Problem med att ladda filer/data via internet, Generellt + Stream.

Permalänk

Problem med att ladda filer/data via internet, Generellt + Stream.

Hej på er alla hoppas ni har det bra.

Ursäkta om det är i fel tråd jag postar detta.

Jag har nyligen formaterat min dator å installerat win 7 64 home premium. datorn funkar fel fritt, förutom...fil/data laddning via nätet.

Mitt problem är att den inte laddar vissa bilder, youtube, spotify och även uppdateringar/ hämtningar för diverse program, att det hänger sig (Fastnar). T.ex jag försökte installera Google Chrome fick ner installations filen som sedan normalt ska ladda ner data för att programmet ska installeras osv. Men den hänger sig där och vill ej fortsätta. jag fick kopiera google mappen från min laptop som fungera fel fritt för att få Google chrome på datorn.

Samma med min windows update hängde sig/ fastnade vid en viss % ( har lyckats att uppdatera allt efter att gjort uppdateringarna i små delar.)

Har provat Internet explorer, chrome, firefox (vid video,bild visning å filhämtning.) samma problem. det hänger sig/ fastnar efter 5-50% laddning av fil/hämt/video/bild. (ibland funkar det att ladda bilder/gifs på diverse sidor) men väldigt långsamt. Kan inte ens ladda ner ett Tema på Chrome som är 260kb utan att den fastnar å klagar på nätvärksproblem. exempelvis nu försöker jag installera java http://i.epvpimg.com/uC1Xd.jpg men beräkningstiden bara ökar å nerladdningen har fastnat.

Har även av aktiverat windows brandvägg, ifall den blockerar något.

Jag kan fortfarande surfa snabbt och felfritt t.ex ladda sweclockers utan problem. jag laddade ned ett spel på mitt steam konto felfritt å snabbt. att spela online spel fungerar fel fritt.

Jag har uppdaterat mitt windows 7 med service pack å allt.

uppdaterat nätverkskortet.

Edit: har formaterat och installerat om den 3 gånger mitt problem finns fortfarande kvar.

Problem: kan ej ladda flytande youtube filmer, diverser bilder,gifs. streama film, lyssna på musik i spotify, ladda ner filer, uppdatera diverse program. det laddar men extremt långsamt eller inte alls...

Har en laptop bredvid mig som fungerar felfritt på. har gjort Bredbandskollens test och har 100/100 ner/up.
Gjorde ett Tp-test då fick jag 14,81 mb/s nedströms/75,41 mb/s uppströms är ej exp på Tp-test...

Edit: har provat utan rauter och andra nätverkskablar. problemet måste vara i windows eller i mitt nätverkskort?!

Kan det vara någon blockering eller begränsning? har haft samma operativsystem innan och då fungerade lådan felfritt & på samma nät.

Hjälp mig någon snälla

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7-960 quad 3,2ghz
Processorkylare: H50 Hydro
Moderkort: ASUS P6X58D-E X58 Socket 1366
Minne: 6x 4 GB Corsair Vengence 1 600 MHz
Grafikkort: Powercolor Radeon HD 5970 2gb
Hårddisk: SSD 120gig
Nätaggregat:Corsair AX 850 W
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x80mm utblås i lådan

MVH christopher.

Permalänk
Medlem

Hallå, ta en titt i windows egna logbok för att se om du får lite information om vad operativsystemet tycker är fel.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-information-e...
http://www.howtogeek.com/school/using-windows-admin-tools-lik...
www.eventid.net

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

De låter lite som problemet jag hade med bbb router, den tappade hela tiden dns uppslag som resulterade i konstiga probelm i streaming och nedladdningar. Dock påverkade detta alla enheter inte enbart den stationära.
Testa ställ fast DNS server i nätverkskorts inställningarna. (tex 8.8.8.8)