kommer mitt 980 bottleneckas

Permalänk

kommer mitt 980 bottleneckas

ska köpa lite nya delar till min dator. Nästan hela datorn kommer bytas ut. Det jag kommer ha kvar är ram 8gb, en i5 4670k och min hdd

Här är nya delarna

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7378093/2014-11-20

Kommer något bottlenecka min nya gpu och är allt som det ska.

Permalänk
Medlem

I vissa spel kan din processor flaskhalsa lite men det är inget problem.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nej, eller iaf i5 4670k kommer inte att bottlenecka gpu.

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Avstängd

Inget du behöver bry dig om..klart i vissa spel är en i7 att föredra med fler fps på köpet, men ingen större skillnad

Dock nätagget du valt, 450w brons, lite snålt enligt mig

Permalänk

jag sanackade med om just nätagg sa att 450w skulle räcka jag kan inte köpa något som är större för att få plats med gpun i chassit

Permalänk
Medlem

Lägg gärna nån krona på en hyper 212 evo om du får plats med det i chassit.

Gärna ett bättre/starkare nätaggregat.

Annars bra enligt mig.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

är nog för stor tyvärr har redan en bra cpu fläkt till min nuvarande dator men jag tror den kommer vavra för stor om inte använder jag den.

Just nätagget är svårt för alla modeller är för stora och andra har sagt att den 450 ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orcwarboss:

är nog för stor tyvärr har redan en bra cpu fläkt till min nuvarande dator men jag tror den kommer vavra för stor om inte använder jag den.

Just nätagget är svårt för alla modeller är för stora och andra har sagt att den 450 ska funka.

Då kanske du borde fundera på att lägga en tusing på att få ett bra chassi som får plats med både en större cpu-fläkt och ett större nätagg

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

men då blir det inte roligt XD ska modda skalet lite så jag får mer ventilation. Man får ju inte göra det för lätt för sig XD

omk jag nu bara har 450w vad är problemet?
gtx 980 drar 165 W
i5 79w
ram 3w
moder kort hitta info men runt 40 W
287w total sen lite fläktar och usb saker som inte kräver så mycket

Permalänk

sen har vi

hdd 6.80W och ssd 3W

vad är problemet med 450w? vad kan hända jag har inte så krävande saker i datorn förutom cpun och gpun

Permalänk
Medlem

Nä men kör på 450w du, det är väl ingen idé att låta sig övertygas ändå så

Permalänk

Jag har inte hört konsekvenserna av det. Jag har hört både jag och nej dom som säger ja säger även att man kan överklocka sen dom som säger nej. Vad kan gå fel med 450w

Permalänk
Medlem

Det är absolut inga problem med att driva det kortet med det nätaggregatet, folk använder ju det till Titan och GTX780 kort vilka drar 100W mer än ett GTX980, så det är inga problem.
Förstår inte riktigt varför alla måste ha så kraftfulla nätaggregat hela tiden, och kom inte och säg att det är bra för att man skulle kunna köra med SLI i detta fall då det är omöjligt i ett ITX system.

Vad som kommer ställa till problem för dig, TS, dock är att grafikkortet troligtvis inte får plats i det chassiet, officiellt så stödjer det bara 170 mm långa kort, dock så kan man med ett SFX nätaggregat få i ett något längre, men dock inte ett GTX980. Titta på: http://hardforum.com/showthread.php?t=1841126 för mer bilder och mått på det chassiet.

Permalänk
Medlem

Öh, 450W räcker och blir över för ett GTX980, vad snackar ni om?

Permalänk

det kortat jag köper är 266mm och jag kommer inte ha samma fläkt till min cpu så den kommer få plats. Skalet är 277mm långt och om du kollar på bild 16 ser du att han har plats kvar på längden och problemet är att hans cpu fläckt är lite stor sen har inte moderkortet samma layout som mitt cpun är längre från gpun på den jag köper.

ventilations problemet kommer jag lösa med att göra hål i toppen av chassit och sätta dit någon grill av något slag för att få ett bra utblås åt gpun

Permalänk
Medlem
Skrivet av orcwarboss:

men då blir det inte roligt XD ska modda skalet lite så jag får mer ventilation. Man får ju inte göra det för lätt för sig XD

omk jag nu bara har 450w vad är problemet?
gtx 980 drar 165 W
i5 79w
ram 3w
moder kort hitta info men runt 40 W
287w total sen lite fläktar och usb saker som inte kräver så mycket

Skrivet av loefet:

Det är absolut inga problem med att driva det kortet med det nätaggregatet, folk använder ju det till Titan och GTX780 kort vilka drar 100W mer än ett GTX980, så det är inga problem.
Förstår inte riktigt varför alla måste ha så kraftfulla nätaggregat hela tiden, och kom inte och säg att det är bra för att man skulle kunna köra med SLI i detta fall då det är omöjligt i ett ITX system.

Vad som kommer ställa till problem för dig, TS, dock är att grafikkortet troligtvis inte får plats i det chassiet, officiellt så stödjer det bara 170 mm långa kort, dock så kan man med ett SFX nätaggregat få i ett något längre, men dock inte ett GTX980. Titta på: http://hardforum.com/showthread.php?t=1841126 för mer bilder och mått på det chassiet.

Skrivet av Ninjaflipp:

Öh, 450W räcker och blir över för ett GTX980, vad snackar ni om?

450W räcker. Jag hade dock övervägt att lägga 200:- extra för t.ex ett:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1360075

Guld vs brons gör lite skillnad på temperaturen i tajta m-itx chassin. Dessutom är den modulär..

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

nu har jag köpt alla delar och datorn funkar väl. Har kört bf4 på max men tyckte den blev lite för varm men det kommer jag lösa när jag har fixat ventilation i toppen och sidan av chassit det var något jag hade räknat med men jag kan köra utan att datorn fuckar ur.