Permalänk

Nytt grafikort(avslutat)

tjenare! jag ska köpa ett nytt grafikkort. jag har tänkt på ett R9 290x eller ett Gtx 970 men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. om ni har förslag på andra grafikkort kan ni lämna ett förslag. men kortet måste men den får högst kosta 3600kr

mitt nätaggregat är på 700W. jag har i7 processor.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SearchABox:

tjenare! jag ska köpa ett nytt grafikkort. jag har tänkt på ett R9 290x eller ett Gtx 970 men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. om ni har förslag på andra grafikkort kan ni lämna ett förslag. men kortet måste men den får högst kosta 3600kr

mitt nätaggregat är på 700W. jag har i7 processor.

Ser ingen fördel att välja något annat kort än gtx 970
Skulle valt gigabyte gtx 970 gaming

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SearchABox:

tjenare! jag ska köpa ett nytt grafikkort. jag har tänkt på ett R9 290x eller ett Gtx 970 men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. om ni har förslag på andra grafikkort kan ni lämna ett förslag. men kortet måste men den får högst kosta 3600kr

mitt nätaggregat är på 700W. jag har i7 processor.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/asus-...
https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-970-gaming-4gb-physx/...
https://www.komplett.se/gigabyte-geforce-g1-gaming-gtx-970-4g...

Kanske någon av dessa 3 som är intressant?

Permalänk

vet du vad skillnaden är mellan Asus kortet och Gigabyte kortet?

Permalänk
Skrivet av SearchABox:

vet du vad skillnaden är mellan Asus kortet och Gigabyte kortet?

Lite olika kylare och lite andra små finesser finns många trådar om detta men båda är lika bra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

290x finns ju för dryga 5-600 billigare med Sapphire tri-x kylare. Presterar ungefär likvärdigt. Dock lider ju inte dessa av coilwhine som mer eller mindre alla 970 verkar göra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

okej tack:)

Permalänk
Skrivet av eparaggare:

290x finns ju för dryga 5-600 billigare med Sapphire tri-x kylare. Presterar ungefär likvärdigt. Dock lider ju inte dessa av coilwhine som mer eller mindre alla 970 verkar göra.

jag har haft lite problem med mina AMD kort så jag vet inte riktigt men verkar dom fungera bra, eller är det mest små problem.

Permalänk
Avstängd

Köp 970. Bara fördelar gentemot 290x

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag stod inför samma val som dig.
Hade ett 7970ghz, men flera av de spel jag var intresserad av funkade/funkar dåligt på just amd.
AC:Unity, Far cry 4, Project cars som exempel.

Därför föll valet på ett Asus 970 strix OC
Sedan att det drar mkt mindre ström, är knäpptyst och går överklocka relativt lätt gör inte saken sämre.

Kolla olika speltester och jämför spelen du spelar och har tänkt spela, vilka bolag som tillverkar spelen, oftast funkar alla deras spel bäst till antingen AMD eller Nvidia.

En sak till. Jag upplevde ibland problem med AMDs betadrivrutiner som man alltid måste installera för att få ut max i nya spel.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SearchABox:

jag har haft lite problem med mina AMD kort så jag vet inte riktigt men verkar dom fungera bra, eller är det mest små problem.

Jag å andra sidan har aldrig haft problem, och därför fortsatt med AMD.

Skrivet av makn:

Köp 970. Bara fördelar gentemot 290x

Skickades från m.sweclockers.com

Bara fördelar är väl att ta i. Presterar mer eller mindre identiskt, men 290x kostar bra mycke mindre, med kanonkylare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Köp MSI 970 så får du bra temps plus att MSI korten är riktigt tysta

Permalänk

Okej tack för alla tips. Jag tror det blir ett asus 970:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eparaggare:

Jag å andra sidan har aldrig haft problem, och därför fortsatt med AMD.

Bara fördelar är väl att ta i. Presterar mer eller mindre identiskt, men 290x kostar bra mycke mindre, med kanonkylare.

Hehe. 290x går mycket varmare, vilket resulterar i högre ljudnivåer, klockar sämre osv..
Sen har nvidia betydligt stabilare drivrutiner. Presterar ofta bättre i spel.

Har haft ett par amd 290x. Gillade dem ändå. Men sen kom 900 serien med en rad förbättringar, så jag tycker faktiskt 970 är ett bättre val gentemot 290x

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänta annars till "Black Friday" kanske kommer ner några hundralappar

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heeet:

Vänta annars till "Black Friday" kanske kommer ner några hundralappar

Kul att vi "firar" någonting som 99% av den svenska befolkningen inte har en aning om var det är

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd du inte valde ett MSI istället för ASUS

Eller väntade tills fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Kul att vi "firar" någonting som 99% av den svenska befolkningen inte har en aning om var det är

Skickades från m.sweclockers.com

Och jag hoppas verkligen inte att det kommer till Sverige... I alla fall inte så som det är i USA just nu.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Black Friday – vad är det?
1. "Black Friday" infaller dagen efter Thanksgiving, den fjärde torsdagen i november.
2. Black Friday uppmärksammades i Sverige 2013 vilket resulterade i att försäljningen för näthandeln ökade med 100 procent jämfört med en vanlig fredag. Det som handlades mest då var böcker, datorspel och filmer.
3. Black Friday omsätter omkring 57,400 000 000 dollar bara i USA, vilket är nästan 425 miljarder kronor eller 3 200 kronor per amerikan.
4. Namnet kopplas ursprungligen till finanskrisen 1869 men syftar numera på att många butiker går från rött (förlust) till vinst (svart).
5. Trots att Black Friday inte är någon officiellt ledig dag i USA är alla skolor och många arbetsplatser stängda.
6. Måndagen efter helgen heter Cyber monday i USA vilket inte hittat till Sverige än, men det finns ett par webbshoppar som har erbjudanden även under den dagen eller valt att förlänga sina Black friday-erbjudanden.