 1440p om det finns någon vettig i runt 24".

Vad tror ni? Är det en vettig uppgradering, eller bör jag vänta en generation till om jag inte vill "slänga bort pengar"?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Är du missnöjd med nuvarande fps? Om ja då byta upp dig.
Hur mycket du får mer kan du googla fram. Finns tester på det.

Sen finns 970 med mer än 4gb?

Tror inte du behöver mer än 4 iaf.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

köp skärm, sen uppgradera. för allt fungerar väl felfritt nu?

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Är du missnöjd med nuvarande fps? Om ja då byta upp dig.
Hur mycket du får mer kan du googla fram. Finns tester på det.

Sen finns 970 med mer än 4gb?

Tror inte du behöver mer än 4 iaf.

Skrivet av Disney:

köp skärm, sen uppgradera. för allt fungerar väl felfritt nu?

Mja, moddat Skyrim klarar sig inte på 2GB minne, i Shadow of Mordor skulle jag gärna kunna ha högre FPS, i Borderlands 2/Pre-sequal hade jag också gärna haft högre FPS, där man får ganska låga drops ibland, sen är en kompis med samma kort som mig ganska missnöjd med prestandan i FC4, fast det lär väl iof bli bättre när Ubisoft gör spelet redo för release.

Nej, tror inte det finns mer än 4Gb än, men har hört prat om att det ska komma? Minnet är ju viktigare när man kör SLI, då prestandan räcker lägre än minnet oftast.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag gick från 670sli till R9 290 CF det är väl typ samma. Och jag tycker det var värt och som sagt 4 gb minne är guld värt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag bytte från 2st 770 till 2st 970 just pga av vram... Dock kör jag 1440 i upplösning men för mig var det absolut värt det.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd

Utan tvekan värt det!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag kör 5820 upplösning på tre skärmar och har aldrig varit i närheten av att nå upp till 4GB VRAM-användning, nu kör jag dock inte de moddade spel du nämner.
Idag känns det som att 4GB är helt tillräckligt men näst-nästa generation spel lär nog kunna dra iväg, men jag tror fortfarande att 4GB på en skärm är fullt tillräckligt åtminstone 2015 ut för de flesta.
Huruvida en uppgradering är värd är ju beroende på de produkter du vill lira men man kan ju tänka sig att det rent ekonomiskt blir en mindre mellanskillnad om man uppgraderar innan de gamla korten är helt värdelösa.
Det är ju skillnad på flera sätt än bara FPS, du har ju nya funktioner på 970 också med kanutjämning (eller var det bara i multiskärm?) och supersampling borde ju vara nice i din typ av spel. Det är väl iofs med sånt som man kan tänka sig att VRAM plötsligt blir mer viktigt.

Edit:
OT kanske men när jag gick från GTX 6 serien till 9 serien så blev det en enorm skillnad på helhetskänslan i burken. 6-serien känns som att den pressar vansinnigt vid full load och allt bara ylade medan 9-serien känns avslappnad och väldigt effektiv. Det var lite som att koppla av husvagnen på nåt vis så hela burken känns mer harmonisk.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Jag kör 5820 upplösning på tre skärmar och har aldrig varit i närheten av att nå upp till 4GB VRAM-användning, nu kör jag dock inte de moddade spel du nämner.
Idag känns det som att 4GB är helt tillräckligt men näst-nästa generation spel lär nog kunna dra iväg, men jag tror fortfarande att 4GB på en skärm är fullt tillräckligt åtminstone 2015 ut för de flesta.
Huruvida en uppgradering är värd är ju beroende på de produkter du vill lira men man kan ju tänka sig att det rent ekonomiskt blir en mindre mellanskillnad om man uppgraderar innan de gamla korten är helt värdelösa.
Det är ju skillnad på flera sätt än bara FPS, du har ju nya funktioner på 970 också med kanutjämning (eller var det bara i multiskärm?) och supersampling borde ju vara nice i din typ av spel. Det är väl iofs med sånt som man kan tänka sig att VRAM plötsligt blir mer viktigt.

Mjo, alltså idag räcker ju 4GB utan tvekan, min tanke är bara att SLI-setups tenderar att hålla rätt mycket längre än ett ensamt kort, vilket leder till att man efter kortare tid än man kanske önskat måste byta kort enbart för att minnet plötsligt inte räcker till längre, trotts att prestandan gör det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Visst så är det ju, frågan är om man vinner nåt på att vänta och betala mer en gång eller betala lite mindre fast oftare och ha det mycket trevligare hela tiden. Det är ju inte direkt svårt att sälja beg kort medan de fortfarande har lite krut kvar.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Gäller dessutom att ha bra utrustning för GTX 970 SLI. Att spela på en skärm 1080p är meningstlöst imoh.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Visst så är det ju, frågan är om man vinner nåt på att vänta och betala mer en gång eller betala lite mindre fast oftare och ha det mycket trevligare hela tiden. Det är ju inte direkt svårt att sälja beg kort medan de fortfarande har lite krut kvar.

