Permalänk

hemtryckt LAN slad ÖREBRO

***bort/mod***

§3.4/fråga om en tjänst
Permalänk
Skrivet av maacan123:

Behöver hjälp med att trycka lan-sladd det har kört ihop sig.
Om någon som kan bor nära Örebro och kan tänkas komma. Bor i rynninge. Sladden är dragen igenom flertal väggar därför vi måste använda just denna sladd Tack för hjälp

Vad för kabel vanlig mjuk eller en som är gjord för att hänga på väggen?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vad för kabel vanlig mjuk eller en som är gjord för att hänga på väggen?

Mycket osäker men tror det är en vanlig? :s
Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maacan123:

Mycket osäker men tror det är en vanlig? :s
Vad är skillnaden?

Om du skulle skala upp ledarna skulle du se om de består av en eller flera små. Är det flera används den för att crimpa på rj45-kontakter. Är de solida sätter man ett vägguttag. Annars blir det inget bra

Permalänk

Flera små.

Permalänk

***bort/mod***/

§3.4/§9
Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om du skulle skala upp ledarna skulle du se om de består av en eller flera små. Är det flera används den för att crimpa på rj45-kontakter. Är de solida sätter man ett vägguttag. Annars blir det inget bra

Spelar ingen roll vad det är för något. Solida kopparledningar går hur bra som helst att trycka in i en vanlig RJ45-kontakt.

Till trådskaparen: Det spelar ingen roll vad det är för kabel (så länge det är en "vanlig" datakabel).

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Okej. Skulle behöva lite praktisk hjälp
Jag är ytterst dålig inom detta område...

Permalänk
Medlem

Vad är det som är problemet ?

Det finns massa fin information på nätet hur ledarna skall kontakteras, de flesta uttag har väl t o m märkning idag på färgerna ?

Bör gå att lösa utan större bekymmer.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Spelar ingen roll vad det är för något. Solida kopparledningar går hur bra som helst att trycka in i en vanlig RJ45-kontakt.

Går gör det väl kanske men det är knappast smart. Risken att stiften i rj45 kontakten skiter sig är ganska stor. Smartare o köra rätt kabel för ändamålet

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §3.4*

Låser tråden då den är en fråga om en tjänst och saknar diskussionsvärde/frågeställning.

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...