Teamspeak, Steam, Etc Kopplas Ej Till Internet.

Permalänk
Inaktiv

Teamspeak, Steam, Etc Kopplas Ej Till Internet.

Som titeln säger så kopplas vissa program inte till internet. Teamspeak är en av de.

Idag vid runt 1 tiden så dog hela mitt internet. Det var bara för mig själv, jag har en ethernet sladd direkt kopplad till routern pga. att min dator inte har ett wifi kort. Så jag frågade såklart morsan om hennes wifi funkar och det gör det, Jag börjar att testa min ethernet kabel med en laptop och det funkar, Så problemet är på min dator, Jag kollar runt på drivrutiner och allt är uppdaterat, jag stänger av och sätter på själva adaptern, men inget funkar, Sedan pillar jag på "Local Area Connection Properties" då jag ser "This connection uses the following items" där testar jag och stänger av några "items" Seså! chrome funkar, direkt så testar jag teamspeak och steam men det är helt dött.

De jag stängde av på "Items" var "CommStudio Virtual Adapter by Tamosoft" så nu funkar iallafall chrome. Men problemet med steam och teamspeak kvarstår fortfarande. Detsamma på wifi, Kik (mobilappen) verkar också ej fungera på wifi.

Har en Netgear WNR200v2 som router.

Comhem 100/50 som bredband, Compal ch7284e som modem, Använder ej dens wifi Eller LAN till min pc.

EDIT : Kommer uppdatera men program som ej fungerar med tid, ( Vet inte vilka det är specefikt )

Spotify, Utorrent

Permalänk

Prövat starta om datorn? (;
Haha nej men kolla om du kanske har blockat programmen i windows brandväggen? Pröva att stänga av brandväggen en stund och se om internet funkar till programmen då. Om kik inte funkar på ditt wifi verkar det ju verkligen inte vara något problem med datorn. Pröva att internet dela med din mobil och se om programmen funkar då. I min skola så har de ju blockat all sorts torrent nerladdning och dessutom har de blockat spotify. Det kanske är några inställningar på din router som det har hänt något med. Om du inte kan internet dela med din telefon kan du ju pröva att koppla en ethernet kabel direkt till modemet istället för via routern.

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superwifibattler:

Prövat starta om datorn? (;
Haha nej men kolla om du kanske har blockat programmen i windows brandväggen? Pröva att stänga av brandväggen en stund och se om internet funkar till programmen då. Om kik inte funkar på ditt wifi verkar det ju verkligen inte vara något problem med datorn. Pröva att internet dela med din mobil och se om programmen funkar då. I min skola så har de ju blockat all sorts torrent nerladdning och dessutom har de blockat spotify. Det kanske är några inställningar på din router som det har hänt något med. Om du inte kan internet dela med din telefon kan du ju pröva att koppla en ethernet kabel direkt till modemet istället för via routern.

Brandväggen gjorde ingen skillnad, Internetdelning med 3G funkar, Kik och Teamspeak på mobilen också. Tittade i routern och jag har inte ändrat på någonting, Inte lagt till en enda "Blocked Site" etc.

Permalänk
Skrivet av anon217195:

Brandväggen gjorde ingen skillnad, Internetdelning med 3G funkar, Kik och Teamspeak på mobilen också. Tittade i routern och jag har inte ändrat på någonting, Inte lagt till en enda "Blocked Site" etc.

Okej, men då är det ju helt säkert att det inte är din dator det är fel på. Pröva om du kan starta om din router på fabriksinställningar.

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superwifibattler:

Okej, men då är det ju helt säkert att det inte är din dator det är fel på. Pröva om du kan starta om din router på fabriksinställningar.

Gjorde det, fortfarande samma problem.