Permalänk
Medlem

Asus Maximus VI Impact drivrutiner

Tjena.

Köpte mig nyligen ett Asus Maximus VI Impact men saknar cd-skivan för drivrutiner. Jag känner till att man kan hämta hem drivrutiner från deras hemsida men vill hellre få tag i cd-skivan (fysisk kopia eller bara en ren kopia för nerladdning). Jag vill inte missa några drivrutiner.

Är beredd att slänga iväg en slant om det skulle vara till intresse.

Mvh Ozmix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Tjena.

Köpte mig nyligen ett Asus Maximus VI Impact men saknar cd-skivan för drivrutiner. Jag känner till att man kan hämta hem drivrutiner från deras hemsida men vill hellre få tag i cd-skivan (fysisk kopia eller bara en ren kopia för nerladdning). Jag vill inte missa några drivrutiner.

Är beredd att slänga iväg en slant om det skulle vara till intresse.

Mvh Ozmix

Man ska ändå aldrig använda skivan. Drivrutinerna på nätet är nyare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Man ska ändå aldrig använda skivan. Drivrutinerna på nätet är nyare.

Problemet är mest att det finns 25 olika kategorier och man har inte en aning om vad man ska hämta hem :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Problemet är mest att det finns 25 olika kategorier och man har inte en aning om vad man ska hämta hem :/

Överdriv lagom. Det finns 14 kategorier och du borde kunna räkna ut att du inte behöver någon drivrutin till manual och listan över kompatibla minnen.
Du ska ha senaste drivrutinen från kategorierna Chipset (senaste MEI och Chipset software), Audio, LAN, USB, Wireless, SATA (bara IRST är nödvändig) och Bluetooth. 8 nedladdningar allt som allt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Överdriv lagom. Det finns 14 kategorier och du borde kunna räkna ut att du inte behöver någon drivrutin till manual och listan över kompatibla minnen.
Du ska ha senaste drivrutinen från kategorierna Chipset (senaste MEI och Chipset software), Audio, LAN, USB, Wireless, SATA (bara IRST är nödvändig) och Bluetooth. 8 nedladdningar allt som allt.

Sen kommer man till utilities. något värt att hämta hem där?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Sen kommer man till utilities. något värt att hämta hem där?

Tack!

Utan att ha tittat igenom den kategorin kan jag nästan garantera att det bara är bloatware.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Utan att ha tittat igenom den kategorin kan jag nästan garantera att det bara är bloatware.

Tack för svar. Har nu hämtat hem dessa.

http://gyazo.com/cfa32e490d1df13e348bca1344bb0cad

Mvh Ozmix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Tack för svar. Har nu hämtat hem dessa.

http://gyazo.com/cfa32e490d1df13e348bca1344bb0cad

Mvh Ozmix

Jag skulle skippat Rapid Start och Smart Connect, men du kanske vet att du ska dra nytta av dessa funktioner?
Boot setting vet jag inte vad den gör.
Sedan skulle jag nog tagit den senaste ACPI Driver från Utilities. Dumt av Asus att placera den där, men men.

EDIT: Chipset software borde du ta ner också och skit i grafikdrivrutinerna om du har ett diskret grafikkort.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skulle skippat Rapid Start och Smart Connect, men du kanske vet att du ska dra nytta av dessa funktioner?
Boot setting vet jag inte vad den gör.
Sedan skulle jag nog tagit den senaste ACPI Driver från Utilities. Dumt av Asus att placera den där, men men.

EDIT: Chipset software borde du ta ner också och skit i grafikdrivrutinerna om du har ett diskret grafikkort.

Okej, raderar dessa. Har du möjligtvis länk till ACPI Drivisarna? Jag kör ett r9 280x och kommer köra amds egna drivrutiner så jag hoppar VGA drivrutiner med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Okej, raderar dessa. Har du möjligtvis länk till ACPI Drivisarna? Jag kör ett r9 280x och kommer köra amds egna drivrutiner så jag hoppar VGA drivrutiner med.

De ligger under utilities. Jag vet inte vilket OS du kör så kan inte länka direkt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozmix:

Sen kommer man till utilities. något värt att hämta hem där?

Tack!

Under utillities finns AI Suite 3, lite halvbuggigt program men du kan styra fläktar därifrån och Asus 4Way Optimization, sjukt smidigt överklockning av processorn som fungerar bra.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Under utillities finns AI Suite 3, lite halvbuggigt program men du kan styra fläktar därifrån och Asus 4Way Optimization, sjukt smidigt överklockning av processorn som fungerar bra.

Eller så överklockar man från BIOS som man bör.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Eller så överklockar man från BIOS som man bör.

Absolut, han frågade dock om utillities och jag svarade, det gjorde inte du?

Mitt påstående är fortfarande korrekt.
1. Det är halvbuggigt
2. Det går styra fläktarna där
3. Det går att överklocka, sjukt smidigt om man inte vill greja i bios, och ja det fungerar bra.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB