Permalänk
Medlem

lite lätt om internet

tjena ska ha en redovisning och jag förstår inte hur jag ska svara på frågorna?
vad gör internet?
hur fungerar internet?
jag ska inte gå allt för djupt, väldigt simpelt ska det vara, men jag förstår mig inte på frågan, hur ska jag skriva?... tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Gör dig själv en tjänst och ta reda på det själv. Då blir skolarbetet bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

"Vad gör internet"

Vilken idiotisk fråga, det kan man skriva en avhandling på.

Permalänk
Medlem

Sweclockers skrev lite om ämnet för ett tag sedan.
http://www.sweclockers.com/artikel/19339-sa-ar-det-globala-in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

"Vad gör internet"

Vilken idiotisk fråga, det kan man skriva en avhandling på.

Skrivet av Flexbert:

Gör dig själv en tjänst och ta reda på det själv. Då blir skolarbetet bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

tycker också att det är en liten konstig fråga därför förstår jag inte den och vet inte hur jag ska skriva

Permalänk
Medlem

Internet = Skynet , titta på dokumentären "Terminator"

Permalänk
Medlem

Fråga läraren hur han/hon tänker med frågorna. De gör att du får svar på dina frågor och att han/hon ser att du är intresserad utav att vilja svara på dem.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 007onex:

tycker också att det är en liten konstig fråga därför förstår jag inte den och vet inte hur jag ska skriva

Det är väl bara att beskriva vad Internet är, och varför det heter just internet. Om det inte ska vara särskilt djupt så räcker väl det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

tjena ska ha en redovisning och jag förstår inte hur jag ska svara på frågorna?
vad gör internet?
hur fungerar internet?
jag ska inte gå allt för djupt, väldigt simpelt ska det vara, men jag förstår mig inte på frågan, hur ska jag skriva?... tacksam för hjälp!

internet binder ihop datorer över hel världen. BAM!
/thread

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

internet är ett "verktyg" som makthavarna kommer använda sig av för att digitalt övervaka oss och styra oss i framtiden, BAM!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

tjena ska ha en redovisning och jag förstår inte hur jag ska svara på frågorna?
vad gör internet?
hur fungerar internet?
jag ska inte gå allt för djupt, väldigt simpelt ska det vara, men jag förstår mig inte på frågan, hur ska jag skriva?... tacksam för hjälp!

Det är omöjligt att svara "simpelt" på de frågorna. Hur fungerar vilket internet? Internet för 20 år sedan? Dagens internet? Det kan man nog skriva en uppsättning 20 böcker på, och fortfarande inte komma nära svaret.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

"Vad gör internet? [...] väldigt simpelt ska det vara"

http://lmgtfy.com/?q=internet

"The Internet is a global system of interconnected computer networks"
Första länken.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

vad är det för kurs? vilken årskurs går du? Det säger mycket om vilken nivå du ska lägga det på.
Sedan kan man ju fråga läraren hur djupt man ska gå.

på frågan "hur fungerar internet?" kika på ip-adresser, routing, peering, isp, stadsnät