Installera Integrity VPN på DD-WRT/Tomato hjälp!

Permalänk

Installera Integrity VPN på DD-WRT/Tomato hjälp!

Hej! Jag har Netgear Nighthawk R7000, kan installera både DD-WRT och Tomato på den.
Men jag behöver hjälp om hur man går tillväga för att installera Bahnhofs Integrity VPN på den, så att alla enheter uppkopplade mot routern utnyttjar tjänsten.

Har försökt lösa det själv och be om hjälp på alla möjliga platser, men jag tror att detta är rätt plats?
Tack på förhand!

EDIT1: LYCKATS FÅ IGÅNG PPTP PÅ TOMATO VIA https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/202721006-Tom... OCH INFON FRÅN BAHNOF.

Ska försöka få igång openVPN dock!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte rört nån av mjukvarorna själv, men borde det inte räcka att använda pptp som så gott som alla routrar stöder?

I fallet tomato har du en guide här

Permalänk

Skulle det vara så enkelt borde ju Bahnof / alla VPN tjänster jag kontaktat sagt så?
De flesta får det att verka vara så komplicerat beroende på tjänst och router. Ska installera tomato och prova, tack!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Jag glömde nämna att jag menar OPENvpn såklart.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Jag glömde nämna att jag menar OPENvpn såklart.

Inte för att jag vet om de har rätt, men det nämndes i går. OpenVPN lösningen till Bahnhof's VPN är inte gratis.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte för att jag vet om de har rätt, men det nämndes i går. OpenVPN lösningen till Bahnhof's VPN är inte gratis.
B!

Nej såklart, jag pröjsar!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

I så fall "borde" det bara vara att använda en guide, typ den här.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Sitter på tomato, följt
http://wiki.hidemyass.com/Tomato_OpenVPN_Setup
Tror jag gjort allting rätt förutom vid "Client Certificate", har ingen aning vad jag ska skriva in där. Har inte fått någon sådan info från bahnof

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Vila i frid

Lixom alltså, markera "Username/Password Authentication" så kan du bara ange ca.crt och inga andra.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Lixom alltså, markera "Username/Password Authentication" så kan du bara ange ca.crt och inga andra.

Funkade inte!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag har fått igång både PPTP och OpenVPN mot integrity.st med Tomato! Jag har skrivit en guide på:
http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/1...