Du menar att köpa 2st 970s, för att sen sälja dem när minnet tar slut och köpa två nya? Tveksamt på om det faktiskt är mer lönsamt, kort med mer minne brukar sällan kosta så mycket mer.

Skrivet av Superlight:

Gäller dessutom att ha bra utrustning för GTX 970 SLI. Att spela på en skärm 1080p är meningstlöst imoh.

Bra utrustning? Hur menar du då? Hur är det meningslöst om man vill ha bra frame rates på högsta inställningar? Sen nämnde jag ju att även högre upplösning kan bli aktuellt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du menar att köpa 2st 970s, för att sen sälja dem när minnet tar slut och köpa två nya? Tveksamt på om det faktiskt är mer lönsamt, kort med mer minne brukar sällan kosta så mycket mer.

Om du uppgraderar nu så behöver du ju inte göra det inom kort eftersom det räcker ett tag med 4GB, dvs du kan vänta nåt år.
Edit: Ja alltså om jag var otydlig så är det ju inte himlen med 970's, det kommer väl betydligt kraftigare saker längre fram förutom minnet, teoretiskt skulle du då kunna gå på tex 970ti 6GB el nästa gen.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Avstängd

Assassins creed unity drar upp till 4gb VRAM
Så det lär bli vanligt framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska du köra 1080p så är det nog ingen större vits, förutom några dåligt optimerade nya titlar då. Har mest märkt att det är när man spelar i 1440p som det börjar äta minne. Man klara sig mycket långt på 2gig så länge man håller sig till 1080p och inte överdriver alla gånger med t.ex msaa

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mja, moddat Skyrim klarar sig inte på 2GB minne, i Shadow of Mordor skulle jag gärna kunna ha högre FPS, i Borderlands 2/Pre-sequal hade jag också gärna haft högre FPS, där man får ganska låga drops ibland, sen är en kompis med samma kort som mig ganska missnöjd med prestandan i FC4, fast det lär väl iof bli bättre när Ubisoft gör spelet redo för release.

Nej, tror inte det finns mer än 4Gb än, men har hört prat om att det ska komma? Minnet är ju viktigare när man kör SLI, då prestandan räcker lägre än minnet oftast.

Mitt moddade skyrim drar 3.7 GB VRAM på mina 970 sli. Men då kör jag vramtunga mods.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av GTXOla:

Om du uppgraderar nu så behöver du ju inte göra det inom kort eftersom det räcker ett tag med 4GB, dvs du kan vänta nåt år.
Edit: Ja alltså om jag var otydlig så är det ju inte himlen med 970's, det kommer väl betydligt kraftigare saker längre fram förutom minnet, teoretiskt skulle du då kunna gå på tex 970ti 6GB el nästa gen.

Jo, och om jag skulle satsa på 970 med mer minne så kan jag antagligen vänta ännu längre? Och det för en mycket mindre summa än det kostar mig att köpa nya kort om något år.

Jag har inte sagt att jag kommer ha de kraftfullaste korten på marknaden flera generationer framåt bara för att jag köper kort med mer minne, jag säger att korten förmodligen kommer räcka för mina behov mycket längre om jag gör det. Gällande mina nuvarande 680's så hade jag gärna kunnat fortsätta med dem kanske ett år till, eller lite mer, om de varit 4GB, rent prestandamässigt räcker de ganska bra till det mesta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Det är bekant

För 10 år sen samma slutsats . Lurad

Permalänk
Skrivet av not:

För 10 år sen samma slutsats . Lurad

Förlåt, men vad dillar du om?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Ska du köra 1080p så är det nog ingen större vits, förutom några dåligt optimerade nya titlar då. Har mest märkt att det är när man spelar i 1440p som det börjar äta minne. Man klara sig mycket långt på 2gig så länge man håller sig till 1080p och inte överdriver alla gånger med t.ex msaa

Handlar ju inte enbart om mer minne, utan även den extra prestandan som är välkommen, sen spelar jag titlar som kräver rätt mycket, även om det beror på kass optimering. Min frågeställning handlar mest om folk tycker prestandaskillnaden mellan 680 SLI och 970 SLI är tillräckligt stor för att motivera ett köp på ~7k

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Handlar ju inte enbart om mer minne, utan även den extra prestandan som är välkommen, sen spelar jag titlar som kräver rätt mycket, även om det beror på kass optimering. Min frågeställning handlar mest om folk tycker prestandaskillnaden mellan 680 SLI och 970 SLI är tillräckligt stor för att motivera ett köp på ~7k

Skulle nog säga att du kan ju alltid vänta på amds nya kort och titan 2. Om inte priset skulle falla en i smaken så lär priserna på 900 serien antagligen gå ner.
Så här nära inpå jul så

Har för mig jag såg nån tråd flera svarat i där dom hade lite problem med just 970 sli, omogna drivers kanske? Kan ju varit just något specifikt spel.

