Bredbandskollen stänger av mitt nätverk - udda fel?
Hej
jag har läst alla trådar här inne för att kunna förstå vad som händer i mitt nätverk men inte hittat något, jag fick en dl hjälp med att dödförklara min router men ....
Det började med att min internetkoppling gick ner och min router DIR-655 angav att ingen kabel var ansluten, efter otaliga omstarter, byte av kabel med mera kopplade jag min dator direkt mot kabelmodemet CISCO EPC3010 och då funkade det hur bra som helst. Efter lite sökande och det faktum att routern var rätt gammal dödförklarade jag routern och köpte glad i hågen en ASUS RT-N56U och kopplade in.
Allt gick bra, nätverket kom igång, först kopplade jag in min bärbara och det såg bra ut, sen min HTC, inga problem, båda barnens ipad och iphone, allt var grönt. Bra fart och trevligt. Körde bredbandskollen på HTC - funkade hur bra som helst
Sen kopplar jag in min Sony Xperia Tablet, funkar bra... ända tills jag kör appen bredbandskollen på Tableten, den laddar ner bra men när den skall börja ladda upp så stängs kopplingen till internet av och ASUS berättar glatt att WAN Connection: Ethernet link down, modemet lyser för fullt men routern tycker att kabeln inte är ansluten. Startar man om modemet så snurrar det igång igen.
Jag har testat detta 5 gånger och det sker samma sak varje gång, jag provade att ladda upp filer med Google drive från Sonyn men då funkar allt fint. Jag kan återskapa felet varje gång med Bredbandskollen på sonyn men inte på något annat sätt.
Är det någon därute som kan förklara var jag skall börja leta ?