"Din router är åtkomlig från internet"

Permalänk
Medlem

"Din router är åtkomlig från internet"

[Avast]
Problem: Din router är åtkomlig från internet
Risk: Hackare kan ansluta till din router och ändra dina nätverks inställningar eller till och med inaktivera och stjäla personlig data

Men nu när jag försöker ändra så går jag vidare på avast till "gå till routerinställningar" och får upp texten:

Your connection is not private

Attackers might be trying to steal your information from 192.***.1.*** (for example, passwords, messages, or credit cards).

[[Back to safety]] Hide advanced
This server could not prove that it is 192.***.1.***; its security certificate is not trusted by your computer's operating system. This may be caused by a misconfiguration or an attacker intercepting your connection.

[[Proceed to 192.***.1.*** (unsafe)]]

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID"

Men när jag trycker på "Back to safety" så får jag upp en blank vit sida vi namn "Unititled". Ska jag in på [Proceed to 192.***.1.***(unsafe) och ändra något?

Permalänk
Medlem

Vad har du för router?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paramera:

[Avast]
Problem: Din router är åtkomlig från internet
Risk: Hackare kan ansluta till din router och ändra dina nätverks inställningar eller till och med inaktivera och stjäla personlig data

Men nu när jag försöker ändra så går jag vidare på avast till "gå till routerinställningar" och får upp texten:

Your connection is not private

Attackers might be trying to steal your information from 192.***.1.*** (for example, passwords, messages, or credit cards).

[[Back to safety]] Hide advanced
This server could not prove that it is 192.***.1.***; its security certificate is not trusted by your computer's operating system. This may be caused by a misconfiguration or an attacker intercepting your connection.

[[Proceed to 192.***.1.*** (unsafe)]]

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID"

Men när jag trycker på "Back to safety" så får jag upp en blank vit sida vi namn "Unititled". Ska jag in på [Proceed to 192.***.1.***(unsafe) och ändra något?

Varför har du censurerat LAN-ip:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Varför har du censurerat LAN-ip:n?

Heh, man kan inte vara nog försiktig... men för att skrämma killen kan jag avslöja att alla vet att andra oktetten är 168, vi är dig på spåren!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Heh, man kan inte vara nog försiktig... men för att skrämma killen kan jag avslöja att alla vet att andra oktetten är 168, vi är dig på spåren!

Och jag kan spä på med att tredje är 1 och att fjärde är antingen 1 eller 254.
Måste jag gissa så är det 192.168.1.1

On-topic: Ja du ska gå in på 192.168.1.1 "unsafe" och kolla om du kan slå av mgmt på wan.