Lite mer kött på benen: http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/prestanda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Skulle nog säga att du kan ju alltid vänta på amds nya kort och titan 2. Om inte priset skulle falla en i smaken så lär priserna på 900 serien antagligen gå ner.
Så här nära inpå jul så

Har för mig jag såg nån tråd flera svarat i där dom hade lite problem med just 970 sli, omogna drivers kanske? Kan ju varit just något specifikt spel.

Lite mer kött på benen: http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/prestanda...

Titan2 lär dröja och blir det likt titan att det är med DP så lär priset smaka mer än vad det presterar vs 970/980.
Sli 970 är nog specifikt spel som ev inte funkar, jag kör 980 sli och de spel jag testat funkar perfekt.
Och jag tror inte amd kommer släppa sin nästa kort i gpu ledet inom kort, stod väl tom på sweclockers att de kommer dröja?

Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Jag gick från 670 SLI till 970 SLI, och det var en nödvändig uppgradering i och med min övergång till 2160p.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem

Ja kör FC4 på Ultra med lite tweakat, soft shadows bla.
Ligger på ~75(Max 85, low 57 kanske) FPS för det mesta med endast 1x 970. Har dock inte vågat testa köra nvidia inställningar än.
Kör i 1080p, har egentligen bara 60 Hz i refresh rate på skärmen. Men FPSen verkar inte vara cappad.

Skulle säga att om du funderar på 1440p eller 2160p så bör du uppgradera.

Skrivet av Stroemberg:

Jag gick från 670 SLI till 970 SLI, och det var en nödvändig uppgradering i och med min övergång till 2160p.

Hur fungerar 2160p för dig med 970 sli? Känns som 4 GB vram kan vara lite för lite i vissa spel?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Handlar ju inte enbart om mer minne, utan även den extra prestandan som är välkommen, sen spelar jag titlar som kräver rätt mycket, även om det beror på kass optimering. Min frågeställning handlar mest om folk tycker prestandaskillnaden mellan 680 SLI och 970 SLI är tillräckligt stor för att motivera ett köp på ~7k

Frågar du mig så nej. Förutsatt då att du spelar i 1080p. Sen kan du ju googla titta skillanden mellan två680or och två970or visst är det skillnad, det kommer ja inte försöka påstå men är den värd över 7k är frågan du och din plånbok vet svart på bäst.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mjo, alltså idag räcker ju 4GB utan tvekan, min tanke är bara att SLI-setups tenderar att hålla rätt mycket längre än ett ensamt kort, vilket leder till att man efter kortare tid än man kanske önskat måste byta kort enbart för att minnet plötsligt inte räcker till längre, trotts att prestandan gör det.

Om jag var du skulle jag nog faktiskt byta, men vad tror du om att byta till ett riktigt bra gtx 980 typ 8GB istället?

Du lär ju klara dig rätt bra på de tills vidare, och i framtiden kan du köpa ett till när kanske nästa generation släpps?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Om jag var du skulle jag nog faktiskt byta, men vad tror du om att byta till ett riktigt bra gtx 980 typ 8GB istället?

Du lär ju klara dig rätt bra på de tills vidare, och i framtiden kan du köpa ett till när kanske nästa generation släpps?

Mjo, det är ju en möjlighet, med det ger mig ju lägre råprestanda än jag har idag, men jo, det ska jag också fundera på.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Mjo, det är ju en möjlighet, med det ger mig ju lägre råprestanda än jag har idag, men jo, det ska jag också fundera på.

Så sant. Det optimala vore kanske att vänta tills nästa generation släpps, och sedan köpa två stycken av high-endkortet direkt

Bara att lägga en 200 per månad i en burk så har du lite buffert när du gör nästa inköp

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Enda problemet med ditt byte är att SLI profilerna som släpps till nya spel nästan alltid är kassa, buggiga eller inte fungerar alls. Kan inte minnas något spel som släppts de senaste två månaderna (så länge som jag haft SLI) som haft en 100% fungerande profil från början. Måste säga att det börjar gå mig på nerverna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Enda problemet med ditt byte är att SLI profilerna som släpps till nya spel nästan alltid är kassa, buggiga eller inte fungerar alls. Kan inte minnas något spel som släppts de senaste två månaderna (så länge som jag haft SLI) som haft en 100% fungerande profil från början. Måste säga att det börjar gå mig på nerverna detta.

Mjo, men detsamma gäller ju mina nuvarande 680s, och med 2st 970s får jag ju ändå mycket bättre prestanda i spel där jag tvingas använda ett kort ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |